GP24 Media

LATEST POSTS

Ce concluzii putem alege din prezentarea monopostului RB19?

monopost
Vizualizări: 24404

Red Bull Racing a prezentat noul monopost RB19 într-un cadru ceremonial nemaivăzut vreodată în Formula 1. La New York, vestea mult așteptată a sosit, Ford va intra în Formula 1 alături de echipa austriacă din 2026. În acest articol analizăm cele mai importante aspecte din acest launch.

Prezentarea monopostului RB19 s-a desfășurat la New York într-un fast specific american. Evenimentul a fost promovat puternic pe rețele sociale și a fost transformat în gală, poate nu la nivelul decernării Balonului de Aur din fotbal, dar sigur a rivalizat cu tragerea la sorți a unui turneu final, fiind transmis live pe canalul de YouTube al Formulei 1, pagina de Facebook și YouTube a Red Bull, dar și la TV pe Sky Sports F1. În total au fost peste 15 milioane de vizionări.

Evenimentul a fost organizat într-o sală uriașă, iar prin intermediul acestuia au fost promovați și sportivi din alte discipline. Launch-ul a fost fragmentat de mai multe videoclipuri cu filmări din mai multe locuri unde au fost prezente vechile monoposturi. Apoi, pe scenă au urcat numele importante ale echipei. Întâi a fost intervievat Christian Horner (declarațiile vor fi expuse mai jos), apoi Daniel Ricciardo, pilot de teste Red Bull, care a avut un rol aproape egal cu cel al piloților titulari.

După un nou montaj spectaculos și-au făcut apariția și actorii principali. Max Verstappen și Sergio Perez au răspuns la câteva întrebări. După sesiunea de interviuri a fost trasă cortina, iar în peisaj a apărut noul RB19, un monopost cu un design aproape identic cu cel al predecesoarelor, dar cu câteva nume noi pe monopost.

Logo-urile Puma și Citrix au dispărut de pe mașină și a apărut compania Castore, cu un parteneriat solid. Un alt punct de interes a fost și casca lui Max Verstappen, pe care au fost afișate noile sponsorizări ale campionului mondial de la companii precum EA Sports și Rokt.

Ce concluzii putem alege din prezentarea monopostului RB19?

Acum să discutăm și de partea tehnică. Spre deosebire de Haas care a prezentat doar o machetă, RB19 a fost expus într-o versiune diferită de RB18, dar oricum nu în cea reală. De dragul vremurilor trecute vom face o mică analiză al acestui monopost, deși vorbim de o oarecare lipsă de veridicitate. Cea mai mare diferență a fost observată în zona sidepods, care sunt mai mari și mai rotunjite. De asemenea, gurile de admise și carcasa motorului au forme diferite în scop aero.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Sidepod-urile sunt unele din cele mai importante părți ale monopostului. Acestea au un rol aero foarte important, iar alinierea lor corectă scade rezistența la înaintare. Prin mutarea sau modificarea sidepod-urilor se schimbă zona aerodinamică. Practic, inginerii sunt nevoiți să schimbe mare parte din monopost, inclusiv zona frontală pentru o trecere optimă a fluxului de aer.

Ce concluzii putem alege din prezentarea monopostului RB19?

În această comparație trebuie evidențiat faptul că zonele frontale au o formă înălțată, mai ales la bangeboards și flatspots. Nasul monopostului este mai ascuțit, cu un plus aero în zonele laterale. Zvonuri preluate din Gazeta dello Sport indicau o modificare a părții aerodinamice în proporție de 90%. Deocamdată rămâne doar la stadiul de zvon. Christian Horner a recunoscut că această versiune nu seamănă foarte mult cu cea care va debuta la Bahrain, probabil vom mai analiza de câteva ori acest monopost.

Ce concluzii putem alege din prezentarea monopostului RB19?

După prezentarea monopostului, Christian Horner a anunțat vestea mult așteptată. Ford va intra în Formula 1 alături de echipa sa din 2026. Practic, Ford doar își va pune numele pe motoarele Red Bull Powertrains, maxim ar putea să ofere o asistență tehnică, dar la capitolul imaginii este un plus enorm, mai ales că această renumită companie are o istorie bogată în F1 (link-ul cu articolul dedicat acestui aspect). CEO-ul Ford a urcat pe scenă și i-a strâns simbolic mâna lui Horner, declarând că negocierile dintre cele două părți au decurs foarte bine. Viitorul echipei este asigurat.

Un lucru important de menționat este faptul că motoarele Ford vor fi folosite și de AlphaTauri. Echipa secundă Red Bull nu va fi vândută celor de la Honda. Speculațiile au fost eliminate cu această ocazie.

De ce Ford și nu Porsche? Red Bull și Ford vor forma doar un parteneriat, cu Porsche s-ar fi produs o uniune. Diverși angajați ai Red Bull ar fi fost înlocuiți cu membrii ai celelalte părți. Aici s-a produs ruptura. În acest stadiu, înțelegerea va fi una sănătoasă, ambele părți având avantaje. Mai ales Ford, care aduce o sumă modică la cea mai importantă echipă a momentului, dar va avea un plus de PR puternic. Toate aceste lucruri se vor întâmpla din 2026, acum lucrurilor vor rămâne la fel.

Ce concluzii putem alege din prezentarea monopostului RB19?

Ce au spus pretendenții?

  1. Christian Horner despre RB19

“Cred că mașina pe care am arătat-o astăzi, evident, va fi oarecum diferită de cea pe care o veți vedea în Bahrain”, a spus el.

“Astăzi a fost vorba despre lansarea aspirațiilor echipei pentru anul viitor, despre partenerii pe care îi avem și, bineînțeles, despre anunțul interesant cu parteneriatul cu Ford. A face acest lucru aici, în SUA, pe această piață, este pentru prima dată, evident, pentru Red Bull Racing.

“Ceea ce ați văzut astăzi, evident, nu reflectă în totalitate ceea ce va ieși pe pistă în Bahrain peste câteva săptămâni”.

Campionul mondial Max Verstappen a dezvăluit la lansarea mașinii că nu a văzut încă adevăratul RB19 – și că nu i-a păsat în mod deosebit cât de diferit arată.

“Ca să fiu sincer, nu l-am văzut”, a spus el. “Am vorbit doar despre îmbunătățirile de performanță în ceea ce privește timpul pe tur și comportamentul mașinii.

“Nu am văzut nicio poză sau randare pentru că nu mă interesează acest gen de lucruri. Vreau doar o mașină rapidă. Și nu contează cum arată pentru mine”.

2. Christian Horner despre parteneriatul cu Ford

“Este fantastic să primim Ford înapoi în Formula 1 prin acest parteneriat”, a spus el.

“În calitate de producător independent de motoare, a avea posibilitatea de a beneficia de experiența unui producător de echipamente originale precum Ford ne pune într-o poziție bună în fața concurenței.

“Sunt un producător bogat în istoria automobilismului care se întinde pe mai multe generații. De la Jim Clark la Ayrton Senna și Michael Schumacher, descendența vorbește de la sine.

“Pentru noi, ca Red Bull Powertrains, să deschidem următorul capitol al acestei dinastii, ca Red Bull Ford, este extrem de interesant.”

Christian, Horner

3. Christian Horner despre parteneriatul cu Honda

“Am avut un parteneriat incredibil cu Honda și când și-au anunțat inițial retragerea din Formula 1 în 2020, a fost cu mare tristețe și asta a fost ceea ce a determinat crearea Red Bull Powertrains, pentru a prelua controlul asupra propriului nostru viitor,”

“Îi mulțumim Honda că este de acord să continue să furnizeze motoare până la sfârșitul anului 2025. Drumurile noastre sunt diferite pentru sezonul 2026 și îi urăm Honda mult succes pentru viitor”.

3. CEO-ul Ford, Jim Farley, despre colaborarea cu Red Bull

“Reîntoarcerea Ford în Formula 1 cu Red Bull Racing este despre direcția în care ne îndreptăm ca și companie – vehicule și experiențe din ce în ce mai electrice, definite de software, moderne.

“Formula 1 va fi o platformă incredibil de rentabilă pentru a inova, a împărtăși idei și tehnologii și a ne implica cu zeci de milioane de clienți noi.”

4. Max Verstappen despre RB19

“Aștept cu nerăbdare. Cred că, bineînțeles, îmi va plăcea și mai mult atunci când mașina adevărată va fi acolo, când vei putea să te urci în ea și să-ți faci kilometrajul.”
“În primul rând, bineînțeles că am știut că mașina a fost prea grea tot anul, așa că am abordat acest aspect. În afară de asta, au fost câteva lucruri tehnice care mai puteau fi îmbunătățite”.

“De asemenea, am început puțin mai devreme în acest an. Nu este o problemă atât de mare pentru mine, deoarece am avut de fapt ceva mai mult timp liber în decembrie”, afirmă Verstappen. “Chiar mi-a plăcut asta. Am avut sărbători mai liniștite în acest an”.

Ce concluzii putem alege din prezentarea monopostului RB19?

5. Christian Horner despre noul sezon

“Va fi un sezon incredibil”, a început Horner. “Rivalii noștri nu au stat pe loc, ne așteptăm ca Ferrari să fie competitivă, Mercedes va fi acolo. Alte echipe ar putea face progrese mari. Este o mare necunoscută în această perioadă a anului. Este o chestiune de a ne concentra pe noi înșine și de a face tot ce putem mai bine. ”

“Va trebui să fim la înălțime în acest an din cauza piloților și echipelor cu care ne vom confrunta. Sunt extrem de competitivi și de pricepuți”.

“Am avut o iarnă bună, a fost o șansă de a reîncărca bateriile și de a ne concentra pe schimbările subtile cu regulile și regulamentele de pe mașini din acest an.”

6. Christian Horner despre revenirea lui Ricciardo ca pilot de teste

“Cred că este un mare avantaj pentru noi să-l avem pe Daniel înapoi în echipă, cu toată acea experiență, cu victoriile pe care le-a avut cu noi. A crescut alături de Red Bull, este grozav să îl avem înapoi acasă și va juca un rol cheie în spatele scenei, în simulări, teste și, evident, programe de pneuri și un mare program de activare a marketingului.”

Daniel

7. Daniel Ricciardo despre noul său rol la Red Bull

“Încerc să nu mă stresez prea mult. Știu că faptul că sunt aici la lansare mă entuziasmează și este un sentiment mișto, dar sunt, de asemenea, foarte fericit să iau anul pe care îl iau, cel puțin în prezent, acolo unde mă aflu, mi se pare corect.”

“Voi merge la Super Bowl weekendul viitor și apoi voi începe să revin la un regim mai intens și la mai multe antrenamente și alte lucruri, dar încă mă simt bine unde sunt și voi vedea ce se va întâmpla pe parcursul următoarelor două luni, dar nu cred că trebuie să mă grăbesc cu nimic, trebuie să rămân suficient de ager încât, dacă va trebui să sar în mașină în mod spontan, să nu am 20 de kilograme în plus, dar arăt destul de bine acum, deci cred că sunt în regulă.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES