WRC Suedia: Rovanpera îl conduce pe Solberg vineri dimineață

Rovanpera

Kalle Rovanpera de la Toyota conduce Raliul Suediei în fața lui Oliver Solberg de la Hyundai, după un start plin de evenimente în Campionatului Mondial de Raliuri.

Rovanpera a intrat în frunte după ce a câștigat etapa 3 și l-a valorificat pe coechipierul Esapekka Lappi, care și-a blocat GR Yaris-ul în etapa 3, scăzând finlandezul de la conducere pe locul șase la general. Drept urmare, Rovanpera a revenit în serviciu cu un avans de 10,4s față de Solberg, care a condus un start puternic pentru Hyundai pe drumurile cu zăpadă de mare viteză. Elfyn Evans a ocupat locul trei, cu 1,2 secunde mai în spate, în ciuda eforturilor de a găsi încredere la volanul lui GR Yaris.

Thierry Neuville de la Hyundai a încheiat dimineața pe locul patru în fața coechipierului Ott Tanak, care a condus după ce a câștigat etapa de deschidere, dar a scăzut din timp la următoarele două teste. S-a dovedit a fi o dimineață dificilă pentru M-Sport, când Craig Breen a căzut în etapa a 2-a, în timp ce problemele hibride l-au împiedicat pe Gus Greensmith, care este cel mai bun alergător Ford pe locul opt (+55.0s), cu un prudent Adrien Fourmaux pe al nouălea.

Un cuplu de îngheț peste noapte, cu zăpadă slabă i-a surprins pe mulți dintre piloți când raliul a început cu explozie prin etapa de deschidere de 14,9 km. Cu toate acestea, Tanak a fost cel care a ieșit în frunte când Hyundai a început raliul pe piciorul din față. Estonia a câștigat etapa cu 0,4 secunde de la Rovanpera, care a impresionat pentru Toyota în ciuda faptului că a fost primul pe drum. Solberg a întors capetele în egală măsură, încheind testul la o secundă de Tanak și cu 0,8 secunde mai repede decât Neuville, deoarece Hyundai a ocupat trei dintre primele patru locuri.

Craig Breen

Lapi la întoarcerea sa în WRC a fost cu doar 1,9 secunde mai departe de ritm și mai rapid decât Evans, care a suferit daune cosmetice la spatele mașinii sale după o periere cu un banc de zăpadă. Breen, al doilea pe drum, a reușit doar al șaptelea cel mai rapid timp. Coechipierii M-Sport, Greensmith și Fourmaux, au pornit lent, primul pierzând 15 secunde după ce a depășit o intersecție, în timp ce cel din urmă a fost concentrat pe conducerea în sine. Drama a lovit în etapa a 2-a când Breen a scos steagurile roșii în urma unei lovituri de mare viteză care i-a lăsat Puma-ul îngropat în zăpada adâncă.

Irlandezul suferise deja o învârtire după ce a tăiat un banc de zăpadă la începutul etapei, dar al doilea incident i-a încheiat ziua prematur. Lappi, pilotând al treilea GR Yaris pe care îl va împărți cu Sebastien Ogier în acest sezon, a jucat odată cu reluarea etapei. Finlandezul a câștigat testul cu 2,5 secunde de la Rovanpera pentru a câștiga o etapă care a sporit încrederea, în timp ce Solberg este al treilea cel mai rapid.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Tanak a pierdut timp luptându-se cu probleme de echilibru, în timp ce Neuville a avut noroc că etapa a fost oprită, deoarece a suferit o problemă cu bateria și o problemă tehnică care a fost rezolvată cu 10 secunde înainte de controlul timpului din etapa 3.

Belgianul a primit un timp nominal împreună cu Greensmith, care a fost, de asemenea, susținut de steagul roșu. Rovanpera a aprins ecranele de cronometrare în etapa finală a dimineții pentru a câștiga testul cu 0,7 secunde față de Neuville pentru a recâștiga conducerea generală. Evans a fost al treilea cel mai rapid, în timp ce Solberg a scăzut timp după ce a recunoscut că a condus prea precaut. De asemenea, Tanak a pierdut timp după ce și-a pierdut bara de protecție din față care a afectat aerodinamica lui i20 N, în timp ce o blocare la începutul etapei pentru Lappi a contribuit la dispariția câștigătorului Raliului Finlandei din 2017 din frunte.

Necazurile M-Sport au continuat în etapa finală, deoarece Greensmith nu avea putere hibridă care părea să fi fost declanșată de o problemă anterioară a cutiei de viteze. Raliul Suediei continuă în această după-amiază cu o a doua trecere a etapelor de dimineață, înaintea unei etape cu spectatori în centrul orașului Umea.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiți AICI!
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza