Latest Posts

De ce crede Mercedes că va putea să se lupte pentru titlu în 2023? (II)

Vizualizări: 24443

Sezonul 2022 al Formulei 1 a fost cel mai slab al Mercedes din ultimul deceniu, reușind doar un singur pole și o victorie în acest an. Cu toate acestea, echipa este încrezătoare că are instrumentele de care are nevoie pentru a lăsa deoparte această dezamăgire și a reveni în fruntea plutonului anul viitor (Partea 2/2)

Prima parte poate fi vizualizată AICI

În cazul în care modificările aduse regulilor și regândirea designului vor face ca porpoisingul să fie un lucru de domeniul trecutului, pentru Mercedes următorul lucru poate ajuta Mercedes să își rafineze comportamentul de granit. Hamilton spune că mașina a fost împiedicată de “rigiditatea globală până la punctul în care suspensia este destul de inutilă”. El consideră că a existat mai multă elasticitate în pereții laterali ai noilor Pirelli de 23 de inch decât arcuri și amortizoare. Această forță suplimentară prin intermediul cauciucului a însemnat că și acesta a sărit independent de porpoising pentru a oferi o dublă lovitură nedorită.

Perfecționarea configurației și geometriei suspensiei este, de asemenea, una dintre posibilele soluții pentru acele probleme de încălzire a pneurilor care au afectat calificările pe o vreme mai puțin toridă. Prin urmare, având în vedere că un defect al modelului W13 a contribuit parțial la celelalte, dacă Brackley găsește o soluție de bază, ar putea avea în față cel mai bun efect de bulgăre de zăpadă în timpul iernii.

Triumfurile lui Russell atât în sprint, cât și cursă la GP din Brazilia nu au făcut decât să sporească motivația pentru intersezon. “Fabrica va pompa pe toți cilindrii pe parcursul iernii și toată lumea va fi atât de motivată să se întoarcă”, spune britanicul acum victorios. “Rezultatul este o astfel de ridicare a moralului pentru toată lumea și ceea ce aveam cu adevărat nevoie pentru a continua să împingem. Obiectivele pe care ni le-am stabilit sunt absolut corecte. Trebuie doar să continuăm pe această cale pe care suntem și să vedem ce putem realiza anul viitor.”

“La începutul sezonului ne luptam cu Alfa Romeo și Haas și eram cu mult peste o secundă în spatele celor de la Ferrari, care păreau a fi cea mai dominantă echipă la acel moment. Asta arată cu adevărat îmbunătățirile pe care le-am făcut” George Russell
În timp ce perioada de gestație pentru W14 a început de mult, rezistența aerodinamică a continuat să afecteze Mercedes până la ultimul dans din Abu Dhabi.

FIA

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

A fost cu 6 mile pe oră mai lent în capcanele de viteză decât Red Bull. Altitudinea ridicată din Mexico City și absența unor linii drepte lungi corespunzătoare la Interlagos nu au făcut decât să mascheze acest neajuns. Corectarea definitivă a acestei rezistențe excesive a aerului va fi o prioritate pe lista de dorințe de Crăciun.

Când au revenit liniile drepte majore la Yas Marina, Russell s-a calificat pe locul șase, la 0,687s în urma lui Verstappen, aflat în pole position. “Pur și simplu nu suntem suficient de eficienți”, a explicat el. “Acesta este esențialul. De fiecare dată când venim pe acest tip de circuite, unde ai o gamă completă de viraje și linii drepte lungi, ne luptăm cu adevărat.

Pur și simplu pierdem atât de multă viteză în fața celor de la Red Bull pe liniile drepte. Așadar, este clar unde trebuie să ne îmbunătățim pentru anul viitor, dacă vrem să avem o mașină care să fie mai puternică pe parcursul unui sezon.”

Hamilton adaugă: “Rezistența la înaintare este o problemă uriașă pentru noi. Când ajungem la o anumită viteză, atunci ceilalți se îndepărtează. Este atunci când frânezi, iar partea din față scade și cea din spate se ridică, iar aerodinamica se transferă în acea perioadă și atunci când intri în forță. Este diferit între viteza mică și cea mare. Atât de multe probleme”.

Sugerând în continuare că defectele lui W13 se alimentau unele pe altele, Mercedes a încercat adesea să elimine forța de apăsare pentru a reduce rezistența la înaintare. Acest lucru, spera, nu l-ar fi lăsat ca o rață așezată pe liniile drepte. Dar, la rândul său, a distrus restul turului atunci când totul devenea sinuos.

Și cum forța de apăsare redusă nu a presat pneurile pe suprafață, încălzirea acestor Pirelli a durat și mai mult. În cele din urmă, acest cocktail a făcut ca Mercedes să rămână în coada clasamentului în calificări și apoi să nu mai poată recupera locuri duminică.

Porpoising

Aici, cel puțin Mercedes poate culege beneficiul de a coborî două locuri în puncte. Conform scalei glisante a Regulamentului privind testele aerodinamice, locul 3 la constructori îi va permite cu 7% mai multe curse în tuneluri de vânt decât Ferrari, în timp ce Red Bull se confruntă cu propria tăietură de un sfert.

În ciuda durerilor de cap care au dăinuit până la tragerea de cortină de la Abu Dhabi, asta nu înseamnă că echipa nu a făcut progrese semnificative pe parcursul anului. Cu siguranță, atunci când Hamilton a fost eliminat din Q1 în Arabia Saudită, prognozarea unei victorii la Sao Paulo pentru colegul său de garaj ar fi părut un zbor de imaginație.

Rugat să lipească o cifră cu privire la cât timp a fost găsit, Russell presupune: “Cu siguranță, cu mult peste o secundă, aș spune. În Bahrain [prima rundă] m-am calificat al nouălea. La Imola, atât eu cât și Lewis am ieșit în Q2. La începutul sezonului, ne luptam cu Alfa Romeo și Haas și eram cu mult peste o secundă, la puncte, în spatele celor de la Ferrari, care păreau a fi cea mai dominantă echipă la acel moment.

Asta arată cu adevărat îmbunătățirile pe care le-am făcut. Am pierdut atât de mult timp încercând să rezolvăm problemele legate de porpoising, iar acest lucru ne-a afectat cu adevărat dezvoltarea. Cred că acesta este motivul pentru care vedem un astfel de salt de performanță în aceste curse [finale]. Acum ne concentrăm să aducem performanță.”

Un domeniu în care Mercedes a găsit deja bucurie este cel al eliminării greutății din mașină. Nu într-un sens convențional, precum Red Bull, care a pus RB18 la dietă pentru a se putea apropia de limita minimă de 798 kg, pentru a da o înclinație către puntea față care să se potrivească stilului de condus al lui Verstappen. În schimb, Merc “mai subțire” a permis echipei să adauge mai multe piese înapoi pentru a remedia problemele de aerodinamică, mai degrabă decât să o transforme într-o adevărată greutate pană.

De ce crede Mercedes că va putea să se lupte pentru titlu în 2023? (II)

După cum spune Wolff atunci când este întrebat despre actualizarea finală de la Austin, care a livrat noi aripi față și spate și o podea modificată: “Greutatea a fost o problemă recurentă în acest sezon. În mod evident, scoți elemente aero și pierzi din greutate, dar apoi adaugi piese pentru a recupera scăderile și problemele pe care le-am avut.

Așa că nu ne-am mai întors la greutate. Am fost destul de stabili în ultimele câteva curse. Nu acolo unde ne așteptăm să fim, dar cu siguranță există un timp pe tur pe care ar trebui să-l găsim pentru anul viitor.”

Fără îndoială, s-au făcut pași înainte. Dar este, de asemenea, evident că încercarea imediată și durabilă de eradicare a porpoising a pus Mercedes pe picior greșit. Atât de mult încât Wolff consideră că echipa a rămas în urmă cu “opt până la 10 luni” față de programul său obișnuit de dezvoltare a performanțelor.

Chiar dacă programul pentru W14 este în lucru de ceva timp, închiderea acestuia ar fi o adevărată revenire în timpul iernii. Și aceasta este doar provocarea cu care se confruntă echipa pentru a ajunge din urmă acolo unde și-a planificat să fie. De asemenea, trebuie să egaleze câștigurile pe care le vor face chiar Ferrari și Red Bull.

Și în această lume perfectă în care Mercedes este gata să dea lovitura cu cea mai recentă creație a sa, operațiunile sale de pe pistă mai au nevoie de puțină strângere dacă Red Bull va simți cu adevărat căldura. În anii de vârf ai Săgeților Argintii, rareori a excelat cu strategia, dar de multe ori nu s-a confruntat cu opoziția pentru a face acest lucru să se plătească.

De ce crede Mercedes că va putea să se lupte pentru titlu în 2023? (II)

În 2022, apelul său excesiv de zelos de a nu-l băga la boxe pe Hamilton în timpul safety car-ului târziu în GP-ul Olandei sau precauția excesivă în montarea pneurilor dure pentru ambii piloți pentru a irosi o șansă de succes în Mexic, sugerează că pitwall-ul rămâne imperfect.

Oricum, aceasta este o tabără optimistă. Mercedes insistă că eforturile din sezonul care tocmai a trecut au îmbunătățit și a unit întreaga echipă, astfel încât, atunci când va reveni la cântec, va fi potențial mai alunecoasă ca niciodată. Apoi, mai este și Hamilton, care spune că este pregătit să semneze imediat o prelungire a contractului, mai degrabă decât să aștepte să vadă cum se desfășoară primele runde din 2023. Acesta este un vot de încredere uriaș.

Poate cel mai grăitor, indiciile că vremurile bune se vor întoarce sunt reflectate în întreaga echipă de ingineri, mai inexpresivă. Vowles spune: “Încrederea pe care o avem este că acum avem instrumentele noastre de tunel de vânt, instrumentele noastre de dezvoltare, instrumentele noastre de performanță aici, în cadrul organizației, care produc performanțe care sunt mai mari decât cele ale concurenților noștri. Aceasta ne permite să avansăm mai mult decât ei.

“Totuși, există încă un gol, iar Abu Dhabi a arătat cu adevărat acest lucru. Asta trebuie să fie recuperat pe parcursul iernii. Avem un proces și un sistem foarte bun pentru a face acest lucru. Evoluția pe care ați văzut-o pe parcursul sezonului va continua pe parcursul iernii și cred că vom fi într-un loc foarte puternic anul viitor.”

Dacă acesta este cu adevărat cazul, monopolul Red Bull, care în cele din urmă a defilat în 2022, ar putea fi de scurtă durată. Mercedes consideră că jocul a început.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss