Latest Posts

Alex Cascatău revine în Ultimate Cup Series la bordul unui prototip de clasă LMP3

Vizualizări: 22911

Alex Cascatău va lua startul în prima etapă din Endurance Prototype Challenge, parte a Ultimate Cup Series (UCS), la Paul Ricard. Constănțeanul va concura pentru BHK Motorsport la categoria LMP3 pentru prima oară în cariera sa.

Fostul campion din Romanian Endurance Series și GT & Prototype Challenge Alex Cascatău este la câteva zile distanță de prima sa cursă cu o mașină de clasă LMP3 – Ligier JS P320. Acesta este un vis pentru Alex care a muncit timp de mai bine de trei ani pentru a ajunge în acest punct, după patru teste private alături de trei echipe diferite.

Sezonul 2022 a fost unul dificil pentru Alex Cascatău. În paralel cu participările sale în Romanian Endurance Series alături de Junior Motorsport, Alex a lucrat foarte mult pentru a debuta într-o cursă la bordul unei mașini de clasă LMP3. Nu mai este un secret faptul că o participare în cunoscuta cursă „Road To Le Mans” care are loc în același weekend ca și cursa de 24 de ore de pe Circuit de la Sarthe a părut posibilă la un moment dat.

Din păcate, stelele nu s-au aliniat în vara anului trecut, dar Cascatău va bifa un pas important în cariera sa chiar în prima etapă din Endurance Prototype Challenge, seria de prototipuri din cadrul Ultimate Cup Series.

Alex

Socoteli neîncheiate la Circuit Paul Ricard
Alex a debutat în UCS la final de 2021, concurând la bordul unei Nova Proto NP02 în ultima etapă a campionatului. Prima sa experiență în acest campionat a fost foarte bună, deși a ratat victoria la bordul prototipului înscris de ANS Motorsport. Aceia erau primii kilometri ai lui Alex cu o Nova Proto NP02 pe pneuri Michelin, respectiv primii pași pe fostul circuit de Grand Prix al Franței.

De această dată, modelele Nova Proto NP02 vor fi niște simpli rivali de clasă inferioară, căci Cascatău se va alătura echipei BHK Motorsport, formație cu care a mai testat în 2021. Acela a fost al doilea test al său la bordul unei mașini de LMP3 și a venit la aproape un an distanță de primul. Au mai urmat apoi încă două teste, dar lucrurile devin cu adevărat serioase acum căci vorbim, în sfârșit, de o cursă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Vorbim despre o cursă de 4 ore care va începe sâmbătă, 25 martie, la ora 19:50 (ora Franței). Cu alte cuvinte, și această cursă se va derula pe timp de noapte, încheindu-se la ora 23:50. Acțiunea începe încă de joi, când vor avea loc sesiuni de teste private. Calificările sunt programate tot pentru sâmbătă, în prima parte a zilei. Cele trei segmente ale calificărilor sunt programate în intervalul 12:15 – 13:10.

Alex

Știm deja că Alex are ritm pe timp de noapte, dar BHK Motorsport nu și-a dovedit în întregime viteza în acest campionat. Acest lucru contează deoarece clasa LMP3 va fi plină, cu 12 mașini pe lista provizorie de start. Trei Duqueine sunt pe lista de start, dar și Ginetta G61 și, în rest, Ligier-uri JS P320 cum este și cel cu numărul 35 pe care Alex îl va împărți cu Joel Roussel (Bronze) și Elia Sperandio.

Piloți cu victorii la Le Mans, în IMSA și în GT World Challenge, rivalii lui Cascatău
Pe lângă faptul că vor fi 12 mașini de LMP3 la start, mai multe formații aduc piloți cunoscuți pentru întrecerea care va marca cinci ani de la lansarea conceptului Ultimate Cup Series.

Astfel, aruncând un ochi pe lista provizorie de start, observăm patru piloți cu licență Gold, adică piloți profesioniști după sistemul de clasificare FIA. Mai vedem și că cele 12 LMP3-uri vor fi întâmpinate de alte 10 Nova Proto NP02, respectiv de 4 mașini de clasă CN. Deci, cu un pluton de 26 de mașini, traficul va fi interesant pe un circuit notoriu pentru lipsa de lumini pe timp de noapte.

Alex

Revenind la piloți, spuneam că ies în evidență câteva nume: Mathias Beche, Matt Bell, Stephane Ortelli, Yann Ehrlacher și Marc Basseng. Elvețianul Beche, care va pilota Nova Proto-ul cu numărul 21 al DB Autosport, este cunoscut pentru participările sale la Le Mans, dar și în FIA WEC, cu Rebellion Racing. Acesta a strâns un titlu de campion în europeanul de anduranță – ELMS (2012), o victorie de clasă la Le Mans, dar și o victorie la general într-o etapă din monidal – FIA WEC (2014), în supersezonul 2018-2019.

Matt Bell are și el în repertoriu o participare în cursa de 24 de ore de la Le Mans și tocmai a reușit o clasare pe podium, la clasa LMP3, în cursa de 12 ore de la Sebring, în IMSA. Acesta concurează pentru Nielsen Racing în UCS, echipă pe care o reprezintă și în Michelin Le Mans Cup, dar și în Asian Le Mans Series.

Stephane Ortelli parcă nici nu mai are nevoie de vreo prezentare. Monegascul, învingător al cursei de 24 de ore de la Le Mans din 1998, se bucură de o carieră practic interminabilă. Vom menționa, deci, doar câteva dintre titlurile câștigate de unul dintre cei mai faimoși piloți de anduranță din ultimele decenii: titlu de campion în FIA GT cu Audi Team WRT (2013), victorie la general în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, dar și titlul la clasa N-GT în același an (2003).

Alex

Tot Ortelli a fost și campion în Cupa Porsche (2004), dar și în Supercupă (2002), dar și învingător la Sebring în 2005 (clasa GT1), campion în Seria Europeană Le Mans în 2007 (clasa GT1), dar și câștigător a Blancpain Endurance Series (actuala GT World Challenge Europe Endurance Cup) cu Audi Team WRT în 2012. La Paul Ricard, Ortelli va pilota pentru Nerguti Competition cu o Nova Proto NP02.

În fine, Ehrlacher și Basseng au și ei rezultate notabile în carieră, deși Basseng este acum pilot Silver și nu a mai strălucit în ultimii ani. Germanul este fost pilot în FIA GT1 World Championship, obținând titlul în 2012. Mult mai tânăr, Ehrlacher are licență Gold și este dublu campion în World Touring Car Cup, campionatul ce a înlocuit WTCC-ul. El a obținut titlurile în 2020 și 2021 cu Lynk&Co, dar va concura la Paul Ricard pe un Ligier înscris de M Racing, alături de Hugo Delacour.

Ca de fiecare dată, Alex va oferi update-uri și alte informații importante pe conturile sale de pe rețelele sociale (Facebook, Instagram) pe parcursul weekend-ului (24-26 martie).

Alex

Alex Cascatău: „Parcă îmi și vine greu să cred că în cele din urmă voi avea șansa de a îmi face debutul de cursă la categoria LMP3. După ce am fost foarte aproape în repetate rânduri de participări fie în ELMS fie în Le Mans Cup, mă bucur acum să încep acest nou capitol alături de BHK Motorsport. Pot veni mai pregătit decât de obicei la această cursă, fiindcă atât circuitul cât și mașina îmi sunt deja cunoscute”.

„Sper să ne descurcăm bine și să fim competitivi, având opțiunea de a continua în 2023 chiar și pentru tot sezonul din Ultimate Cup, dacă toate lucrurile se așează la locul lor. Voi da tot ce pot pentru o clasare cât mai bună, simțind că victoria la clasa NP02 ne-a fost smulsă pe nedrept în finala de anul trecut, pe fondul problemelor tehnice”.

Alex

  • Mai multe știri despre Campionate de Anduranța găsiți AICI.
  • Mai multe știri despre Alex Cascatău găsiți AICI.
Sursa: Alex Cascatău Motorsport
Photocredit: Nivola Foto
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Alex Cascatău Motorsport

Latest Posts

Don't Miss