Johann Zarco de la Pramac a luat polul cu 0,011 secunde de la Fabio Quartararo, în ciuda unui accident într-o calificare dramatică la Marele Premiu MotoGP al Germaniei, în timp ce Maverick Vinales era pe locul 21.
O sesiune de calificare electrizantă la Sachsenring pentru Marele Premiu Liqui Moly Motorrad Deutschland a văzut o luptă frenetică, care l-a făcut pe Johann Zarco (Pramac Racing) să intre în pole position cu un tur fenomenal, cu doar două minute rămase.
Locul al doilea a fost pentru Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) pentru a face un nou 1-2 francez în MotoGP. A fost şi primul rând MotoGP pentru Aprilia cu Aleix Espargaro al treilea, primul rând din față pentru producător în premieră de la Jeremy McWilliams la Phillip Island în 2000.
Pe măsură ce sesiunea a început, a fost imediat clar că Quartararo a avut un ritm puternic, deoarece a scăzut ritmul la 1’20.4, în timp ce ceilalți erau în spate. Marc Marquez (Repsol Honda Team) a fost inițial al doilea înaintea lui Jorge Martin (Pramac Racing), acesta fiind doar începutul a ceea ce ar fi o zi eroică pentru ținuta Pramac Racing.
Strategia a continuat să fie esențială în lupta pentru poziția pe grilă și au existat o mulțime de temperaturi care se aprindeau în jurul circuitului de 3,645 km – cel mai scurt din calendar.
Pe măsură ce etapele de închidere ale sesiunii au venit la orizont, se părea că Fabio Quartararo ar fi făcut suficient, dar s-a dovedit că nu este cazul, deoarece Johann Zarco a efortul vieții sale pentru a ocupa pole position și timpul de top.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Carismaticul dublu campion mondial Moto2 a urmărit apoi un alt moment de tur rapid, dar a trebuit să-și croiască drum pe lângă concetățeanul Quartararo la ieșirea din virajul 3. Pe măsură ce Zarco a intrat în virajul 5, a pierdut fața și s-a prăbușit din dispută, scoțând steagurile galbene, pronunțând sfârșitul sesiunii sale.
În ciuda dramei târzii, i-ar fi suficient să ia polul în fața lui Quartararo pentru primul pole Ducati la Sachsenring din 2008 cu Casey Stoner, făcând prima dublă franceză de la Brno 2020.
Completarea primului rând este Aleix Espargaro, care a luat primul său rând de la Assen în 2015 și i-a oferit lui Aprilia primul lor rând de la introducerea MotoGP în 2002, un reper istoric pentru producătorul Noale. Espargaro este cel de-al patrulea pilot diferit care a acordat Apriliei primul rând în clasamentul premier al cursei Grand Prix, după Doriano Romboni, Tetsuya Harada și Jeremy McWilliams.
Pe rândul doi pentru GP-ul german se află Jack Miller, care a fost în curs de pole position în numeroase ocazii, după ce a perfecționat primele două sectoare, dar nu a reușit să le convertească pe cele două finale. În spatele lui Miller, regele Sachsenringului, Marc Marquez.
După ce a privit un loc în prima linie pentru majoritatea sesiunii, Marquez a coborât la mijlocul celui de-al doilea rând, dar este cea mai bună poziție de calificare de la revenirea sa. După multe croaziere și căutând poziția ideală pe pistă, Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) a completat al doilea rând.
Pe locul șapte, Jorge Martin se îndreaptă în rândul trei și aduce un al treilea Ducati în top șapte, în timp ce locul opt i-a revenit lui Pol Espargaro (Repsol Honda Team), care l-a urmărit pe Quartararo pentru majoritatea celei de-a doua jumătăți a sesiunii.
I se alătură și colegul Honda Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), care a finalizat sesiunea în P9, dar a încheiat-o în pietriș, cu o cădere în primul viraj în etapele finale. Francesco Bagnaia (echipa Ducati Lenovo) se află la doar o jumătate de secundă de la pole-time-ul lui Zarco.
Mai multe ştiri despre MotoGP găsiţi AICI!
Sursa: MotoGPPhotocredit: MotoGP
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.