Latest Posts

Alonso, Nakajima și Buemi victorioși pentru Toyota la Sebring

Vizualizări: 30678

Piloții Toyota, Fernando Alonso, Kazuki Nakajima și Sebastian Buemi și-au adjudecat prima victorie în cadrul campionatului mondial de anduranță la cele 1000 de mile de Sebring, ultima victorie având loc la cele 24 de ore de Le Mans de anul trecut. 

LMP1:

Echipajul cu numărul 8, Toyota, a avut parte de o traiectorie liberă spre victorie din momentul în care, echipajul soră, cu numărul 7, TS050 Hybrid, cu Jose Maria Lopez la volan, a făcut o greșeală în cea de-a cinea oră a cursei. Lopez a avut contact cu Jonathan Adam, pilotul activ al echipajului #90 TF Sport Aston Martin în virajul 15, podeaua mașinii cu numărul 7 fiind avariată, o oprire la boxe fiind necesară și o oprire care a costat echipa aproape două tururi. Mașina pe care Lopez o împarte cu Mike Conway și Kamui Kobayashi era la bătaie pentru victorie la jumătatea distanței, cu Lopez aflat la doar câteva secunde în spatele lui Buemi la momentul incidentului.

Ploaia grea din ultimele 30 de minute a forțat ambele echipaje Toyota să facă schimbul pe pneuri de vreme udă, iar apoi să schimbe încă odată pentru pneuru de vreme extrem de udă. Ulterior un accident al lui Loic Duval (#28 TDS Racing Oreca), cu doar 12 minute rămase pe ceas a forțat ieșirea pe circuit a safety-carului care a rămas pe circuit până la finalul cursei. În ciuda unei greșeli a lui Nakajima, echipajul #8 a reușit să mențină șefia și a reușit a treia victorie în super-sezonul 2018/19 la un tur în fața mașinii #7.

Cu cele 1000 de Mile de la Sebring oferind 32 de puncte pentru victorie, spre deosebire de cele 25 oferite în mod normal, Alonso, Nakajima și Buemi sunt acum lideri în clasamentul piloților cu două runde rămase din sezon.

#11 SMP Racing BR Engineering BR1 a fost echipajul care a completat podiumul, revenindu-și după o pană din partea inițială a cursei și terminând best of the rest – totuși, la 11 tururi în urma liderilor. Mașina #3 Rebellion-Gibson R-13 părea bine poziționată pentru un loc pe podium în urma problemelor suferite de ambele echipaje SMP, iar, Egor Orudzhev a accidentat mașina #17 în a doua oră a cursei.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cu toate acestea însă, echipajul #3 a avut probleme spre finalul cursei, lucru care i-a văzut relegați în spatele mașinii lider de la clasa LMP2. Mașina #11 condusă de Vitaly Petrov, Mikhail Aleshin și Brendon Hartley ocupând locul pe podium.

Mașina #1 Rebellion a abandonat după un accident al lui Mathias Beche într-o încercare de a depăși o mașină întârziată în cea de-a cincea oră a cursei, iar mașina #10 DragonSpeed BR1 a avut și ea probleme mecanice.

LMP2:

Trio-ul Jackie Chan DC Racing, format din David Heinemeier Hansson, Jordan King și Will Stevens au reușit o victorie dominantă la categoria LMP2 și terminând pe patru per total.

Noii piloți ai mașinii #37 ORECA au preluat controlul în prima parte a cursei și au construit un avantaj mare față de singurii rivali adevărați, echipajul #36 Signatech Alpine ORECA, consituit din Nicolas Lapierre, Pierre Thiriet și Andre Negrao, pe care i-au învins cu o diferență de 27 de secunde.

Piloții DragonSpeed, Anthony Davidson, Pastor Maldonado și Robert Gonzales și-au revenit după un contact cu barierele din prima parte a cursei reușind locul trei în clasă, la un tur în spatele liderilor.

Liderii la puncte, Ho-Pin Tung, Stephane Richelmi și Gabriel Aubry au terminat la coada clasamentului, la 30 de tururi față de mașina soră câștigătoare. Aceștia au avut parte de probleme cu sistemul electric în prima parte a cursei.

GTE Pro:

Porsche au reușit o victorie surprinzătoare la clasa GTE Pro unde Gianmaria Bruni și Richard Lietz s-au folosit la maxim de avantajul oferit de ploaie.

BMW păreau pe cale de a reuși prima victorie în WEC după ce Martin Tomczyk l-a depășit pe pilotul Ford, Jonathan Bomarito pentru avantaj în a șasea oră, iar colegul său de echipă, Alexander Sims la un moment dat conducea la mai bine de 10 secunde.

Dar, acel avantaj a fost pierdut la boxe odată cu sosirea ploii, echipajul Porsche reușind să completeze oprirea mai repede decât cei de la BMW.

Tomczyk, Sims și Nicky Catsburg au trebuit să se mulțumească cu locul 2, în fața echipajului #67 Ford GT constituit din Harry Tincknell, Andy Priaulx și Bomarito.

GTE Am:

Victoria a mers la trio-ul Dempsey-Proton Porsche format din Matt Campbell, Julien Andlauer și Christian Ried, care au terminat la 12 secunde în fața echipajului Spirit of Race Ferrari

Podiumul a fost completat de echipajul Project 1 Racing, care a concurat cu un Porsche de rezervă care a fost destul de grăbit trimis la Sebring în urma unui dramatic incendiu din testare.

WEC Sebring Results:

[pdf-embedder url=”http://gp24.ro/wp-content/uploads/2019/03/WEC-Sebring-Results.pdf” title=”WEC Sebring Results”]

 

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss