Latest Posts

WRC Raliul Mexicului: Tot ce trebuie să știți

Vizualizări: 28611

Mexicul va găzdui prima etapă pe macadam din Campionatul Mondial de Raliuri din 2023, evenimentul revenind în calendar în acest weekend, după o pauză de doi ani.

Celebrele etape montane pe macadam și la mare altitudine din Mexic au apărut ultima dată în programul WRC în 2020, deși evenimentul, câștigat de Sebastien Ogier, a fost scurtat din cauza apariției pandemiei Covid-19. La revenirea sa, Ott Tanak, de la M-Sport, se va confrunta cu dezavantajul deschiderii drumurilor prăfuite, după ce a trecut în fruntea clasamentului campionatului după ce a câștigat Raliul Suediei luna trecută.

Prima victorie a lui Tanak dintr-o a doua perioadă la M-Sport l-a ridicat pe campionul mondial din 2019 la un avans de trei puncte față de campionul mondial în exercițiu, Kalle Rovanpera de la Toyota. Cel mai bun rezultat al lui Tanak pe macadamul mexican a sosit în 2019 și 2020, unde a terminat pe locul doi conducând pentru Toyota și, respectiv, Hyundai. Cu toate acestea, estonianul este sinonim cu evenimentul în urma unui accident în lac în 2015, care a determinat una dintre cele mai emblematice reparații de mașini din istoria WRC.

Evenimentul va oferi o oportunitate de a vedea dacă Toyota și-a rezolvat problemele de ritm pe raliuri cu tren accidentat, care au afectat marca japoneză anul trecut în Grecia și Sardinia. Rovanpera a declarat în timpul testului pre-eveniment al echipei din Spania la începutul acestei luni că mașina cu specificația 2023 se îndreaptă în direcția corectă pe suprafața dificilă. Finlandezul va fi însă îngreunat de poziția pe șosea, pornind al doilea la drum.


GP24 PronoContest, jocul gratuit în care vă încurajăm să creați pronosticuri pentru cursele de Formula 1.

Pronocontest

Apăsați click pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest, unde puteți să vă jucați și să câștigați premii interesante.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 


Sebastien Ogier, de opt ori campion mondial, reprezintă probabil pretendentul principal al celor de la Toyota, care face a doua apariție a unei campanii part-time 2023. Francezul este un maestru al etapelor de macadam din Mexic, având șase victorii, și va fi stimulat de o poziție favorabilă pe șosea. Hyundai a fost lider în raliurile pe pietriș accidentate anul trecut, după victorii dominante în Sardinia și Grecia și, prin urmare, va fi printre favoriții care vor străluci în Mexic.

Thierry Neuville se îndreaptă spre eveniment pe locul trei în clasament, deși coechipierii Esapekka Lappi și Dani Sordo, care se întoarce, vor fi într-o poziție mai bună pentru a ataca la etapele prăfuite de vineri. Neuville crede că etapele de mare altitudine din Mexic vor face ca gestionarea unității hibride să fie critică pentru a obține succesul, deoarece etapele care urcă spre 2.700 m deasupra nivelului mării vor diminua puterea motorului cu aproximativ 30%.

Tanak, Raliul

Ce este Raliul Mexicului?

Raliul Mexicului a devenit un raliu clasic modern pe pietriș din Campionatul Mondial de Raliuri, care este atât brutal pentru mașini, cât și un favorit al piloților. Evenimentul își poate urmări originea în 1979, la un raliu cunoscut atunci sub numele de Rally America, care s-a desfășurat anual până în 1985.

A fost reluat în 1991 și anulat în anul următor, înainte de a reveni în 1993, sub conducerea lui Gilles Spitalier, care l-a mutat în Valle de Bravo, aproape de granița cu SUA. S-a alăturat pentru prima dată calendarului WRC în 2004, care a fost câștigat de Markko Martin. De atunci, a figurat ca parte a WRC în fiecare an, cu excepția anilor 2009, 2021 și 2022.

Câștigătorii Raliului Mexicului

Legendele WRC Sebastien Loeb și Sebastien Ogier împart recordul pentru cele mai multe victorii, cu șase. Pilotând pentru Citroen, Loeb a câștigat evenimentul WRC în șase încercări consecutive între 2005-2012. Raliul a lipsit din calendar în 2009.

Ogier a obținut prima sa victorie în 2013, înainte de a continua cu triumfuri în 2014 și 2015, conducând pentru Volkswagen. Francezul a câștigat ultimele trei etape WRC din Mexic concurând pentru M-Sport Ford, Citroen și, respectiv, Toyota.

WRC Raliul Mexicului: Tot ce trebuie să știți
Craig Breen (IRL) Paul Nagle (GB) Din echipa HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM văzut în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Suedia în Umea, Suedia, pe 10,februarie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Itinerarul Raliului Mexicului:

Ediția din acest an se va disputa pe 23 de etape, cuprinzând 320,71 km pe parcursul a patru zile de acțiune competitivă.

Joi, 16 martie

  • Shakedown – începere – 16.01 GMT – 10.01 ora locală
  • Etapa 1/2 Street Stage GTO – începe la 02.05 GMT (vineri) – 20.05 local

Vineri 17 martie (8 etape – 125,84 km)

  • Etapa 3 – Etapa 10 – începe la 14.48 GMT – 08.48 local

Sâmbătă 18 martie (9 etape – 128.32km)

  • Etapa 11 – Etapa 19 – începe la 14.13 GMT – 08.13 local

Duminică 19 martie (4 etape – 61,53 km)

  • Etapa 20 – Etapa 23- Etapa finală începe la 18.18 GMT – 12.18 local

Fostul pilot de WRC Gus Greensmith va participa la prima sa etapă de WRC2 din acest sezon la volanul unei Skoda Fabia condusă de Toksport. Greensmith se află printre concurenții care îl includ pe Oliver Solberg, fostul coechipier de la M-Sport Adrien Fourmaux, campionul în exercițiu Emil Lindholm și Kajetan Kajetanowicz, pretendentul la titlu de anul trecut.

Cum s-au schimbat mașinile Rally1 pentru 2023?

Echipele WRC și-au petrecut pauza de intersezon perfecționând mașinile Rally1 în vederea unui al doilea sezon în conformitate cu noile reguli hibride.

Campioana în exercițiu, Toyota, nu a stat pe loc. Cutiile de aer pronunțate care împodobeau flancurile mașinii pentru a răci unitatea hibridă au fost înlocuite cu un design mult mai aerodinamic, deoarece s-a constatat că designul din 2022 a supraestimat cantitatea de răcire necesară pentru unitatea hibridă. Acest lucru a dus la o reproiectare a aripilor și arcadelor spate. Aripa spate a fost, de asemenea, modificată pentru a compensa noul pachet aerodinamic.

Ogier

În plus față de modificările aerodinamice, Toyota a ales să își modernizeze motorul de 1,6 litri pentru a îmbunătăți livrarea de putere și cuplul său.

Hyundai a dezvăluit, de asemenea, modificări notabile la nivelul aerodinamicii pe modelul i20 N. Mașina din 2023 prezintă o caroserie actualizată în partea din față și din spate a mașinii. Capota a fost aplatizată și extinsă, în timp ce arcadele frontale au fost și ele modificate. De asemenea, echipa a optat pentru o aripă spate și oglinzi retrovizoare puternic revizuite.

Partea frontală extinsă cu un nou aspect a transformat botul mașinii într-un splitter suplimentar. În partea din spate, a fost proiectată o nouă aripă spate, cu aripa centrală de anul trecut și opțiunea de placă de capăt transformată într-o aripă continuă care acoperă lățimea maximă a mașinii.

Între timp, M-Sport a dezvăluit un nou look îndrăzneț pentru Puma Rally1, cu un livery albastru electric și roz, înlocuind culorile sale populare violet din sezonul trecut. În timp ce mașina arată similar cu modelul său din 2022, echipa intenționează să continue dezvoltarea sa în timpul sezonului.

Cum funcționează sistemul hibrid Rally1?

Piloții vor avea la dispoziție puterea hibridă în timpul fiecărei etape, cu creșteri de putere activate de pedala de accelerație, în timp ce creșteri suplimentare vor fi deblocate prin regenerarea energiei la frânare în timpul etapelor.

Piloții vor trebui să regenereze 30 de kilojouli de energie înainte de a primi un alt boost care va fi folosit la următoarea apăsare a pedalei de accelerație. Cei 130 de cai putere în plus sunt oferiți prin utilizarea a trei hărți de motor omologate pe măsură, selectate de echipe, în funcție de tipul de etapă și de condiții.

WRC Raliul Mexicului: Tot ce trebuie să știți
Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT is seen on the roadsection prior to special stage nr. 3 during the World Rally Championship Monte-Carlo in Monte-Carlo, Monaco on 20,January // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202301200235 // Usage for editorial use only //

Stabilite de FIA și de organizatorii evenimentului, piloții vor trebui să parcurgă anumite porțiuni de drum și să ocolească parcările de service ale evenimentului în modul complet electric.

În modul complet electric, mașina are o autonomie de 20 km, în timp ce bateria sa de 3,9KWH, care funcționează până la 750 de volți, poate fi conectată și reîncărcată în parcul de service în 30 de minute. Unitatea hibridă poate rezista la un impact de 70G.

Mașinile sunt alimentate cu un combustibil 100% sustenabil.

Reducerea testelor și alte modificări ale regulilor

Regulamentele sportive au suferit o reîmprospătare, cea mai mare schimbare fiind, fără îndoială, o reducere a testelor. Echipele din WRC vor avea dreptul la doar 21 de zile de teste (șapte pentru fiecare pilot) în loc de 28, așa cum se întâmpla în sezonul trecut, în încercarea de a reduce costurile și de a îmbunătăți sustenabilitatea. Anul trecut, fiecare pilot al constructorului urma să efectueze o zi de teste înainte de toate etapele europene.

Măsura a provocat păreri amestecate în rândul echipelor și al piloților. De asemenea, o noutate pentru acest an, piloții Rally1 vor fi restricționați la utilizarea unui total de 28 de pneuri în timpul unui eveniment. De asemenea, nu li se vor mai da patru pneuri suplimentare pentru a le folosi în shakedown.

Doar în raliurile de tip Gravel, organizatorii au eliminat service-ul de 15 minute care avea loc în mod normal înainte de începerea fiecărei zile.

“Prin eliminarea service-ului de dimineață în cadrul evenimentelor pe pietriș și prin reducerea ferestrei flexi-service pentru mașinile P1, putem reduce ziua de lucru cu până la trei ore, ceea ce va fi în beneficiul membrilor echipelor, dar și al numeroșilor oficiali voluntari, inclusiv al verificatorilor și al comisarilor din parcul de service”, a explicat directorul FIA pentru raliuri, Andrew Wheatley.

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss