Acest articol are scopul de a-l pune pe Charles Leclerc într-o altă lumină și de a-l compara pe actualul Charles cu piloții care au făcut istorie în Formula 1. Menționez că nu îl consider încă pe Leclerc o legendă, ci acest renume îl putem pune peste 12-15 ani în funcție de rezultate. Caracterul se mai poate schimba, astfel încât vom pune mare preț pe ceea ce ne-a dovedit până acum.
Charles Leclerc s-a născut pe 16 octombrie 1997. Tatăl său a pilotat monoposturi de Formula 3 în anii ’80 si ’90. De aici a venit pasiunea sa pentru racing și la 8 ani debutează în karting. La 13 ani câștigă Junior Monaco Kart Cup. În 2013 devine vicecampion european de karting și vicecampion mondial după lupte grele cu Max Verstappen.
În 2014 Leclerc trece la monoposturi și concurează în Formula Renault unde încheie pe locul secund după Nick de Vries. Anul următor îl vede concurând în Formula 3. Reușește 3 victorii în aceasta serie și termină pe locul 4 în clasament. În noiembrie participă la Marele Premiu de la Macau unde se clasează pe locul secund.
În 2016, Leclerc trece în GP3 alături de ART Grand Prix și reușește să câștige titlul. In același an se înscrie în Ferrari Drivers Academy. Pasul spre Formula 2 era iminent. În 2017, Charles Leclerc câștigă Formula 2 și participa la sesiunile de vineri în MP al Marii Britanii și al Germaniei.
În 2018, Charles Leclerc debutează în Formula 1 pentru Sauber și face pasul la Ferrari în 2019.
Despre Leclerc putem spune ca nu prea are puncte slabe vizibile. Din păcate, Ferrari îi oferă un monopost de titlu mondial doar în acest an, însă Leclerc a oferit câteva demonstrații de pilotaj în stilul Gilles Villeneuve, reușind să se descurce cu monoposturi destul de instabile și să mascheze deficientele comportamentale ale monopostului sau anumite erori tehnice. Charles se descurcă foarte bine în dueluri roată la roată și la parcurgerea virajelor, însă reușește să se și apere foarte bine (Monza 2019, Silverstone 2022).
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Ca viteză pură, zeii Clark, Ascari si Schumacher reprezintă etalonul. Aici ne vom feri la a face o comparație între Leclerc și ceilalți. Performanțele lui Ascari nu mai pot fi repetate în aceasta eră, însă acest fapt nu îl dezonorează pe ultimul campion italian și nici nu îl onorează pe pretendentul din acest articol. Leclerc reușește să fie foarte rapid, în zilele lui bune este etalonul pe grila actuală. Exemplele sunt foarte multe, in acest an monegascul arând niște reprezentații incredibile.
Ca viteză pe un singur tur, Charles Leclerc poate fi comparat cu Ronnie Peterson, iar în câțiva ani poate fi văzut ca un Senna în privința ritmului de calificare. Deocamdată îi lipsesc victoriile, însă Charles are tot viitorul înainte.
Din punct de vedere al protejării pneurilor, Leclerc nu se descurca nici senzațional nici rău, cumva pe aceeași linie cu Max Verstappen. Când pista este inundata, Charles Leclerc reușește să piloteze convingător, însă în condiții mixte Sainz se poate apropia destul de mult de el. Deocamdată nu ne putem face o imagine clară.
Ca temperament, Charles Leclerc poate fi comparat cu Alain Prost. Destul de temperat în declarații dar pe pista un racer pur, monegascul își urmărește destul de rar instinctul, preferând sa asculte ceea ce îi spune echipa. Pe pistă, Leclerc este destul de temperat, fiind diferit de atacatorul hotărât de pe actualul monopost RB18. Comparație cu Senna-Prost? Aș spune că nu, deocamdată nivelul de fair play fiind la cote ridicate.
Charles Leclerc este unul dintre cei mai rapizi oameni pe un singur tur ce au urcat într-un cockpit Ferrari. Cu un monopost redutabil, lipsit de probleme de fiabilitate si cu o calitate operațională cel puțin decentă a echipei, Charles Leclerc se poate lupta cu Max Verstappen. Din punct de vedere istoric, este aproape imposibil de găsit un pilot care să semene aproape perfect cu Leclerc. Prost avea aceeași abordare însă cu un deficit in calificări (în ritm de cursa a fost unul dintre cei mai buni piloți), Peterson cu deficit în ritm de cursa și Senna cu un caracter aproape opus.
- Mai multe știri despre Campionatul de Formula 1 și despre Charles Leclerc găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.