More

    Latest Posts

    WRC: Penalizarea și ieșirea lui Evans îi oferă un mare avantaj lui Rovanpera.

    Speranțele de victorie ale lui Elfyn Evans în Raliul Suediei au fost afectate sâmbătă seară, când a fost sancționat cu o penalizare de 10 secunde ca urmare a accidentului dramatic pe care l-a provocat într-un mal de zăpadă în ultimul viraj al zilei.

    În urma acestei penalizări, galezul se află în urma coechipierului său de la Toyota Gazoo Racing, Kalle Rovanperä, cu 18,3 secunde înaintea ultimei zile de duminică. El își păstrează locul doi la general, dar avantajul față de Thierry Neuville, aflat pe locul trei, se reduce la 3,4sec.

    Într-o audiere desfășurată noaptea târziu, comisarii evenimentului au decis că Evans nu a urmat drumul definit după ce a efectuat testul de viteză de închidere a zilei de la Umeå pe un drum paralel cu traseul etapei. Evans și copilotul Scott Martin au participat la audiere, iar Evans a explicat că a abordat prea repede ultimul viraj înainte de finișul zburător și, ca urmare, Toyota GR Yaris a intrat în zăpadă.

    Evans

    Și-au dat seama că nu era posibil să dea mașina înapoi, așa că au decis să continue pe un drum paralel spre controlul de oprire. Au reintrat pe traseul etapei cât mai repede posibil, deoarece au considerat că nu ar fi fost sigur să reintre pe traseu trecând înapoi peste malul de zăpadă.

    Echipajul a ajuns la controlul de oprire unde drumul paralel se unea cu traseul etapei, iar Martin a coborât din mașină pentru a-și primi timpul. Comisarii au decis că, intrând în ultimul viraj cu viteză mare, echipajul a obținut un avantaj de timp, deoarece linia de sosire se afla la ieșirea din acel viraj.

    Accidentul de duminică dimineață al lui Evans îi pune capăt Raliului Suediei.

    Elfyn Evans a abandonat Raliul Suediei la doar câteva ore după ce a primit o penalizare de 10 secunde pentru finalul sălbatic al etapei de sâmbătă seara din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri.

    Pilotul de la Toyota se grăbea din greu în etapa de deschidere de duminică dimineață, când a intrat într-un mal de zăpadă la aproximativ 7 km după începerea testului. Impactul a făcut ca GR Yaris să se răstoarne violent, a reușit pentru scurt timp să pornească din nou la drum, dar daunele suferite în partea din față a mașinii l-au forțat pe galez să părăsească raliul.

    Evans

    Evans se afla pe locul al doilea și încerca să îl tragă pe liderul raliului și coechipierul său de la Toyota, Kalle Rovanpera, după ce a primit o penalizare de timp pentru un final nebunesc al etapei pentru spectatori de aseară din centrul orașului Umea. Sancțiunea l-a lăsat în fața unui deficit de 18,3s în loc de 8,3s.

    Evans a judecat greșit ultimul viraj al etapei pentru spectatori de sâmbătă seară, ceea ce a dus la alunecarea galezului într-un mal de zăpadă. Banca de zăpadă moale a scos Yaris-ul de pe șosea și, ca răspuns, Evans a ales să apese accelerația la podea pentru a trece cu putere prin și peste banca de zăpadă, trecând astfel peste bariera de timp.

    După ce a folosit o rută alternativă pentru a ajunge la linia de oprire, incidentul a atras atenția comisarilor de cursă și, ca urmare, Evans și copilotul Scott Martin, împreună cu directorul sportiv al Toyota, Kaj Lindstrom, au fost chemați la comisarii de cursă sâmbătă seara târziu.

    Martin a explicat că nu a fost posibil să scoată mașina cu spatele din bancul de zăpadă alegând să reintre pe drumul definit în cel mai scurt timp. Cu toate acestea, comisarii au stabilit că au obținut un avantaj prin folosirea traseului. În ciuda erorilor, Evans a pierdut doar 2,6s în fața lui Rovanpera în această etapă.

    Evans

    „Intrând în ultimul viraj cu viteză mare, echipajul a obținut un avantaj de timp la trecerea pe linia de sosire, deoarece linia de sosire era situată chiar la ieșirea din viraj”, se arată în raportul comisarilor. „Deși echipajul a oprit între semnul galben de avertizare și semnul de oprire, oprirea nu a fost intenționată și s-a datorat unui incident”.

    „Comisarii concluzionează că aceasta este o încălcare a articolului 19.2 și că penalizarea de timp impusă mai sus este proporțională în circumstanțele de mai sus”. Decesul lui Evans îl lasă pe Rovanpera cu un avans sănătos de 23,9s în fața lui Thierry Neuville de la Hyundai, cu trei etape rămase de parcurs.

    A existat, de asemenea, o dramă în drumul spre etapa 16 din această dimineață, deoarece Adrien Fourmaux de la M-Sport a abandonat pe secțiunea de drum din cauza unei continuări a problemei tehnice care a afectat Puma-ul sâmbătă seara.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: FIA World Rally Championship

    Photocredit: Rally Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss