Latest Posts

Ziua Z e tot mai aproape

Vizualizări: 10255

Au trecut deja patru luni de la Le Mans unde ACO și WEC anunțau în premieră faptul că viitoarea clasă regină a mondialului de anduranță va adopta un format GT-Prototype iar de atunci încolo se lucrează neîncetat la finalizarea regulamentului tehnic. Deocamdată nu se știe câți constructori se vor alinia la start încă din primul sezon 2020-2021, cert este însă că interesul este destul de crescut în rândul fabricanților dintre care unii participă efectiv la modelarea noului regulament în timp ce alții sunt mai mult fini observatori.

Săptămâna trecută noul set de reguli a fost înaintat către FIA WMSC  (World Motorsport Council) iar în Noiembrie urmează ca varianta finală sa ajungă pe masa celor de la FIA Endurance Commission. Cum zilele trec din ce în ce mai repede haideți să facem o nouă recapitulare a ceea ce știm/este posibil să urmeze pentru WEC.

Designul noilor modele va trebui să prezinte similitudini cu modele de stradă deja existente și se pare că posibilitățile de dezvoltare pe parte aerodinamică vor fi foarte restrânse. Șasiul evident din fibră de carbon în timp ce partea hybridă, acest măr al discordiei în special din prisma discuțiilor cu IMSA, se va rezuma la un singur sistem mild-hybrid montat pe puntea față. Se dorește ca sistemele hybride dezvoltate să poată fi achiziționate și de potențialele echipe private.

La capitolul motorziare o sa fie o limită de putere undeva în jurul a 700 de cai pentru motorul termic însă nu sunt restricții cu privire la cilindree sau arhitectura motorului. Cât despre partă electrică, nu va depășii 200kw adică în jur de 270 de cai putere. Per total, se țintește un maxim de 1000 de cai. Aceast etalon de performanţă a fost creat întocmai pentru a evita ceea ce se întâmplă în prezent cu unul dintre constructori fiind la un cu totul alt nivel faţă de concurenţă. De asemenea, vor fi permise kit-uri evo pe perioada omologării dar din nou, să nu depăşească etalonul stabilit.

Ajungem acum la partea cea mai fierbine, costurile. Întreg regulamentul se învârte în jurul banilor investiţi, acesta fiind principalul motiv pentru care nume precum Audi şi Porsche nu se mai află pe grila actuală. Sunt deja luate în considerare o serie de acţiuni menite să ducă la minimizarea bugetelor: restricţiile de dezvoltare pe parte aerodinamică, este în discuţie introducerea unui unic furnizor de pneuri sau limitarea testelor unde se doresc mai de grabă teste colective.

Este estimat un buget de 20 de milioane de euro pentru un efort de uzină cu două maşini, sumă care pare oarecum ireală raportată la bugetele Porsche şi Toyota cu generaţia actuală de maşini. Totuşi, dacă participanţii vor dori să plătească mai mult nu vor fi opriţi să facă acest lucru dar performanţele maşinii nu trebuie să depăşească acel barem de care pomeneam mai sus. Un exemplu bun pentru unde s-ar putea duce mai mulţi bani este la capitolul fiabilitate unde se poate investi fără să fie alterate performanţele.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

La începutul anului viitor se va stabili şi numele noii clase, proces ce va implica atât constructorii cât şi fanii. Până atunci, propunerile echipei GP24 sunt LM-GT1 şi LM-GTH.

 

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: WEC
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Cosmin Milcu/GP24.ro

Latest Posts

Don't Miss