Latest Posts

9 Statistici care ne arată că Charles Leclerc nu poate câștiga ultimele 9 curse din sezon

Vizualizări: 15099

La conferința de presă care a urmat după Marele Premiu al Franței, Mattia Binotto a declarat că este încrezător de faptul că Charles Leclerc și Carlos Sainz pot câștiga ultimele 10 curse din sezon. Prin eșecul categoric din Ungaria se observă că echipa italiană este în criză de rezultate, iar acest țel de 10 curse nu s-a adeverit nici măcar în prima cursă. În acest articol dezbatem prin statistici de ce Charles Leclerc (sau măcar Ferrari) nu poate câștiga ultimele 9 curse din sezon.

O să încep acest articol prin a preciza că mereu aceste statistici au un rol informativ, așa că nu trebuie neapărat tratate ca atare. Charles Leclerc are niște calități senzaționale, este un pilot foarte bun, însă în ultimii 40 de ani mai mulți piloți foarte mari nu au luat titlul cu Scuderia Ferrari. Numele le știm cu toții: Alain Prost, Fernando Alonso, Sebastian Vettel.

Din păcate, ei nu au avut o relație bună până la capăt cu conducerea echipei, una organizată destul de ciudat față de echipele britanice. O maximă în Formula 1 spunea “Cel mai greu lucru este sa fi pilot Ferrari”. Charles Leclerc simte cel mai bine asta.

9 Statistici care ne arată că Charles Leclerc nu poate câștiga ultimele 9 curse din sezon

După părerea mea, problema care există la Ferrari constă în faptul că toți șefii echipei încearcă să îi copieze modul de conducere al lui Enzo Ferrari. Din perioada Schumacher și Jean Todt, nimeni nu a reușit să conducă inspirat această echipă. Din motive care nu sunt făcute publice, Inaki Rueda stă într-o poziție cheie de 8 ani. S-au schimbat conducători însă nimeni nu pare hotărât să îl înlăture. Influența…

În acest sezon, mai mult ca niciodată s-a văzut haosul de la Ferrari. Cum spuneam și în intro, greu de crezut că Max Verstappen va pierde titlul. Să vedem ce spun și următoarele statistici.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

De ce lui Charles Leclerc îi trebuie o minune pentru a câștiga titlul?

  1. Niciun pilot care a avut un avans de peste 50 de puncte într-un moment al sezonului nu a pierdut titlul mondial.

Mai sunt 9 curse până la finalul sezonului, iar diferența dintre un loc 2 și un loc 3 (de exemplu) este de numai 3 puncte. Nici diferența dintre primele 2 locuri nu este foarte mare, doar 8 puncte. Asta dacă ne raportăm la 50 de puncte. La 80 este și mai greu pentru pilotul Ferrari. Dacă va câștiga toate cursele și Max ar termina pe 2, Charles Leclerc ar recupera 9*7 puncte, adică 63. Ar trebui ca Max să o dea rău în bară.

2. Situația de până acum din sezon este în favoarea lui Max Verstappen

Tot sezonul: Leclerc: Locuri 1-3, Locuri 2-2, Locuri 3-0
Verstappen: Locuri 1-8, Locuri 2-1, Locuri 3-1

Ultimele 8 curse: Leclerc: Locuri 1-1, Locuri 2-0, Locuri 3-0
Verstappen: Locuri 1-5, Locuri 2-1, Locuri 3-1

Da, din păcate pentru Charles Leclerc, acesta numără în ultimele 8 curse doar o victorie și niciun loc 2 sau 3. În schimb, Max are 7 podiumuri dintre care 5 victorii. Este diferență mare…

9 Statistici care ne arată că Charles Leclerc nu poate câștiga ultimele 9 curse din sezon

3. Max Verstappen este cel mai eficient pilot de pe grilă, maximizând orice șansă ivită.

Ultimele 36 curse: Verstappen: Locuri 1-19, Locuri 2-9, Locuri 3-1
Ultimele 3 sezoane: Verstappen: Locuri 1-21, Locuri 2-15, Locuri 3-4

În ultimele 36 de curse, Max a fost pe podium de 29 de ori, adică în 80,5% din curse. De asemenea, are 19 victorii (52.7%). Mai mult, el are doar un loc 3. În rest 5 DNF-uri (3 din cauze tehnice și cele 2 acroșaje cu Hamilton la Monza și Silverstone) și 2 locuri 7 respectiv 8 cu mașina distrusă.

În altă ordine de idei, în ultimele 3 sezoane, Max nu a avut cea mai bună mașină. În 2020, RB 16 era la 0.7-0.8s de Mercedes (asta și din cauza sistemului DAS). RB16B era pe același palier cu Mercedes. RB18 e marginal mai lentă decât F1-75.

Mai avem o statistică interesantă, podiumul Hamilton, Bottas, Verstappen (sau oricare combinație a acestor 3 nume) este cel mai întâlnit podium din istorie. De 21 de ori, acești 3 piloți s-au udat cu șampanie la finalul cursei

4. Max Verstappen nu a pierdut niciun punct până acum dintr-o eroare personală.

Până acum în sezon, numărul greșelilor făcute de Charles Leclerc și Max Verstappen este egal, câte 2 pentru fiecare. Charles Leclerc a pierdut 33 de puncte din ele, Verstappen niciunul. Un proverb românesc spunea că norocul ți-l mai faci și însuți…

Leclerc, Franței

5. Scuderia Ferrari a făcut erori uriașe de strategie.

Puncte pierdute din cauza strategiei: Verstappen:18, Leclerc:43. Trebuie să menționez că pentru situația din Bahrain încă nu avem certitudinea că este vina echipei. Pur și simplu o parte a mașinii a rămas fără combustibil, Cel mai probabil echipa a pus prea puțin. La Ferrari nu mai avem ce să spunem…

6. Mașina Red Bull a părut ceva mai fiabilă până acum. 

Puncte pierdute din probleme de fiabilitate: Verstappen:33, Leclerc:50. La Verstappen am pus și problemele de la Bahrain. Charles Leclerc a pierdut 2 victorii din cauza fiabilității. Nu știm ce se va întâmpla mai încolo. Ferrari a mers cu motorul mai detunat (10 CP în minus), să vedem dacă atunci când îl vor folosi la maxim va fi fiabil sau va ceda iar.

7. Mercedes este din ce în ce mai aproape de binomul fruntaș.

Se profilează o luptă în 3 pentru următoarele etape. Toto Wolff a declarat că echipa sa mai are programate câteva update-uri, să vedem ce vor aduce. Oricum, George Russell și Lewis Hamilton au avut șansa să învingă în ultimele 2 GP-uri, însă de fiecare dată s-au lovit de zidul Max Verstappen.

Al

8. Noul PU Red Bull a performat foarte bine.

Înainte de cursa din Ungaria, Red Bull Racing a pus pe monoposturile piloților săi 2 PU-uri noi, iar rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Teoretic, în cele 7 etape, vechiul motor a pierdut undeva la 10 CP. Știind că motorul Ferrari este rulat mai detunat cu 10 CP, ne dăm seama că Red Bull a fost etalonul pe partea de propulsie în Ungaria.

9. Urmează 3 circuite care ar putea avantaja Red Bull.

Urmează Spa, Zandvoort și Monza. În Belgia, diferența dintre Red Bull și Ferrari ar trebui să fie mică. Setup-ul și micile detalii vor face diferența. La Zandvoort nu avem de unde să știm ce se va întâmpla, virajele cu banking au avantajat Red Bull anul trecut, mașina high rake cu mai mult downforce. Acum nu mai avem rake, e imposibil de dat un pronostic. Monza cu ale sale linii lungi va avantaja clar Red Bull.

Aceste statistici și aspecte spun multe. Una peste alta, în Formula 1 orice este posibil să se întâmple. Max Verstappen pleacă cu prima șansă. Charles Leclerc este un pilot foarte talentat, poate echipa Ferrari va mai aduce noutăți iar erorile de strategie vor dispărea. Asta este ipotetic, timpul le va rezolva pe toate…

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss