Latest Posts

WRC Monte Carlo: Loeb îl învinge pe Ogier pentru a câștiga o luptă epică

Vizualizări: 16531

Sebastien Loeb l-a învins pe Sebastien Ogier într-o confruntare a celor mai mari piloți ai Campionatului Mondial de Raliuri, pentru a câștiga a opta victorie la Monte Carlo.

Cele două legende ale WRC au purtat o luptă lungă pentru victorie, liderul schimbându-se în patru zile brutale de competiție, în timp ce WRC a inaugurat noua sa eră hibridă Rally1. În cele din urmă, raliul a fost decis într-un schimb de focuri din etapa finală, după ce Loeb a primit un avans de 9,5 secunde când Ogier de la Toyota a suferit o pană față-stanga la penultimul test.

Loeb și copilotul Isabelle Galmiche și-au păstrat nervii în Power Stage-ul final pentru a-l învinge pe Ogier și pe noul copilot Benjamin Veillas, pentru a câștiga a opta victorie la raliul din Monte Carlo cu 10,5 secunde. A fost mai multă dramă în etapa finală, deoarece Ogier a primit o penalizare de 10s și dacă nu ar fi suportat sancțiunea, diferența totală față de Loeb ar fi fost de doar 1,5s.

Ogier, care a condus și el o campanie parțială, a condus inițial raliul în faţa lui Loeb, după ce a câștigat joi primele două etape, înainte ca Loeb să domine vineri pentru a lua patru din cele șase etape, încheind ziua cu un avans de 9,9s. Sâmbătă, Ogier a ripostat cu perechea fiind la egal de timpi pentru o perioada, înainte de a ajunge la un avans de 21.1s după runda dominantă din etapa 13.

Ogier a apărut pe drumul victoriei până la drama târzie din penultima etapă de duminică, ceea ce i-a lăsat prea mult timp să-și revină pentru a-l revizui pe Loeb în etapa finală. Victoria a fost cea de-a 80-a a lui Loeb și prima de când a câștigat Raliul Spaniei pentru Citroen în 2018, în același sezon, M-Sport a obținut ultima dată o victorie WRC la Raliul GB.

De asemenea, victoria a fost și prima pentru un copilot femeie, de când Fabrizia Pons şi Piero Liatti de la Subaru au câştigat la Monte Carlo în 1997.

Loeb

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Craig Breen de la M-Sport a completat podiumul la debutul său pentru echipa britanică la volanul unuia dintre cele patru Ford Puma noi-nouțe. Irlandezul a fost în afara primilor cinci pentru cea mai mare parte a raliului, până când perechea Toyota Elfyn Evans și Hyundai Thierry Neuville și Ott Tanak au avut probleme sâmbătă.

Acest lucru i-a permis lui Breen să urce de pe locul șase pe al treilea, unde și-a continuat abordarea măsurată pentru a câștiga un al patrulea podium consecutiv WRC. Kalle Rovanpera, de la Toyota, a reușit să se întoarcă în weekend pentru a ocupa locul al patrulea după ce s-a străduit să se adapteze la noul Rally1 Toyota GR Yaris în primele două zile de acțiune. Finlandezul a încheiat raliul cu trei victorii de etapă, inclusiv Power Stage-ul și cele cinci puncte suplimentare de campionat pe care le are.

M-Sport și-a asigurat că trei dintre mașinile sale au terminat în primele cinci, datorită lui Gus Greensmith, care ar fi putut termina mai sus dacă nu ar fi suferit o perforație și o rată de aprindere a motorului sâmbătă. Britanicul a arătat un ritm puternic pe tot parcursul, inclusiv înregistrând o primă victorie a etapei WRC vineri.

Singurul defect din caietul echipei Ford a fost retragere lui Adrien Fourmaux, care a avut norocul să plece de la un accident uriaș în prima etapă de vineri. 

Thierry Neuville a ocupat locul șase în singura Hyundai rămasă în ceea ce s-a dovedit a fi un început dezamăgitor în noua eră hibridă pentru marca coreeană. Neuville s-a străduit să se adapteze la i20 N-ul său, etichetându-l „înfricoșător de condus” vineri, dar belgianul a făcut progrese constante până când amortizorul său din dreapta față s-a rupt sâmbătă, scăzându-l de pe poziția a patra.

Neuville a reușit să finalizeze etapele rămase și chiar a obținut o victorie de etapă duminică, prima pentru Hyundai din acest sezon. Coechipierul Tanak s-a retras sâmbătă seara după ce a suferit două perforații și o prăbușire pe secțiunea alunecoasă de zăpadă și gheață a etapei Sisteron.

Oliver Solberg, care conducea a treia intrare, s-a retras duminică, simțindu-se rău după ce a respirat gazele de eșapament care intrau în mașină de vineri. Evans a încheiat raliul salvând patru puncte după ce a terminat Power Stage-ul pe locul doi, după ce a cedat sâmbătă un loc al treilea ocupat de mult.

Takamoto Katsuta a să marcheze puncte pe locul opt, iar campionul în curs, Andreas Mikkelsen, a câștigat.

  • Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss