ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Cinci reveniri spectaculoase din istoria MotoGP

    Accidentările au fost un element comun tuturor epocilor din istoria MotoGP. În această seară, înaintea revenirii în curse a lui Marc Marquez, echipa GP24 vă va expune cinci dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria clasei mari.

    Barry Sheene – 1975 & 1982

    Până la cursa de 200 de mile de la Daytona, Barry Sheene era un talent care promitea multe. La începutul anilor ’70, britanicul a purtat un duel istoric cu Angel Nieto. Chiar dacă a fost învins, Sheene a câștigat foarte mulți fani de partea sa. Anunțat cu surle și trâmbițe la ediția din 1975 a cursei de la Daytona, Sheene a suferit un accident înfiorător într-un antrenament premergător întrecerii.

    După câteva luni de pauză, Barry Sheene a revenit în șaua motocicletei și a făcut un grand prix memorabil la Assen, acolo unde l-a învins pe nimeni altul decât Giacomo Agostini. Un an mai târziu, în 1976, Sheene și-a adjudecat primul titlu mondial din carieră, succes repetat și în 1977.

    Cinci ani mai târziu, britanicul a fost foarte aproape de deces la Silverstone, într-un accident monstruos. Și de data aceasta, Sheene a revenit, dar nu a mai fost niciodată același pilot, iar în 1984 s-a retras definitiv din activitate.

    Eddie Lawson – 1990

    Cariera lui Steady Eddie era pe val în 1990. Americanul era campion mondial în exercițiu, iar numele său era pe toate paginile revistelor în anii ’80. Toate până la etapa de la Laguna Seca. După debutul slab de sezon, marcat de abandonul de la Suzuka, din runda inaugurală, Lawson venea acasă, în USA, cu dorința de a-și recupera punctele pierdute în Japonia.

    În antrenamente, un high side enorm i-a încheiat definitiv orice șansă la cel de-al cincilea titlu mondial din carieră, iar pilotul echipei Yamaha a fost nevoit să rateze toată prima parte de sezon. Chiar dacă după revenire a fost din nou cel mai constant pilot, locul său de la Yamaha a fost luat de tânărul John Kocinski pentru 1991.

    Ajuns la Cagiva, Eddie Lawson a avut misiunea de a ridica echipa italiană la statutul de echipă de top. În cele două sezoane petrecute alături de italieni, Lawson și-a adjudecat o singură victorie, însă una răsunătoare, în care a demonstrat încă o dată de ce el a fost cel mai valoros pilot al anilor ’80.

    Wayne Rainey – 1991

    Cariera lui Wayne Rainey era și ea pe val la sfârșit de 1991. Deja campion mondial al stagiunii, americanul a forțat și a fost catapultat în decor la Shah Alam. Rezultatul? O căzătură extrem de violentă, care a necesitat luni de recuperare. Inițial, doctorii credeau că va fi nevoie de un an și jumătate pentru ca Rainey să revină în competiții.

    În determinarea sa binecunoscută, Rainey a revenit în doar șase luni și după un 1992 magistral, el a devenit campion mondial pentru a treia oară. Din nefericire, Shah Alam a fost un moment care a fost replicat la Misano, în 1993. De data aceasta, Rainey a fost mult mai ghinionist. Americanul a paralizat, iar cariera celui mai ambițios pilot de peste Ocean s-a încheiat cu mult înainte de vreme.

    Mick Doohan – 1992

    Cea mai faimoasă revenire din istoria motociclismului a fost cea a lui Mick Doohan. Australianul a dominat categoric prima parte din 1992. Avantajul său la Assen era enorm, iar doar un eveniment nefast l-ar mai fi putut opri din a-și adjudeca titlul mondial.

    Din nefericire, la Assen, Doohan a suferit un accident violent în antrenamente, iar piciorul său era să fie amputat. Salvarea miraculoasă a fost datorată lui Claudio Costa, doctorul care a reparat multe oase rupte în motomondial. Italianul i-a salvat piciorul și implicit cariera.

    Patru luni mai târziu, Mick Doohan a revenit în cârje la ultimele două etape pentru a-și apăra minusculul avantaj rămas în picioare în fața lui Wayne Rainey. Din nefericire, efortul său supraomenesc a fost în van, iar titlul i-a revenit rivalului american. Chiar și așa, doi ani mai târziu, Doohan și-a trecut în conturi primul dintre cele cinci titluri mondiale consecutive.

    Valentino Rossi – 2010 & 2017

    În 2010, Valentino Rossi era atât cel mai iubit dintre pământeni, cât și campionul mondial al clasei MotoGP. Italianul era liderul campionatului înaintea etapei de la Mugello. În sesiunea de calificări, Rossi a forțat și a suferit prima sa accidentare majoră din carieră. Fractura la picior l-a ținut departe doar patru curse, suficiente însă pentru a pierde orice șansă reală la titlul mondial.

    Pilotul echipei Yamaha a revenit în curse, dar de atunci, nu a mai fost niciodată același pilot, cu toate că în 2015, doar neșansa l-a oprit din a deveni din nou campion mondial. În 2017, el a suferit o nouă accidentare, care i-a înrăutățit și mai mult abilitățile de a pilota la maxim o motocicletă de MotoGP.

    Dacă Marc Marquez își va trece la rândul său numele pe lista celor care au revenit cu brio în motomondial, vom afla curând. Revenirea acestuia este programată pentru acest weekend, la Portimao, în Portugalia. De altfel, acțiunea din Portugalia poate fi urmărită în România pe Digi Sport și Look Sport.

     

    Mai multe știri despre MotoGP găsiți AICI.

     

    Sursa: GP24

    Photocredit: Javier Soriano/AFP/Getty Images

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss