Latest Posts

WRC Estonia, Evans a dominat, dar a fost depășit de Rovanpera în timp ce ploaia a provocat haos.

Vizualizări: 13544

Elfyn Evans de la Toyota a preluat conducerea în Raliul Estoniei după ce a câștigat toate etapele de vineri dimineață, în timp ce Craig Breen, liderul de peste noapte, s-a retras din acțiune.

Elfyn Evans a avut o prestație impecabilă pe cele patru teste pe pietriș pentru a deschide un avans de 12,5s în fața lui Ott Tanak de la Hyundai Motorsport, cu liderul campionatului Kalle Rovanpera pe locul trei, la 18,7s în urmă. După ce a câștigat proba SuperSpeciala de joi seară, Craig Breen de la M-Sport Ford a coborât de pe prima poziție pe locul patru, înainte ca o greșeală în etapa a patra să ducă la abandon.

Thierry Neuville de la echipa Hyundai Motorsport a încheiat bucla de dimineață pe locul patru, în ciuda luptei cu echilibrul i20 N-ului său, în timp ce Esapekka Lappi de la Toyota Gazoo Racing a trebuit să lupte cu o problemă la frâne pentru a termina pe locul cinci, în fața lui Adrien Fourmaux de la M-Sport Ford. După ce și-a rulat Toyota în shakedown, Takamoto Katsuta a ajuns la service pe locul șapte, în timp ce Gus Greensmith, Pierre-Louis Loubet și Oliver Solberg au completat plutonul Rally1.

Evans, Rovanpera
Oliver Solberg, Hyundai Motorsport. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Se aștepta ca vineri dimineață să ploaia să întâmpine echipajele, în schimb a fost un soare strălucitor, ceea ce avea să-i îngreuneze pe cei aflați în fruntea ordinii de drum pe etapele de pietriș acum prăfuite. Pentru a adăuga la provocare, cea mai lungă etapă a raliului, de 24,35 km, a dat startul zilei. Elfyn Evans a fost cel care a ieșit în evidență ca fiind cel mai bun, galezul profitând la maximum de faptul că era al șaselea pe șosea, împreună cu un condus curajos, pentru a obține victoria de etapă.

Elfyn Evans s-a temut de o săritură severă la începutul testului, dar pilotul echipei Toyota Gazoo Racing, ca și majoritatea piloților, a ales să negocieze cu grijă căderea. În ciuda faptului că nu s-a simțit prea confortabil, Elfyn Evans a eclipsat reperul lui Ott Tanak cu 4,0s pentru a trece în fruntea raliului. Ott Tanak a dezvăluit la finalul etapei că a suferit o scădere a puterii motorului spre finalul depășirii. Forțat să curețe drumurile, Kalle Rovanpera a obținut al treilea cel mai rapid timp, la 7,9 secunde distanță, recunoscând că a fost “norocos” după ce a lovit o piatră, ceea ce a provocat daune ușoare la o roată spate-dreapta.

Craig Breen, liderul de peste noapte, a fost cu 0,4s mai lent decât Thierry Neuville, în timp ce Esapekka Lappi a pierdut timp luptându-se cu o problemă la frâne care i-a zdruncinat încrederea. La intrarea în etapa a treia, Evans a continuat să ducă lupta cu Ott Tanak, pilotul de la Toyota Gazoo Racing ieșind cu 1,0s mai rapid decât estonianul, care a fost ușurat că Hyundai-ul său a revenit la putere maximă.

Evans, Rovanpera
Ott Tänak, Hyundai Motorsport. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Efectele curățării drumurilor l-au costat pe Kalle Rovanpera mai mult timp, dar finlandezul a rămas în cursă, cu doar 4,8s mai lent decât Elfyn Evans și cu 1,1s mai rapid decât Craig Breen. Primii patru clasați au început să se îndepărteze de Thierry Neuville, care se lupta pentru încredere pe drumurile rapide de macadam. Între timp, problema la frâne s-a agravat pentru Esapekka Lappi, deși pilotul echipei Toyota Gazoo Racing a reușit să limiteze pierderea la 10,7s.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Nu au existat astfel de probleme pentru Elfyn Evans, care și-a adjudecat o triplă victorie de etapă în etapa a 4-a, luându-și onorurile cu 4,3s față de Kalle Rovanpera, care a reușit să recupereze 0,9s față de Ott Tanak. S-a dovedit a fi o etapă dificilă pentru Hyundai Motorsport, deoarece Ott Tanak și Thierry Neuville au făcut modificări la mașinile lor înainte de etapă care au avut un efect opus asupra performanței. Thierry Neuville a pierdut 10.0s după ce a dezvăluit că “s-a luptat mult pentru a menține mașina dreaptă” în timpul testului.

Coechipierul Oliver Solberg s-a luptat, de asemenea, pentru aderență, deoarece i20 N-ul său a ieșit din linie și a intrat într-o rotire de 360 de grade. Suedezul a reușit să recupereze înainte de a-și bloca pentru scurt timp mașina într-un ac de păr. Cele două momente l-au costat 40 de puncte, coborând în partea de jos a clasamentului Rally1. Cu toate acestea, Craig Breen de la M-Sport Ford s-a descurcat mult mai rău și a abandonat de pe locul patru după ce a fost surprins de o curbă la stânga cu viteză medie. Ca urmare, irlandezul a ieșit de pe șosea și a intrat în tufișuri, rupându-și suspensia din față în acest proces.

Evans, Rovanpera
Elfyn Evans, Toyota Gazoo Racing, Raliul Estonia 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

În frunte, Evans a completat victoria de probă în proba a 5-a, deoarece l-a devansat pe Kalle Rovanpera cu 1,8s, în timp ce Ott Tanak a continuat să se lupte cu mașina sa pentru a înregistra al treilea cel mai bun timp. Gus Greensmith a dat speranțe celor de la M-Sport Ford, stabilind un timp suficient de bun pentru locul patru, cu 1,1s mai rapid decât coechipierul Loubet, care a avut noroc că a scăpat de o ciocnire cu un șanț de drenaj.

Kalle Rovanpera de la Toyota Gazoo Racing a trecut în fruntea clasamentului după-amiaza la Raliul Estoniei, după ce o ploaie torențială și bruscă a făcut ravagii în ultima etapă de vineri după-amiază din Campionatul Mondial de Raliuri.

Liderul de puncte in campionatul WRC, Kalle Rovanpera, a intrat în ultimul proba al zilei cu 10,9s în urma liderului până atunci, Elfyn Evans, dar în cele din urmă a ieșit din test cu un avantaj de 11,7s peste noapte față de coechipierul său. Elfyn Evans fusese la conducere, după ce a obținut cinci victorii de etapă consecutive, înainte ca Kalle Rovanpera să înceapă să se apropie cu două victorii de etapă la rândul său, pe măsură ce ploile intermitente au început să cadă după-amiaza.

Evans, Rovanpera
Kalle Rovanperä, Toyota Gazoo Racing. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Kalle Rovanpera a avut norocul de a evita cea mai puternică ploaie din ultima etapă, care a lăsat majoritatea plutonierilor să se lupte pentru aderență, ceea ce a dus la haos și la o schimbare târzie a liderului. Ott Tanak de la Hyundai Motorsport a reușit să scape de un moment nebunesc în ultima etapă pentru a încheia ziua pe locul al treilea, la 44,3s în urma lui, în timp ce Esapekka Lappi de la Toyota Gazoo Racing a ajuns pe locul al patrulea la mai mult de un minut în urmă.

În ciuda faptului că se luptă pentru încredere, coechipierul Thierry Neuville a terminat bucla pe locul cinci, în fața lui Adrien Fourmaux, care a condus atacul celor de la M-Sport Ford după ce Craig Breen a abandonat în bucla de dimineață. După o dimineață secetoasă, ploaia anunțată a sosit în cele din urmă în timpul slujbei de la prânz. Ca urmare, echipajele s-au confruntat cu condiții umede dificile și cu etape cu gropi pentru bucla de după-amiază.

Inițial, condițiile nu au reușit să oprească atacul lui Elfyn Evans, galezul sărind prin petice de apă stătătoare pentru a obține a cincea victorie de etapă consecutivă și pentru a-și extinde avansul la 19,9s. Kalle Rovanpera a fost primul care a abordat condițiile, dar finlandezul a reușit totuși să piardă doar 1,2s în urmărirea liderului raliului, Elfyn Evans. El fusese promovat pe locul al doilea când a început după-amiaza, după ce Ott Tanak a primit 10 puncte de penalizare pentru că nu a reușit să activeze energia electrică în timpul unei zone EV desemnate joi seara.

Evans, Rovanpera
Ott Tänak, Hyundai Motorsport. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Ott Tanak nu a reușit să se ridice la nivelul celor doi piloți Toyota Gazoo Racing din față în condiții alunecoase și a pierdut 6,5s în fața lui Elfyn Evans, în timp ce a înregistrat al treilea cel mai rapid timp. Coechipierul campionului mondial din 2019, Thierry Neuville, a continuat să se lupte, iar abordarea sa prudentă a dus la faptul că belgianul a căzut în spatele unui Esapekka Lappi în plină ascensiune, ajungând pe locul cinci la general.

Revenirea lui Esapekka Lappi a fost rezultatul faptului că echipa Toyota Gazoo Racing a remediat o problemă la frâne pe care a suferit-o în etapele de dimineață. Cu toate acestea, finlandezul a fost norocos că a evitat o problemă când a lovit un dispozitiv anti-cutting. A existat însă o dramă pentru Gus Greensmith (M-Sport Ford) și Oliver Solberg (Hyundai Motorsport), care au suferit amândoi pene. Defecțiunea la partea stângă față a celui din urmă l-a costat pe suedez o jumătate de minut, pe lângă o penalizare de 10s pentru că a ieșit din service cu un minut mai târziu.

Ploile sporadice și bruște au aruncat o minge curbă mai multor alergători în etapa a 7-a, dar Kalle Rovanpera a fost cel care a reușit să profite pentru a pune capăt seriei de victorii de etapă a lui Elfyn Evans. Kalle Rovanpera a reușit să se strecoare până la un timp cu 4,3s mai rapid decât Ott Tanak, care a pierdut timp după ce a ratat o intersecție, în timp ce Elfyn Evans a pierdut 5,5s.

Evans, Rovanpera
Elfyn Evans, Toyota Gazoo Racing. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Ziua dificilă de vineri a lui Oliver Solberg nu a dat semne de relaxare când și-a pierdut servodirecția în urma unui impact frontal al mașinii sale care nu a lăsat semne vizibile de daune. Problema l-a costat pe fiul campionului mondial din 2003, Petter Solberg, încă două minute și l-a coborât pe locul 11 în clasamentul general. Kalle Rovanpera a impus din nou ritmul în următoarea probă (etapa a 8-a) pentru a crește presiunea asupra lui Elfyn Evans, diferența scăzând la 10,9s. Între timp, Esapekka Lappi a stabilit al treilea cel mai bun timp pentru a-i lua timpul lui Ott Tanak de pe locul trei.

A fost o dramă pentru Adrien Fourmaux, care a depășit o intersecție, în timp ce ploaia a început să îi împiedice pe ultimii alergători. Greșeala a făcut ca pilotul M-Sport Ford să cedeze pentru scurt timp locul șase în clasamentul general coechipierului său Pierre-Louis Loubet, care începuse bucla de după-amiază pe locul nouă. După ce a încercat să își rezolve problema la servodirecție, Oliver Solberg a început etapa cu 19 minute întârziere, ceea ce a dus la o penalizare de trei minute, înainte de a ajunge cu greu la finalul etapei.

Cu toate acestea, a existat o întorsătură de situație în ultima etapă, când o ploaie ușoară s-a transformat în ploaie torențială după ce Kalle Rovanpera și Thierry Neuville au terminat etapa. Kalle Rovanpera a câștigat etapa și a preluat conducerea raliului, în timp ce Elfyn Evans, care era al cincilea pilot în ordinea de parcurs, a pierdut 22,6s. Elfyn Evans nu a fost singurul pilot care a avut de suferit, deoarece Ott Tanak a ieșit pentru scurt timp de pe șosea, parbrizul eroului de acasă s-a aburit când o țeavă de canalizare din interiorul habitaclului s-a desprins. Martin Jarveoja, copilotul rapid al lui Ott Tanak, a reușit să limiteze pagubele, ținând țeava cu piciorul, în timp ce striga pacenotes.

Evans, Rovanpera
Gus Greensmith, M-Sport Ford. Raliul Estoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

Ploaia a continuat să facă ravagii, iar Pierre-Louis Loubet, Gus Greensmith și Esapekka Lappi au fost surprinși la o secțiune tehnică în urma unei sărituri, spre finalul testului. Pierre-Louis Loubet a intrat în aquaplaning într-un mal, ceea ce a pus pe o parte Ford Puma-ul său M-Sport. Din fericire, un contingent de fani a fost la îndemână pentru a îndrepta mașina, dar francezul a pierdut două minute și a coborât pe locul nouă în clasamentul general. Gus Greensmith a intrat și el în aquaplaning într-o stâncă, dar a reușit să continue cu pierderi minime de timp, în timp ce Esapekka Lappi a ieșit și el în decor și a pierdut timp.

În WRC2, Andreas Mikkelsen l-a devansat pe Teemu Suninen, în timp ce fostul pilot WRC de uzină Hayden Paddon a fost nevoit să se retragă de la revenirea în campionat după ce a fost testat pozitiv la COVID-19.

  • Raliul Estoniei continuă sâmbătă, cu alte nouă etape care îi așteaptă pe participanți.
  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss