More

    Latest Posts

    Ce va aduce sezonul 2022 al F1? Câștigătorii și învinșii din testele de pre-sezon ale Formulei 1. O analiză detaliată.

    Testele de pre-sezon ale F1 s-au încheiat sâmbătă seară în Bahrain, iar prin ceața incertitudinilor legate de teste a ieșit la iveală un fapt aparent irefutabil: Red Bull Racing este echipa de bătut.

    Este dificil să deduci cu exactitate ordinea competitivă din timpii de testare din pre-sezon. Este imposibil să știi cu certitudine nivelurile de combustibil și modurile de funcționare a motorului, iar în condițiile în care timpii pe tur sunt stabiliți în momente diferite ale zilei, când circuitul se află în condiții diferite, nu există două tururi care să fie direct comparabile.

    Dar, după șase zile de teste pe două circuite diferite, putem începe să schițăm conturul de bază al plutonului înainte de Marele Premiu al Bahrainului, care va deschide sezonul la sfârșitul săptămânii viitoare, iar câțiva câștigători și învinși indubitabili încep să se contureze.

    F1

    Câștigătorii: Max Verstappen and Red Bull Racing.
    Red Bull Racing și campionul în exercițiu Max Verstappen pleacă din Bahrain cel mai fericit dintre toți după o ultimă zi de teste puternică, cu un kit aerodinamic nou-nouț și foarte performant.

    Max Verstappen l-a folosit pentru a stabili cel mai bun timp al testului chiar la finalul sesiunii, cu o diferență confortabilă de 0,7 secunde față de Charles Leclerc de la Scuderia Ferrari – timpul de pe locul doi al lui Mick Schumacher a fost stabilit în timpul testelor private după orele de program, în care circumstanțele climatologice au fost mult mai prietenoase pentru performanța mașinii.

    Imaginile de pe circuit și de la bord arată că mașina a arătat cel mai bine în Bahrain, inclusiv în curba 10, care se dovedește a fi o provocare pentru această nouă generație de mașini. Acest lucru este deosebit de impresionant, având în vedere că echipa a avut la dispoziție doar ultima zi de test pentru a perfecționa ultima actualizare, ceea ce sugerează că se află pe o cale bună de dezvoltare și că mai sunt multe de făcut.

    F1

    Există câteva avertismente clare care exagerează diferența față de Scuderia Ferrari. Timpul lui Max Verstappen a fost stabilit aproape de finalul sesiunii, când pista era la cea mai mare viteză; timpul lui Charles Leclerc a fost stabilit considerabil mai devreme. Charles Leclerc a folosit, de asemenea, compoziția C4, în timp ce Max Verstappen a folosit cea mai rapidă C5.

    Combinate, aceste lucruri ar putea însemna aproximativ o jumătate de secundă. Aceasta face ca imaginea din față să fie mai strânsă, dar marja lui Max Verstappen a fost suficient de mare pentru a face o declarație incontestabilă: Red Bull Racing este echipa de bătut.

    Timpuri din Bahrain: Pilot, Echipa (Ziua, Tipul de pneuri):

      1. Max Verstappen, Red Bull Racing (Ziua 3, Pneuri C5), 1:31.720
      2. Mick Schumacher, Haas F1* (Ziua 3, Pneuri C4), 1:32.241 (+0.521)
      3. Charles Leclerc, Scuderia Ferrari (Ziua 3, Pneuri C4), 1:32.415 (+0.695)
      4. Fernando Alonso, Alpine F1 (Ziua 3, Pneuri C4), 1:32.698 (+0.978)
      5. George Russell, Mercedes AMG F1 (Ziua 3, Pneuri C5), 1:32.759 (+1.039)
      6. Valtteri Bottas, Alfa Romeo F1 (Ziua 3, Pneuri C3), 1:32.985 (+1.265)
      7. Yuki Tsunoda, AlphaTauri (Ziua 3, Pneuri C5), 1:33.002 (+1.282)
      8. Lando Norris, McLaren F1 (Ziua 3, Pneuri C2), 1:33.191 (+1.471)
      9. Sebastian Vettel, Aston Martin F1 (Ziua 3, Pneuri C4), 1:33.821 (+2.101)
      10. Alex Albon, Williams Racing (Ziua 1, Pneuri C4), 1:35.070 (+3.350)

    *Ora stabilită în afara orelor oficiale de testare

    F1

    Învinși: Lewis Hamilton și Mercedes AMG F1.
    Este întotdeauna un risc să nu iei în considerare Mercedes AMG F1. Echipa părea că este la pământ la finalul testelor din sezonul trecut, dar a continuat să câștige prima cursă a anului. Până în decembrie, a câștigat campionatul constructorilor și l-a dus pe Lewis Hamilton la un tur distanță de titlul piloților. Dar nu prea există dubii cu privire la problemele Mercedes AMG F1 de data aceasta.

    Echipa a adus un pachet aerodinamic agresiv în Bahrein pentru ultimele trei zile de teste, dar a avut dificultăți în a se concentra asupra așa-numitului design fără monopost lateral, iar pe parcursul celor trei zile nu a reușit să rezolve problemele cronice de manevrabilitate care i-au lăsat pe Lewis Hamilton și George Russell la coada clasamentului. „Sunt multe lucruri diferite”, a spus Lewis Hamilton, comparând situația dificilă a celor de la Mercedes AMG F1 cu cea din sezonul trecut. „Nu cred că vom reuși să facem să arate la fel de bine ca anul trecut”.

    Porpoising-ul – săriturile în sus și în jos ale șasiului atunci când este încărcat aerodinamic la viteze mari – a fost o problemă majoră pentru Mercedes AMG F1 cu noul său kit aerodinamic, dar vântul din Bahrain din această săptămână a făcut dificilă eliminarea acestuia din mașină. De asemenea, aceasta înseamnă că echipa nu a stabilit o bază de performanță atât de puternică înainte de prima cursă pe cât și-ar fi dorit.

    Dar alte echipe sunt sceptice în legătură cu luptele aparente. Deși șeful Red Bull Racing, Christian Horner, a recunoscut că Mercedes AMG F1 părea dificil de pilotat, Scuderia Ferrari a subliniat că urmele GPS sugerează că Mercedes rulează la putere redusă.

    F1

    De asemenea, unele dintre simulările de cursă lungă ale echipei au fost mai competitive decât viteza pe un singur tur. Dar Mercedes AMG F1 insistă că problemele sale sunt reale, iar Hamilton a fost abătut în evaluarea poziției echipei sale înainte de prima cursă. „În acest moment nu cred că vom concura pentru victorii”, a spus el. „Dar există un potențial în mașina noastră pentru a ne duce acolo. Trebuie doar să reușim să îl extragem și să rezolvăm unele probleme, lucru la care lucrăm”.

    Câștigătoare: Scuderia Ferrari
    Scuderia Ferrari nu a făcut nicio greșeală și a înregistrat progrese constante în cele șase zile de teste, iar F1-75 a impresionat cu fiecare tur stabilit. De asemenea, nu se poate nega optimismul care emană din garajele Scuderiei și chiar și presa italiană, după doi ani în care a relatat performanțe Scuderia Ferrari profund sub așteptări, se află în spatele mașinii 2022.

    Nu a existat o zi în care Carlos Sainz sau Charles Leclerc să nu fie aproape de partea superioară a foii de timp – deosebit de impresionant în Bahrain, unde echipa nu a adus nicio actualizare majoră și s-a concentrat în schimb pe perfecționarea a ceea ce a adus din Spania.

    F1

    Acest lucru este pozitiv din două puncte de vedere. În primul rând, primul său concept este în mod clar competitiv, iar după șase zile întregi de lucru cu acesta, Scuderia Ferrari va avea o înțelegere puternică a punctelor sale forte și a punctelor slabe de bază. În al doilea rând, sugerează că echipa are o corelație puternică între tunelul aerodinamic, simularea pe calculator și circuit, ceea ce nu a fost întotdeauna punctul forte al echipei Scuderia Ferrari.

    Combinate, aceste lucruri cresc probabilitatea ca primul pachet de îmbunătățire semnificativă a echipei din acest an să dea lovitura și să funcționeze din mers. Scuderia Ferrari are nevoie ca această mașină să funcționeze. Ultimele sale două sezoane îngrozitoare au venit cel puțin cu consolarea unui timp suplimentar de dezvoltare pentru mașina din acest an, iar echipa a dedicat o mare parte din sezonul trecut, inclusiv singurul upgrade de motor permis în 2021, mașinii din acest an. Pe baza testelor din pre-sezon, sacrificiul dă roade.

    Simțind greutatea așteptărilor, cea mai mare slăbiciune a Scuderia Ferrari dintotdeauna, directorul echipei, Mattia Binotto, a încercat să minimalizeze importanța rezultatelor bune obținute de echipa Ferrari în teste. „Nu suntem favoriți”, a spus el. „Cred că favoritele sunt echipele care au fost cele mai bune anul trecut (Mercedes AMG F1 și Red Bull Racing). Sper că putem fi outsideri, sper că putem încerca cumva să le provocăm – ar fi grozav din partea noastră”.

    F1

    KILOMETRI DE TESTARE PARCURȘI DE ECHIPE (SPANIA ȘI BAHRAIN)

    Învinși: Daniel Ricciardo și Mclaren
    Echipa McLaren F1 a fost unul dintre outsiderii sezonului după trei zile fără probleme la Barcelona. Cu toate acestea, singura concluzie după al doilea set de trei zile de teste de pre-sezon în Bahrain este că sunt foarte rău în urmă. McLaren F1 a greșit calculele privind răcirea frânelor pentru deșertul din Bahrain, iar din momentul în care a intrat pe circuitul din Sakhir s-a luptat cu frânele „crocante” care l-au împiedicat să întreprindă sesiuni lungi de testare.

    Echipa McLaren F1 a parcurs cele mai puține tururi dintre toate echipele din Bahrain. Aceasta a exprimat câteva ajustări de la Woking înainte de finalul testului, dar acestea au îmbunătățit situația doar marginal. Totul atârnă acum de o actualizare mai substanțială care să sosească la timp pentru prima cursă din acest weekend. „Cred că suntem pe val”, a declarat Lando Norris. „Știm care sunt problemele, știm cu ce suferim. A veni cu soluția perfectă este întotdeauna întrebarea: O avem sau nu o avem? De asta nu suntem siguri până când nu ajungem săptămâna viitoare și punem totul cap la cap”.

    F1

    McLaren se va bucura de faptul că mașina a părut fundamental puternică în Spania și a fost cel puțin capabilă să efectueze lucrări de scurtă durată în Bahrain, dar va începe sezonul fără încredere în ritmul său de cursă. A complicat și mai mult lucrurile diagnosticul COVID-19 al lui Daniel Ricciardo, care l-a pus pe Norris în dificultate în toate cele trei zile de teste.

    Este o lovitură pentru cel de-al doilea an al Australianului la McLaren F1, în care trebuie să își revină după dificilul an 2020. Deși, în cele din urmă, a ratat relativ puține tururi datorită problemelor de frână, timpul la volan este crucial ca antrenament pentru rigorile distanței unui Mare Premiu. Deși este o exagerare să spunem că Ricciardo va începe Bahrainul nepregătit, el va fi puțin mai puțin pregătit decât ceilalți.

    În cazul în care Ricciardo nu va putea concura, Oscar Piastri ar putea să își facă apariția în locul său, după ce echipa McLaren F1 a ajuns la un acord cu echipei Alpine F1 pentru a-l împărți pe tânărul Australian ca pilot de rezervă, deși Stoffel Vandoorne și Nyck de Vries, piloți din programul de piloți Mercedes AMG F1 sunt primele opțiuni ale echipei.

    F1

    Câștigătorul: Calitatea Curselor
    Revizuirea reglementărilor pentru 2022 a avut un singur scop: îmbunătățirea calității curselor, ajutând mașinile să se urmărească mai ușor. Deși, în mod evident, încă nu au avut loc curse, iar condițiile de testare sunt foarte departe de cele ale unui Mare Premiu, indiciile de până acum arată că noile reguli au reprezentat un pas înainte substanțial în acest domeniu.

    „Cât de bine putem urmări, asta a fost destul de surprinzător”, a declarat pilotul echipei Williams Racing, Alex Albon; „Este o surpriză plăcută și este ceva cu care trebuie să ne obișnuim puțin. Îți faci aproape o memorie din ceea ce poți și ce nu poți face când ești la o anumită distanță de o mașină… înveți limitele urmăririi. Acest lucru este recalibrat puțin. Nu am petrecut multe tururi în spatele altor mașini, dar se poate spune că s-a îmbunătățit foarte mult”.

    Sportul Formula 1 a realizat acest lucru prin reglementarea pentru mașini care sunt mai puțin sensibile la aerul perturbat emanat din spatele unei mașini fruntașe. De asemenea, fiecare mașină ejectează mai puțin aer perturbat în spatele ei. Au existat speculații conform cărora gama largă de modele diferite între echipe ar putea submina aceste reguli, dar primele dovezi sugerează că anii de muncă întreprinsă de F1 și FIA dau roade.

    F1

    Dezavantajul este că sistemul slipstreaming este acum mai puțin puternic, dar acest lucru poate fi compensat prin modificarea utilizării sistemului DRS (sistemul pentru reducere a rezistenței la înaintare), care s-ar putea dovedi acum mai puțin puternic din punct de vedere ofensiv. Acestea fiind spuse, singura verificare adevărată va fi în condiții de cursă. Albert Park a devenit în ultimii ani un circuit dificil pentru depășiri; Marele Premiu al Australiei va fi primul test dur al noilor reguli.

    Învinși: Curse pe Circuitul Stradal
    Un dezavantaj notabil al noilor reguli este încă o creștere a greutății minime, care a crescut de la 752 de kilograme la 795 de kilograme – și încă trei până la cinci kilograme urmează să fie adăugate pentru acest sezon după ce echipele s-au plâns că se chinuie să se apropie de minim. Aceasta reprezintă o creștere marcantă de 158 de kilograme în ultimii 10 ani și o încărcare de 203 kilograme din anii 2000.

    Marșul neîntrerupt spre tona completă este susținut de îmbunătățirea incontestabilă a siguranței, dar și, începând din acest an, de o creștere a numărului de piese standard. Aceste piese sunt cumpărate de pe raft și, prin urmare, nu sunt optimizate pentru greutate la fel de agresiv ca piesele pe care echipa le-ar proiecta și construi pentru ea însăși, umflând astfel masa totală.

    F1

    Greutatea se resimte cel mai mult în virajele lente, unde se combină cu lipsa de sarcină aerodinamică și cu suspensiile mai puțin sofisticate în conformitate cu aceste reglementări, ceea ce face ca aceste mașini să fie neîndemânatice și greu de manevrat. Piloții își iau mai puțină libertate cu vibratoarele pentru a nu pierde controlul mașinii, iar efectul general este acela că mașina modernă de Formula 1 arată mai puțin elegantă decât ne-am obișnuit. Acest lucru a fost deosebit de evident în ultima șicană de la Barcelona.

    Acest lucru va face ca cursele de stradă să fie provocări dramatic de diferite în acest an. Marele Premiu al Arabiei Saudite, a doua rundă a sezonului, este prima din calendar, deși natura de mare viteză a circuitului îl face un pic ieșit din comun. Marele Premiu al Principatului Monaco va fi fascinant – rămâne de decis dacă în sens bun sau rău.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    • Albumele foto exclusive GP24 de la testele de pre-sezon din Bahrain și Barcelona pot fi găsite AICI.(500+ Fotografii)

    Sursa: GP24 Media

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss