Latest Posts

De ce Hamilton rămâne omul care trebuie să readucă Mercedes în top?(II)

Vizualizări: 13028

Cuvintele lui Lewis Hamilton într-un interviu recent din Vanity Fair definesc atât viziunea sa asupra lumii, cât și abordarea sa față de acest sezon: una de luptă perpetuă împotriva adversității. În acest articol explicăm cum se hrănește Hamilton din asta – și de ce, departe de a fi la pământ și aproape eliminat, el își folosește setul său unic de abilități pentru a fi vârful de lance al renașterii Mercedes. Partea 2/2. Prima parte AICI

Sensibilitatea remarcabilă a lui Hamilton la comportamentul mașinii a fost critică pentru inginerii Mercedes. Nu atât prin faptul că el a fost capabil să explice de ce mașina făcea ceea ce făcea, cât prin faptul că a descris comportamentul său pe circuit cu suficiente detalii și acuratețe pentru a le permite să înțeleagă exact ce făcea.

“În acest sezon am făcut lucruri neconvenționale”, spune șeful echipei, Toto Wolff. “Îmi amintesc că am avut o discuție cu o doamnă foarte inteligentă în domeniul aerodinamicii, iar ea mi-a spus: “Dacă mi-ai fi spus anul trecut că punem un podea pe mașina pe care nu am rulat-o în tunelul de vânt, aș fi spus că nu suntem niciodată
nu vom face asta niciodată. Și am făcut-o și toată lumea a fost mândră de rezultate”.

“Acesta este un sport bazat pe date, dar dacă nu te poți baza pe date pentru că acestea nu se corelează în lumea virtuală cu ceea ce se întâmplă pe pistă, trebuie doar să încerci lucruri și, practic, să faci o corelație inversă.”

“Începutul anului, a fost – nu mizerabil, putea fi întotdeauna mult mai rău – dar din perspectiva unui pilot, înțelegerea acestei mașini a fost atât de confuză”, a declarat Hamilton la GP-ul Franței. “Acum suntem într-o poziție în care înțelegem mai mult mașina, iar asta ne-a oferit o conducere mult mai plăcută.

“Încă ne lipsește performanța în unele dintre aceste zone, dar încet-încet ajungem acolo. Este vorba despre a avansa în mod constant.

“Din păcate, nu putem face salturi mari în acest moment, dar cine știe? Poate că va veni un salt mare și vom fi chiar acolo”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Perez, Leclerc

Între timp, munca lui Hamilton în afara circuitului, în special eforturile sale de a crește diversitatea în cadrul sportului prin campania Mission 44, a oferit o modalitate valoroasă de resetare între curse și i-a reamintit că are de făcut o muncă importantă dincolo de încercarea de a readuce echipa sa la competitivitate.

Tulburările nedorite, cum ar fi atunci când a ieșit la iveală faptul că triplul campion mondial Nelson Piquet a folosit un termen rasist atunci când s-a referit la Hamilton într-un interviu anul trecut, nu fac decât să alimenteze focul. La fel ca și sugestia lui Jackie Stewart că poate ar fi timpul ca Hamilton să se retragă.

Ambele intervenții au avut loc în perioada premergătoare GP-ului Marii Britanii. Răspunsul lui Hamilton a fost să ceară ca mass-media să nu mai facă publice astfel de opinii.

“Întotdeauna am încercat să merg pe drumul cel bun și am încercat să fiu respectuos cu aceste persoane”, a declarat Hamilton. “De ce le oferim acestor indivizi o platformă? Nu sunt în pas cu vremurile, este clar că nu sunt dispuși să se schimbe.

“Aceste subînțelesuri de discriminare și microagresiuni în lumea de astăzi nu sunt de ajutor și creează mai mult dezbinare decât nu.

Mercedes, Silverstone

“Îmi place cum spune Michelle Obama: “Când ei merg jos, noi mergem sus”. Așa că încerc să continui să fac asta. Sunt inspirată de astfel de oameni. Eu sunt încă aici. Nu mă va împiedica să fac ceea ce cred că este corect și să fac ceea ce îmi place, adică să lucrez în acest sport.”

Hamilton mai are încă un an de executat din actualul său contract cu Mercedes. Dacă se angajează pentru un altul, începând cu 2024, va împlini 39 de ani la scurt timp după ce îl va începe și, prin urmare, probabil că va avea 40 de ani înainte de a-l termina, având în vedere improbabilitatea ca el să încheie un contract pe un singur an.

“Nu știu dacă vreau să ajung la 40 de ani, dar nu este atât de departe”, spune el. “Am un contract până la sfârșitul anului viitor. Cu siguranță încă mă bucur de asta”.

În interviul Vanity Fair, realizat în perioada în care a avut loc Marele Premiu al Spaniei, el a spus “Aș minți dacă aș spune că nu m-am gândit să prelungesc. Sunt încă în misiune, încă îmi place să pilotez, încă sunt provocat de ea. Așa că nu simt cu adevărat că trebuie să renunț prea curând”.

Și vorbind pentru BBC Sport câteva luni mai târziu, la Silverstone, a dat o impresie similară.

“Sunt încă atât de dedicat”, a spus el. “Mă simt mai în formă ca niciodată. Nu simt nevoia să mă opresc chiar acum. Încă am capacitatea și încă mai am multe de făcut.

“Nu este vorba doar de victorie. Există o imagine mai mare. Trăim vremuri dificile în lume. Cu toții avem nevoie de pozitivitate, de speranță, iar eu m-am întrebat mereu care este rolul meu aici. Nu poate fi vorba doar de victorie.

“Am descoperit că este vorba despre oameni și despre modul în care oferi oportunități comunităților defavorizate și creezi căi de acces în sport și îi responsabilizezi pe oameni, iar eu despre asta sunt.”

Hamilton
Unii aud astfel de comentarii, se uită la investiția sa în echipa de NFL Denver Broncos, la aventura sa cu un grup care vrea să cumpere Chelsea FC sau la incursiunile sale în modă și muzică și se întreabă dacă nu cumva se îndepărtează de F1.

Răspunsul lui Hamilton la acest tip de întrebări este să amintească de Marele Premiu al Singapore din 2018, când a fost criticat pentru că a mers la Met Ball din New York și la o lansare de modă în Shanghai în drum spre cursă, iar apoi a produs cel mai bun tur de calificare din viața sa, atât de bun încât a lăsat echipa Mercedes cu gura căscată de uimire.

Pregătind acest articol, scriitorul i-a amintit lui Hamilton de un comentariu pe care unul dintre prietenii săi apropiați, scrimerul Miles Chamley-Watson, l-a făcut în articolul din Vanity Fair, și anume că nu mai are nimic de demonstrat, dar mai are multe de realizat.

“Sunt încă profund îndrăgostit de acest sport și îmi plac în mod deosebit direcția și lucrurile pe care le facem” Lewis Hamilton
Cât de mult, l-am întrebat, a fost în F1 și cum își vede viitorul în acest sport?

“Mai sunt încă multe de realizat aici, personal”, a spus el. “Poate nu atât de multe recorduri ca atare, dar încă mult teren de parcurs cu echipa.

“Sunt încă profund îndrăgostit de acest sport și îmi plac în mod deosebit direcția și lucrurile pe care le facem în cadrul sportului, munca pe care conversațiile pe care le am cu Stefano [Domenicali, președintele F1].

“Dar, bineînțeles, există multe alte lucruri în afara care continuă să crească, de asemenea. Așa că sunt vremuri interesante. Viitorul este luminos, îmi place să cred”.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss