More

    Latest Posts

    Cei cinci factori care vor decide soarta Monaco în Formula 1.

    A fost o vreme când se credea de neconceput ca Formula 1 să renunțe la Marele Premiu de la Monaco.

    Cursa stradală de pe străzile din Monaco a fost mult timp considerată bijuteria coroanei F1 și un weekend în care sponsorii au fost impresionați și în care mai multe priviri au fost îndreptate spre acest sport decât în oricare altul. Dar vremurile s-au schimbat și, sub conducerea noilor proprietari Liberty Media, adăugiri de mare impact precum Zandvoort și Miami au bifat toate căsuțele pe care șefii F1 le doresc pentru fani și interese comerciale.

    Aceasta a însemnat că, în timp ce F1 începe discuțiile contractuale cu Automobile Club de Monaco pentru un nou acord, abordează lucrurile cu gândul că, dacă nu obține ceea ce dorește, atunci va pleca. Există câțiva factori cheie care vor fi în centrul acestor discuții și va depinde de Monaco și F1 fie să ajungă la un compromis dacă vor să continue, fie să cadă de acord că nu sunt de acord și să renunțe.

    Iar sursele din interior sugerează că, oricât de sceptici ar fi unii că F1 ar merge până la capăt și ar renunța la GP-ul de la Monaco, Stefano Domenicali, directorul executiv al F1, este absolut hotărât ca Monaco să se alinieze la viziunea sa privind ceea ce trebuie să ofere evenimentele de Grand Prix.

    Formula 1, Monaco

    (1) Taxa de găzduire a cursei
    A existat un mit urban de lungă durată conform căruia Monaco era atât de esențial pentru F1 încât nu a plătit niciodată taxa de găzduire a unei curse. Nu a fost chiar așa, deoarece organizatorii plătesc o taxă – deși nu este la același nivel cu alte curse. Taxa, despre care se crede că ar fi undeva în jur de 11 – 14 milioane de Euro, este aproximativ jumătate din cea pe care o oferă multe alte locuri de desfășurare a competiției – și este mult sub nivelul unor oferte de nerefuzat, cum ar fi Arabia Saudită și Qatar, care sunt de peste trei ori mai mari.

    În timp ce F1 nu se va aștepta ca Monaco să se ridice la nivelul celor mai bune oferte din alte părți, ea dorește să vadă o oarecare evoluție față de ceea ce s-a plătit până acum. De asemenea, va cere probabil ca Monaco să fie mai flexibil în ceea ce privește data cursei, deoarece regionalizarea calendarului F1 face ca aceasta să dorească să organizeze Miami și Montreal împreună în luna mai, ceea ce ar putea avea implicații în lanț.

    Formula 1, Monaco

    (2) Producție F1 TV
    Una dintre marile frustrări ale F1, împărtășită de fani, este faptul că Monaco este singura cursă din an în care regia TV nu este realizată de regizorul obișnuit. În schimb, Monaco preia controlul asupra transmisiunii, iar în trecut acest lucru a dus uneori la un pachet de televiziune care nu a fost la înălțimea a ceea ce este normal în alte părți.

    Au fost ratate incidente importante (televiziunea a tăiat de la derapajul lui Sergio Perez în calificări și a ratat ieșirea lui Fernando Alonso), luptele cheie ale marelui premiu pot fi trecute cu vederea pentru a urmări piloții locali sau francezi care se întrec singuri, iar unele dintre alegerile unghiurilor de filmare nu sunt cele mai bune. F1 dorește ca Monaco să se alinieze la celelalte locații și să renunțe la controlul asupra transmisiunilor.

    Formula 1, Monaco

    (3)Sponsorizare și publicitate

    Datorită anvergurii globale și atractivității comerciale a Formulei 1, aceasta a reușit să câștige câțiva sponsori și susținători importanți. Formula 1 depune eforturi susținute pentru a se asigura că partenerii săi oficiali sunt tratați bine și că li se oferă nivelul de expunere exclusivă pentru care plătesc, ceea ce înseamnă că nu există mărci în conflict. În majoritatea locurilor de desfășurare, F1 preia controlul deplin al tuturor reclamelor de pe circuit pentru a se asigura că tot ceea ce este afișat este coerent.

    Monaco a făcut excepție de la această regulă și a păstrat anumite drepturi de a vinde publicitate pe pistă și contracte de sponsorizare corporativă pentru evenimentele pe care le organizează. Dar se înțelege că decizia sa de a oferi o publicitate proeminentă pe pistă pentru TAG Heuer, un rival al partenerului oficial de cronometrare al F1, Rolex, a evidențiat pentru FOM de ce acest aranjament trebuie să se schimbe. F1 dorește din nou ca Monaco să se alinieze la ceea ce au acceptat toate celelalte locații și să facă concesii în acest sens.

    Formula 1, Monaco

    (4) Logistică și infrastructură

    Monaco oferă de mult timp echipelor unele dintre cele mai dificile condiții de lucru din an – cu boxele înghesuite la o distanță bună de paddock. Dar, deși lucrurile s-au îmbunătățit foarte mult de-a lungul anilor, facilitățile actuale ale garajelor fiind cu siguranță mult mai bune decât în urmă cu câțiva ani, când echipele erau blocate într-o parcare, există în continuare frustrări. Transportul și logistica pentru fani ar putea fi cu siguranță îmbunătățite, aranjamentele de trafic rutier și ofertele de transport public având cu siguranță loc de îmbunătățire.

    Fanii blocați ore întregi în stațiile din Nisa și Monaco pentru a ajunge la/de la pistă se datorează lipsei de trenuri suplimentare și de vagoane suplimentare pe serviciile locale. Pentru un eveniment sportiv de primă linie, nu este cu adevărat acceptabil să nu se ia măsuri rezonabile.

    Paddock-ul în sine rămâne destul de înghesuit și chiar și pentru mass-media, facilitățile sunt insuficiente – lipsa de catering (nici măcar sandvișuri suficiente pentru toată lumea din centrul de presă) este o nemulțumire deosebită într-un moment în care rulotele echipelor rămân în mare parte închise, astfel încât este destul de greu să găsești mâncare.

    Formula 1, Monaco

    (5) Circuitul

    Una dintre cele mai mari nemulțumiri cu privire la GP Monaco este că, de multe ori, cursa în sine este o dezamăgire. Natura strânsă și sinuoasă face aproape imposibilă depășirea, iar acest lucru a deschis ușa pentru multe procesiuni pe străzi.Deși F1 nu solicită o revizuire completă a circuitului de la Monaco, consideră că există îmbunătățiri care pot fi aduse circuitului și care ar putea contribui la îmbunătățirea spectacolului.

    Se înțelege că au fost făcute sugestii de a muta barierele înapoi la șicana de după tunel – pentru a ajuta la lărgirea intrării și pentru a permite cel puțin o șansă mai bună pentru piloți de a face o manevră pe interior. F1 consideră, de asemenea, că relocarea și reprofilarea altor segmente ale pistei pentru a o face mai largă ar putea contribui la crearea de oportunități. Până acum, Monaco a fost categoric de opinie că nu vede necesitatea de a face o schimbare pe acest front – dar poate că riscul de a-și pierde contractul ar putea fi o motivație suficientă pentru a se răzgândi.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss