More

    Latest Posts

    WRC Noua Zeelandă: Ott Tanak îi conduce pe Craig Breen și Elfyn Evans.

    WRC: Ott Tanak de la Hyundai Motorsport a încheiat o dimineață ploioasă de vineri cu conducerea Raliului Noii Zeelande după o luptă intensă cu Craig Breen de la M-Sport Ford.

    Ott Tanak a încheiat cele trei etape cu un avans de 2,6 secunde față de Craig Breen și Elfyn Evans de la Toyota Gazoo Racing, în timp ce Gus Greensmith a fost la 9,0 secunde în spatele podiumului, pe locul patru, după o demonstrație impresionantă a pilotului M-Sport Ford.

    Sebastien Ogier, care a revenit de opt ori campion mondial, a fost al cincilea, în fața liderului campionatului și a debutantului pe șosea Kalle Rovanpera, care a fost la 10,7s în urma lui. Kalle Rovanpera și-ar putea asigura un prim titlu mondial istoric la acest eveniment, care revine după o pauză de 10 ani, dacă îl depășește pe Ott Tanak cu opt puncte.

    WRC

    Ploaia a udat etapele de pietriș peste noapte, ceea ce a sporit provocarea pentru echipaje vineri dimineață. Ploaia a continuat să cadă în timp ce piloții au ajuns la faimoasa etapă de pe coasta Whaanga, dar nu l-a împiedicat pe Gus Greensmith, care a produs unul dintre cele mai bune tururi ale sale din acest sezon.

    Gus Greensmith a impus un ritm amețitor pe drumul de coastă iconic din Noua Zeelandă pentru a câștiga etapa, care a fost doar a doua victorie de etapă din cariera sa în WRC, după triumful său de la Monte Carlo din ianuarie. Sebastien Ogier de la Toyota Gazoo Racing a fost cel mai apropiat rival al lui Gus Greensmith, la doar 0,4s, dar francezul s-a luptat pentru aderența de pe GR Yaris.

    Breen a fost un alt pilot care a profitat la maximum de poziția de pe șosea pentru a stabili al treilea cel mai rapid timp, ceea ce a fost suficient pentru a-l depăși pe Tanak – care a fost al patrulea cel mai rapid – în fruntea raliului. Primul pe șosea, Rovanpera, s-a descurcat bine, pierzând doar 13,2s, în timp ce Thierry Neuville de la Hyundai’” a pierdut și mai mult timp după ce s-a luptat cu aderența părții din spate a lui i20 N.

    WRC

    Cea mai lungă etapă a raliului a fost următoarea pentru echipaje, care avea să ofere câteva momente de cumpănă pe măsură ce vremea continua să se apropie. Neuville a fost surprins de o compresie pe o curbă rapidă la dreapta și la stânga, ceea ce a făcut ca belgianul să se răstoarne cu i20 N într-un mal. Din fericire, a reușit să continue și să ajungă la finalul etapei. „A fost o denivelare cu niște apă, iar spatele s-a învârtit și motorul s-a oprit”, a declarat Neuville. „Cred că există daune, dar a fost destul de îngust și nu a fost ușor de recuperat”.

    Câteva momente mai târziu, Takamoto Katsuta de la Toyota a fost surprins de același viraj, dar a evitat contactul cu malul de iarbă. Evans a fost cel care a fost în fruntea timpilor, galezul bucurându-se de o cursă curată pe proba alunecoasă. În mod incredibil, el avea să-i întreacă pe Rovanpera, Breen și Tanak, care au stabilit timpi identici pe traseul de 31,48 km, la aproximativ 1,3s în urmă. „Este o etapă foarte frumoasă, aceasta”, a spus Evans. „Greu de găsit ritmul, cu multă aderență schimbătoare în unele locuri, dar în general a fost bine”.

    Greensmith nu a reușit să repete eroismele din etapa a treia, deoarece s-a luptat să găsească ritmul în Ford Puma, în timp ce luptele de aderență ale lui Ogier au continuat, francezul reușind să stabilească doar al cincilea cel mai rapid timp. Oliver Solberg de la Hyundai a făcut parte și el din clubul care se lupta pentru ritm, recunoscând că “nu prea dansa în mașină! Sunt etape plăcute, dar nu reușesc să prind fluxul”. După etapa a treia, Craig Breen a continuat să conducă detașat raliul în fața lui Ott Tanak și Elfyn Evans.

    WRC

    Acest avans a fost de scurtă durată, deoarece Ott Tanak a ieșit în evidență în ultima etapă a buclei. Estonianul l-a devansat pe Kalle Rovanpera cu 0,7s și și-a adjudecat a doua victorie de etapă a evenimentului. Craig Breen a pierdut 5,9s în timpul probei și a dezvăluit la finalul etapei că nu a putut să “împingă cu adevărat” acolo, ceea ce a dus la faptul că liderul raliului a fost predat lui Ott Tanak.

    Elfyn Evans a încheiat o buclă de deschidere puternică pe locul al treilea în etapă, la doar 0,8s în urma lui, în timp ce Sebastien Ogier a început să își mărească ritmul pentru a se situa la 2,5s în etapa a patra. Cu toate acestea, a existat încă o dramă pentru Thierry Neuville. De data aceasta, belgianul a suferit un semireturnare care a lăsat i20 N-ul său să se clatine pe marginea unui versant, înainte de a recupera mașina. El avea să încheie dimineața pe locul șapte la general, la 40,9s de lider.

    În WRC2, eroul de acasă Hayden Paddon îl conduce pe Kajetan Kajetanowicz cu 33,8s, campionul în exercițiu al Supercars ocupând un impresionant loc trei la debutul său în WRC, la 24,7s în spate. Echipajele nu se vor întoarce la parcul de service din Auckland înainte de a doua trecere a etapelor din această după-amiază.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Red Bull Content Pool


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss