WRC: Breen gets Hyundai Rally Finland outing.

Craig Breen will drive the third Hyundai Motorsport i20 Coupe WRC on 2020 Rally Finland, subject to the event going ahead, alongside Thierry Neuville...

Latest Posts

F1: Daniel Ricciardo says He Could Leave F1 Over His Ultimate Desire.

Renault driver Daniel Ricciardo admitted that he could walk away from F1 if he feels a World Championship is out of grasp. The honey...

F1: Renault and AlphaTauri request emergency aid from Liberty Media

Things are going well on paper, but now it turns out that even teams that seemed relatively safe request advances from Liberty Media to cover their...

F1: Some Ferrari upgrades that are planned for the Austrian GP.

According to the Italian media (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intends to bring some interesting updates for the first race of the 2020...

Two teams oppose F1’s reverse grid plan

It is believed Racing Point has now joined the works Mercedes team in indicating they will vote against experimenting with short qualifying sprints and...

Alonso, Nakajima and Buemi victorious for Toyota at Sebring

Piloții Toyota, Fernando Alonso, Kazuki Nakajima și Sebastian Buemi și-au adjudecat prima victorie în cadrul campionatului mondial de anduranță la cele 1000 de mile de Sebring, ultima victorie având loc la cele 24 de ore de Le Mans de anul trecut. 

LMP1:

Echipajul cu numărul 8, Toyota, a avut parte de o traiectorie liberă spre victorie din momentul în care, echipajul soră, cu numărul 7, TS050 Hybrid, cu Jose Maria Lopez la volan, a făcut o greșeală în cea de-a cinea oră a cursei. Lopez a avut contact cu Jonathan Adam, pilotul activ al echipajului #90 TF Sport Aston Martin în virajul 15, podeaua mașinii cu numărul 7 fiind avariată, o oprire la boxe fiind necesară și o oprire care a costat echipa aproape două tururi. Mașina pe care Lopez o împarte cu Mike Conway și Kamui Kobayashi era la bătaie pentru victorie la jumătatea distanței, cu Lopez aflat la doar câteva secunde în spatele lui Buemi la momentul incidentului.

Ploaia grea din ultimele 30 de minute a forțat ambele echipaje Toyota să facă schimbul pe pneuri de vreme udă, iar apoi să schimbe încă odată pentru pneuru de vreme extrem de udă. Ulterior un accident al lui Loic Duval (#28 TDS Racing Oreca), cu doar 12 minute rămase pe ceas a forțat ieșirea pe circuit a safety-carului care a rămas pe circuit până la finalul cursei. În ciuda unei greșeli a lui Nakajima, echipajul #8 a reușit să mențină șefia și a reușit a treia victorie în super-sezonul 2018/19 la un tur în fața mașinii #7.

Cu cele 1000 de Mile de la Sebring oferind 32 de puncte pentru victorie, spre deosebire de cele 25 oferite în mod normal, Alonso, Nakajima și Buemi sunt acum lideri în clasamentul piloților cu două runde rămase din sezon.

#11 SMP Racing BR Engineering BR1 a fost echipajul care a completat podiumul, revenindu-și după o pană din partea inițială a cursei și terminând best of the rest – totuși, la 11 tururi în urma liderilor. Mașina #3 Rebellion-Gibson R-13 părea bine poziționată pentru un loc pe podium în urma problemelor suferite de ambele echipaje SMP, iar, Egor Orudzhev a accidentat mașina #17 în a doua oră a cursei.

Cu toate acestea însă, echipajul #3 a avut probleme spre finalul cursei, lucru care i-a văzut relegați în spatele mașinii lider de la clasa LMP2. Mașina #11 condusă de Vitaly Petrov, Mikhail Aleshin și Brendon Hartley ocupând locul pe podium.

Mașina #1 Rebellion a abandonat după un accident al lui Mathias Beche într-o încercare de a depăși o mașină întârziată în cea de-a cincea oră a cursei, iar mașina #10 DragonSpeed BR1 a avut și ea probleme mecanice.

LMP2:

Trio-ul Jackie Chan DC Racing, format din David Heinemeier Hansson, Jordan King și Will Stevens au reușit o victorie dominantă la categoria LMP2 și terminând pe patru per total.

Noii piloți ai mașinii #37 ORECA au preluat controlul în prima parte a cursei și au construit un avantaj mare față de singurii rivali adevărați, echipajul #36 Signatech Alpine ORECA, consituit din Nicolas Lapierre, Pierre Thiriet și Andre Negrao, pe care i-au învins cu o diferență de 27 de secunde.

Piloții DragonSpeed, Anthony Davidson, Pastor Maldonado și Robert Gonzales și-au revenit după un contact cu barierele din prima parte a cursei reușind locul trei în clasă, la un tur în spatele liderilor.

Liderii la puncte, Ho-Pin Tung, Stephane Richelmi și Gabriel Aubry au terminat la coada clasamentului, la 30 de tururi față de mașina soră câștigătoare. Aceștia au avut parte de probleme cu sistemul electric în prima parte a cursei.

GTE Pro:

Porsche au reușit o victorie surprinzătoare la clasa GTE Pro unde Gianmaria Bruni și Richard Lietz s-au folosit la maxim de avantajul oferit de ploaie.

BMW păreau pe cale de a reuși prima victorie în WEC după ce Martin Tomczyk l-a depășit pe pilotul Ford, Jonathan Bomarito pentru avantaj în a șasea oră, iar colegul său de echipă, Alexander Sims la un moment dat conducea la mai bine de 10 secunde.

Dar, acel avantaj a fost pierdut la boxe odată cu sosirea ploii, echipajul Porsche reușind să completeze oprirea mai repede decât cei de la BMW.

Tomczyk, Sims și Nicky Catsburg au trebuit să se mulțumească cu locul 2, în fața echipajului #67 Ford GT constituit din Harry Tincknell, Andy Priaulx și Bomarito.

GTE Am:

Victoria a mers la trio-ul Dempsey-Proton Porsche format din Matt Campbell, Julien Andlauer și Christian Ried, care au terminat la 12 secunde în fața echipajului Spirit of Race Ferrari

Podiumul a fost completat de echipajul Project 1 Racing, care a concurat cu un Porsche de rezervă care a fost destul de grăbit trimis la Sebring în urma unui dramatic incendiu din testare.

WEC Sebring Results:

[pdf-embedder url=”https://gp24.ro/wp-content/uploads/2019/03/WEC-Sebring-Results.pdf” title=”WEC Sebring Results”]

 

Frank van Nunen

Latest Posts

F1: Daniel Ricciardo says He Could Leave F1 Over His Ultimate Desire.

Renault driver Daniel Ricciardo admitted that he could walk away from F1 if he feels a World Championship is out of grasp. The honey...

F1: Renault and AlphaTauri request emergency aid from Liberty Media

Things are going well on paper, but now it turns out that even teams that seemed relatively safe request advances from Liberty Media to cover their...

F1: Some Ferrari upgrades that are planned for the Austrian GP.

According to the Italian media (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intends to bring some interesting updates for the first race of the 2020...

Two teams oppose F1’s reverse grid plan

It is believed Racing Point has now joined the works Mercedes team in indicating they will vote against experimenting with short qualifying sprints and...

Don't Miss

Russian F1 driver Sergei Sirotkin looking into a return to Williams.

Sergey Sirotkin is hoping to return to Formula 1. The Russian raced for Williams in 2018 before serving as McLaren and Renault's reserve driver...

Alonso ready to return to Formula 1 says Briatore.

Fernando Alonso is "ready to return" to Formula 1, according to his long-time manager Flavio Briatore. Speculation that Spaniard Alonso, 38, is close to...

Ferrari has re-opened F1 factory.

Following a long factory lockdown amid Italy's coronavirus epidemic, Ferrari's fabled headquarters at Maranello have now re-opened. "On Monday we opened the F1 division,"...

F1 must organize enough races in 2020 says Marko

Dr Helmut Marko says it is crucial that Formula 1 manages to organize a minimum number of races amid the corona crisis in 2020....

Abt excluded, fined €10,000 for sim-racing ‘imposter’ trick.

Audi Formula E driver Daniel Abt has been disqualified from the latest FE Race at Home Challenge race, stripped of his points total and...
Frank van Nunen