Latest Posts

De ce Hamilton rămâne omul care trebuie să readucă Mercedes în top?(I)

Vizualizări: 12721

Cuvintele lui Lewis Hamilton într-un interviu recent din Vanity Fair definesc atât viziunea sa asupra lumii, cât și abordarea sa față de acest sezon: una de luptă perpetuă împotriva adversității. În acest articol explicăm cum se hrănește Hamilton din asta – și de ce, departe de a fi la pământ și aproape eliminat, el își folosește setul său unic de abilități pentru a fi vârful de lance al renașterii Mercedes. Partea 1/2.

Lewis Hamilton spune că revenirea în Formula 1 în acest an – după ce anul trecut a pierdut un al optulea titlu record în circumstanțe atât de controversate la Abu Dhabi, după ce a pornit hotărât să răzbune ceea ce el a considerat o nedreptate și a constatat că Mercedes a produs cea mai proastă mașină din ultimul deceniu – a fost “un val dur de emoții”.

Cei mai mulți oameni din F1, indiferent dacă sunt de părere că Max Verstappen sau Hamilton au fost campionul de drept anul trecut, acceptă că directorul de cursă Michael Masi nu a reușit să implementeze corect regulile în timpul acelei fatidice perioade finale de Safety Car. Dar aproape nimeni nu crede că a fost ceva deliberat.

Pentru Hamilton, însă, aceasta a fost mai mult decât o nedreptate cauzată de o greșeală a unui arbitru. Pentru el, a fost o manipulare, construită pentru a-l împiedica să câștige titlul.

De ce Hamilton rămâne omul care trebuie să readucă Mercedes în top?(I)

Pentru unii, acest lucru va suna paranoic, chiar iluzoriu. Dar Hamilton a văzut Abu Dhabi ca fiind cumularea unei serii de obstacole puse în calea sa – așa cum a perceput el, eșecul constant al oficialilor de a-l trage la răspundere pe Verstappen pentru tacticile sale de conducere agresive; descalificarea nedreaptă pentru ceea ce Mercedes insistă că a fost o aripă spate legală, în Brazilia. Și apoi acele cinci tururi finale de la Yas Marina.

“Vezi că lucrurile încep să se desfășoare”, a declarat Hamilton pentru Vanity Fair într-un interviu din această vară, reflectând asupra punctului culminant al sezonului, “iar cele mai mari temeri ale mele au prins viață. Mi-am zis: ‘Nu se poate să mă înșele în niciun caz. Nu se poate. Nu se va întâmpla așa ceva. Cu siguranță că nu.””

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Când a dispărut din peisaj în iarna trecută – în America, oriunde, pentru a petrece timp cu prietenii și familia și pentru “a se deconecta, a se deconecta” -, el nu știa cu adevărat dacă va putea aduna puterea de a se întoarce, dacă era chiar ceva ce voia să facă. A trebuit să raționalizeze ce se întâmplase, ce simțea în legătură cu asta și cum să meargă mai departe.

Lewis este un om a cărui viziune asupra lumii este una de luptă perpetuă. Este ceea ce îl hrănește, ceea ce îl motivează. Este mentalitatea care duce la realizări remarcabile – cum ar fi lupta pe care a organizat-o în ultima parte a anului trecut, care a părut pentru mult timp că îi va aduce titlul și care a inclus acea cursă remarcabilă din Brazilia, unde a recuperat o penalizare efectivă de 25 de locuri pe grilă pentru a obține probabil cea mai mare victorie din istoria sa.
Poate că acesta este și locul din care și-a tras puterea de a reveni, când pentru o vreme a existat o șansă reală să nu o facă.

“Mi-am luat timp pentru a digera ceea ce s-a întâmplat, ceea ce este încă dificil de înțeles pe deplin totul, dar pentru a reveni mai puternic”, a declarat el la începutul sezonului. “Ceea ce nu te omoară te face mai puternic, așa că m-am concentrat pe antrenamente, pe sănătate și pe faptul că m-am bucurat de timpul liber.

“Sportul pe care l-am iubit, a existat un moment în care mi-am pierdut puțin încrederea în sistem. Dar, în general, sunt o persoană foarte hotărâtă și îmi place să mă gândesc că, deși astfel de momente ar putea defini cariere, refuz să las ca acest lucru să o definească pe a mea.”

De ce Hamilton rămâne omul care trebuie să readucă Mercedes în top?(I)

Ambiția a fost de a îndrepta greșeala percepută – “dacă credeți că ceea ce ați văzut la sfârșitul anului trecut a fost cel mai bun lucru al meu, așteptați să vedeți anul acesta”, a spus el. Așa că a descoperi apoi că mașina Mercedes în care spera să facă acest lucru avea un defect aerodinamic grav a fost, cel puțin, departe de a fi ideal.

Sezonul său a început destul de bine, cu un podium în Bahrain, dar după aceea lucrurile au început să se destrame puțin. Până la a patra cursă, la Imola, era în urma noului coechipier George Russell în campionat cu o marjă destul de mare și fusese învins de acesta în trei dintre marile premii.

Pentru unii, acest lucru a fost un indiciu al începutului sfârșitului lui Hamilton. Era pe cale de dispariție, se întrebau ei? Își pierduse farmecul, fie ca urmare a Abu Dhabi, fie pur și simplu din cauza trecerii timpului și a efectelor inevitabile ale vârstei?

Ca de obicei, însă, oamenii nu se uitau suficient de atent la ceea ce se întâmpla. Da, el s-a calificat prost în Arabia Saudită din cauza unei alegeri extreme de set-up, în speranța că aceasta va transforma mașina lui de porc în ceva mai bun. Și da, s-a aliniat în spatele lui Russell pe grila de start și la Imola.

Dar, după ce l-a învins convingător pe George în Bahrain, Lewis ar fi terminat în frunte și în Australia, dacă nu ar fi fost momentul în care Safety Car i-a permis lui Russell o oprire liberă și l-a devansat. Același lucru s-a întâmplat și la Miami, două curse mai târziu.

Lewis este un om a cărui viziune asupra lumii este una de luptă perpetuă. Este ceea ce îl hrănește, ceea ce îl motivează.
Imola a fost probabil cel mai prost weekend al lui Hamilton – calificându-se în spatele lui Russell și apoi nereușind să ajungă nicăieri în sprint sau în marele premiu.

De ce Hamilton rămâne omul care trebuie să readucă Mercedes în top?(I)

Dar calificările nu au fost deloc calificări pentru piloții Mercedes. Echipa a avut tot felul de probleme

Dar calificările nu au fost deloc calificări pentru piloții Mercedes. Echipa a avut tot felul de probleme cu temperatura pneurilor. Turele pe care ambii bărbați le-au făcut în Q2 nu au fost la limită, au fost tururi de pregătire a pneurilor; s-a întâmplat ca turul lui Russell să fie doar puțin mai rapid decât cel al lui Hamilton. Dar, într-o sesiune de calificări fragmentată, întreruptă de un steag roșu și apoi de ploaie, nu au apucat să facă un tur propriu-zis și amândoi au fost eliminați în Q2.

În cursa de sprint, Russell a terminat de unde a plecat, pe locul 11, în timp ce Hamilton a pierdut un loc la start, ajungând pe 14. Asta a însemnat că pentru startul pe ploaie al marelui premiu, Russell a fost pe partea uscată a grilei, iar Hamilton pe cea umedă.

Inevitabil, asta a însemnat că Russell a plecat mai bine. Și apoi, când Daniel Ricciardo s-a ciocnit cu Carlos Sainz în primul viraj, pista s-a deschis pentru Russell, în timp ce pentru Hamilton a fost blocată. Astfel, Russell a terminat cursa pe locul patru, iar Hamilton, blocat într-un tren DRS, pe locul 13.

Merită să ne oprim asupra cursei de la Imola, punctul culminant al sezonului lui Hamilton, pentru că a fost cea care a dus la toate întrebările despre viitorul lui Hamilton. Ce s-a întâmplat cu el, se gândeau oamenii, în timp ce se uitau la rezultatele brute? Cum de se descurcase atât de prost? În realitate, da, a fost o zi proastă pentru Lewis, dar a fost mai degrabă rezultatul unei combinații de circumstanțe decât al unei lipse de performanță.

Așadar, cum s-au comparat piloții Mercedes în acest sezon? La momentul redactării acestui articol, după Marele Premiu al Belgiei, Hamilton l-a depășit pe Russell de șase ori față de patru în cursele în care a fost posibil să se facă o comparație corectă, cu un avantaj mediu de 0,057 secunde.

Al

În curse, constanța lui Russell a fost remarcabilă – nu a reușit să termine decât o singură dată și nu a luat niciodată steagul mai jos de locul cinci. Dar Hamilton este cel care a produs cele mai bune – cele mai puternice, cele mai rapide – trei curse Mercedes ale anului, în Spania, Marea Britanie și Ungaria. Ritmul său constant în curse și abilitatea sa de a profita la maximum de pneuri continuă să stabilească un standard de aur.

Nimic din toate acestea nu înseamnă să diminueze calitatea sezonului lui Russell sau a lui în general. Russell se descurcă deja mai bine în fața lui Hamilton decât oricare alt coechipier anterior, de la Fernando Alonso în 2007. Aceasta este o realizare uriașă și este o reflectare a potențialului său ca una dintre cele mai strălucitoare stele ale noii generații și un campion mondial în așteptare.

Russell se dovedește a fi la fel de bun pe cât părea că este probabil în cele trei sezoane anterioare, cu momente importante precum performanța sa de star la debutul său unic pentru Mercedes în Bahrain în 2020 sau când a pus Williams – a doua cea mai lentă mașină din F1 – pe locul doi pe grilă la un Spa umed anul trecut.

Relativele “lupte” ale lui Hamilton la începutul sezonului, dacă acesta este modul în care dorim să le descriem, reflectă la fel de mult faptul că a fost alături de un tip care se află în cea mai bună mașină pe care a avut-o vreodată pentru un sezon, care este bine pornit, este extrem de rapid și a avut o iarnă bună și nu a avut nimic de depășit, cât și orice scădere a performanței lui Hamilton. Dacă, oricât de scurt ar fi fost, a existat măcar una.

Întotdeauna va exista o concentrare asupra performanței lui Hamilton împotriva lui Russell – și viceversa – în acest sezon, dar, într-un fel, situația competitivă a Mercedes a eliminat tensiunea care ar fi putut exista.

Atunci când piloții sunt atât de buni și atât de ambițioși, se elimină din orice rivalitate atunci când mașina nu este absolut competitivă, pur și simplu pentru că consecințele sunt mult mai puțin semnificative atunci când titlul mondial nu este în joc.

Prin urmare, luptele competitive ale Mercedes le-au permis celor doi să dezvolte o colaborare și o relație de lucru eficientă. A face acest lucru ar fi fost infinit mai complicat dacă ar fi avut o mașină câștigătoare. Echipa încă se luptă să aducă mașina 2022 acolo unde crede că poate fi.

Pentru fiecare licărire de lumină oferită de o cursă precum cea din Ungaria – unde Russell și-a plasat mașina în pole position și s-a alăturat lui Hamilton în primul dublu podium al echipei din acest an – există un Spa, unde lipsa de temperatură a pneurilor în condiții de răcoare a lăsat Mercedes la aproape două secunde în afara ritmului în calificări.

De ce Hamilton rămâne omul care trebuie să readucă Mercedes în top?(I)

Mașina a început anul grav afectată de “porpoising”, o perturbare aerodinamică sub podea care duce la o oscilație verticală violentă, de înaltă frecvență, peste o anumită viteză. Aceasta a fost destul de mult îmblânzită de un upgrade introdus în Spania, unde un rezultat bun a dat echipei o speranță care s-a dovedit a fi falsă.

La următoarea cursă de la Monaco, echipa a descoperit că a rezolvat o problemă, dar s-a lovit de o altă problemă – “ricoșeul”, în care înălțimea redusă a mașinii o face să interacționeze violent cu orice denivelare de pe pistă. În Azerbaidjan, situația a fost atât de gravă încât Hamilton s-a chinuit chiar să iasă din mașină la sfârșitul cursei.

O nouă îmbunătățire la Silverstone a făcut ca echipa să avanseze din nou. Dar, după ce a pierdut primele trei luni ale sezonului încercând să rezolve o problemă specifică mai degrabă decât să îmbunătățească mașina, principala problemă acum este pur și simplu că Mercedes este în urmă cu dezvoltarea.

Prin acest proces, spune echipa, sensibilitatea remarcabilă a lui Hamilton la comportamentul mașinii a fost esențială pentru inginerii Mercedes. Nu atât prin faptul că a reușit să explice de ce mașina făcea ceea ce făcea, cât prin faptul că a descris comportamentul acesteia pe circuit cu suficiente detalii și acuratețe pentru a le permite să înțeleagă exact ceea ce făcea. La urma urmei, este mai greu să rezolvi o problemă dacă nu știi despre ce este vorba.

Aceste dificultăți au dus Mercedes pe un teritoriu necunoscut. O echipă atât de concentrată pe procese și date a descoperit că, în conformitate cu noile reguli, acestea nu s-au aplicat întotdeauna.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss