Latest Posts

Alegerea anvelopelor îl trimite pe Lappi în fruntea clasamentului

Vizualizări: 15137

Un joc curajos de noroc în ceea ce privește pneurile îi aduce dividende lui Esapekka Lappi, care s-a strecurat vineri dimineață în fruntea ACI Rally Monza, în condiții perfide. Ploaia abundentă și apa stătută pe pistă au făcut ca circuitul pe asfalt și traseele dificile de pământ să fie incredibil de alunecoase.

După ce a stabilit cel de-al doilea cel mai rapid timp la testul de viteză Scorpion la etapa de deschidere a zilei (13,43 km), finlandezul a jucat un joc de noroc alegând cauciucuri de zăpadă pentru repetiție. Aderența suplimentară i-a permis lui Lappi să câștige etapa cu 7,9s cu Ford-ul său Fiesta și să treacă în fruntea acestei runde finale a sezonului Campionatului Mondial de Raliuri FIA.

„Cam riscant! Trebuie să vedem cât de mult rezistă, dar se pare că a funcționat ”, a zâmbit Lappi ulterior.

El a fost la 3,3s de Dani Sordo, care a câștigat prima etapă pentru retrogradarea liderului Sébastien Ogier. Sordo a avut parte de o sperietură când motorul Hyundai-ului său i20 s-a oprit pentru scurt timp și nu a repornit după SS3, înainte ca, în cele din urmă, să revină la viață.

Andreas Mikkelsen a ocupat o poziție a treia remarcabilă, la 22,2s de primul loc. Norvegianul a fost pe măsura celor mai puternice mașini din World Rally cars în a sa Skoda Fabia Evo cu specificații WRC3, însă puterea suplimentară nu a adus niciun beneficiu mașinilor mai mari în condiții alunecoase.

Ogier a fost al patrulea cu Toyota Yaris și primul dintre cei patru bărbați care urmăreau titlul mondial al piloților. Francezul se afla la doar 0,2s la distanță de Mikkelsen, în ciuda unei opriri scurte și a luptei pentru vizibilitate pe măsură ce parbrizuls i s-a aburit în timpul SS3.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ott Tänak a fost al cincilea, estonianul având un șoc când ușa pilotului i20-ului său s-a deschis de mai multe ori în timpul SS2. A fost cu numai 1,1s în spatele lui Ogier și cu 2,9s în fața liderului campionatului, Elfyn Evans.

Evans și-a calat scurt motorul Yaris-ului în deschidere, dar galezul rămâne în cursa pentru asigurarea unui titlul inițial. Coechipierul său, Kalle Rovanperä, a fost al șaptelea în fața liderului WRC 2, Adrien Fourmaux, care a strălucit în Fiesta sa.

Thierry Neuville a fost al nouălea după o dimineață tulburată. Belgianul a intrat într-un gard pe SS2 și a pierdut aproape 30s în timp ce se lupta pentru a reporni motorul i20-ului. A devansat pe locul 13, dar faptul că a fost al treilea cel mai rapid la re-rulare i-a permis să revină în clasament.

„După surpriza din această dimineață, când am fost prinși în noroi, trebuie să ne străduim mai tare. Am încercat să fac bine, dar condițiile sunt foarte proaste și este ușor să greșesc ”, a spus el.

Ole Christian Veiby a completat topul primilor 10, norvegianul stând departe de probleme la debutul său la World Rally Car într-un i20. Teemu Suninen a ”șchiopătat” în ambele etape cu o problemă de motor la Ford Fiesta. „Am poate doi sau trei cilindri și nu am deloc putere”, a spus pilotul Ford M-Sport, care a ocupat locul 13. Coechipierul său Gus Greensmith s-a retras după ce a lovit o poartă și și-a distrus suspensia din față dreapta.

Sursa: World Rally Championship
Photocredit: World Rally Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

World Rally Championship

Latest Posts

Don't Miss