WEC – Toyota se impune din nou și pe terenul de casă

Toyota domină din nou copios concurența și își adaugă o nouă dublă în palmares, iar faptul că aceasta s-a materializat pe terenul de casă o face cu atât mai savuroasă. Din nou eforturile organizatorilor de a face întrecerea cât mai strânsă la P1 au fost în van și deja această idee începe să semene mai de grabă cu o utopie.

LMP1

Toyota #8 pleca din pole position și nu dădea semne că ar vrea să cedeze vreun milimetru, dar lupta pentru locul secund, cel puțin în primele tururi, cred că a dat speranțe multora. Duelul dintre Bruno Senna la volanul modelului Rebellion #1 și Kamui Kobayashi din Toyota #7 pentru locul doi a fost ceva de savurat și chiar părea că în sfârșit un prototip “tradițional” poate ține piept hibridelor japoneze.

Din păcate nu a durat mult până Kobayashi a făcut mutarea decisivă și de aici înainte nimeni nu a mai putut opri prototipurile nipone din sprintul către o nouă dublă. Din păcate cel mai probabil va trebuii să așteptăm până la era hypercar pentru a vedea din nou lupte strânse pentru victorie la clasa mare.

Rebellion au terminat în final pe trei dar fără vreo șansă la primele două locuri dar nici vreo amenințare din spate în condițiile în care rivalii de la Ginetta au avut din nou o cursă complicată. Pentru britanici a fost greu încă de la început cu mașina #6 plecând în cursă de pe linia boxelor. Celălalt echipaj al team-ului LNT putea emite pretenții la locul trei cel puțin, dar o problemă la sistemul de frânare de pe stânga față a făcut imposibilă această misiune.

Pentru #6 urmau și mai multe ghinioane, o pană pe dreapta față și o penalizare cu nu mai puțin de șase minute de staționare pe linia boxelor au făcut ca și această cursă să fie una de uitat. Rezultatul tuturor acestor întâmplări a fost că cele două modele Ginetta au terminat cursa în spatele mașinilor fruntașe de la LMP2.

Cum spuneam, Toyota nu a avut nicio emoție în a se impune din nou, de data aceasta prin intermediul echipajului #8 Buemi/Nakajima/Hartley care au dominat categoric toată cursa chiar și cu un drive through penalty primit pentru depășirea limitei de viteză pe linia boxelor. Acum constructorul japonez conduce detașat în clasamentul echipelor iar la piloți cele două echipaje sunt la egalitate după ce și-au împărțit victoriile din cele două curse de până acum.

LMP2

Spre deosebire de sora mai mare, aici competiția este mult mai strânsă și Fuji ne-a oerit spectacol pe măsură și un câștigător în premieră. Aici lupta pentru podium și victorie s-a dat între Racing Team Nederland, Jota Sport, Jackie Chan DC Racing, High Class Racing și United Autosports.

Toate cele prezentate mai sus au condus la un moment dat iar în ultima oră suspansul a fost la cote maxime. Victoria le-a revenit în premieră celor de la Racing Team Nederland care au mizat pe o strategie un pic diferită față de concurență iar cel care a adus mașina cu bine la finish a fost nimeni altul decât proaspătul campion F2 Nyck de Vries. Acesta, împreună cu cei doi coechipieri Giedo van der Garde și Frits van Eerd au reușit prima victorie pentru team-ul olandez din mondialul de anduranță.

Podiumul a fost completat de cele două modele Oreca rulate de Jota Sport, #38 și #37 care nu au mai putut ține pasul pe final cu ritmul foarte bun al lui de Vries. Pe patru și cinci au terminat United Autosports și High Class Racing, în timp ce câștigătorii primei runde de la Cool Racing s-au mulțumit doar cu locul șase.

Drama continua și după finalul celor șase ore când modelul Jota #38 era descalificat în urma inspecției tehnice și tot clasamentul era dat peste cap. La LMP2 cu siguranță vom avea curse spectaculoase pe întreg parcursul sezonului și măcar aici să ne mai delectăm privirea cu ceva dueluri bară la bară. La general olandezii conduc după primele două etape atât la piloți cât și la echipe.

GTE-Pro

Cu toate că am rămas doar cu șase mașini la clasă, spectacolul a rămas la fel de intens. Porsche-ul #91 pleca primul din grilă fiind imediat tatonat de Ferrari-ul #51 dând startul nebuniei încă din primele viraje. Pentru Ferrari însă a fost doar un foc de paie întrucât italienii au scăzut ritmul foarte repede chinuindu-se să țină pasul cu cei din față pe tot parcursul cursei.

Nici Porsche-ul #91 nu a dus-o mai bine primind un drive through penalty încă din prima oră pentru nerespectarea repetată a limitelor pistei din partea veteranului Bruni. Penalizarea i-a dus pe aceștia la coada clasei unde au și terminat în final, în spatele celor două Ferrari-uri AF Corse.

Lupta pentru victorie s-a dat între Porsche-ul #92 și cele două Aston-uri care s-au dovedit foarte puternice aici. De fapt, conducerea a fost preluată de modelul #95 încă din ora a doua când cele două mașini au primit ordinul de a-și schimba pozițiile între ele. Gândită sau nu, mutarea s-a dovedit câștigătoare pentru Aston Martin, echipajul #95 conducând mai apoi până la final când au sosit primii la steagul în pătrățele.

Putea fi o dublă pentru britanici dar o mică ezitare a lui Maxim Martin la volanul mașinii soră l-a scos pe acesta în decor permițându-i Porsche-ului lui Estre să reducă drastic din deficit pentru ca mai apoi să vedem și depășirea pentru locul secund. Porsche se intercalează între cele două modele Vantage și cu acest al doilea loc secund consecutiv Estre și Christensen devin lideri la general și Porsche conduce de asemenea și la echipe.

Până acum Ferrari, care au și cea mai bătrână mașină de pe grilă, se confruntă cu cel mai dificil start de sezon dintre cele trei iar un nou model GTE din partea lor încă nu este la orizont.

GTE-Am

Nici clasa mică nu a făcut prea mult rabat de la spectacol, drama lovind aici încă din primul tur când am avut și prima incursiune pe circuit a mașinii de siguranță în urma unui contact între Aston-ul #98 și Porsche-ul #88. Porsche-ul a fost găsit vinovat pentru acest incident și penalizat ca atare. Spre deosebire de P2, drama a lovit aici înainte de începutul cursei când Porsche-ul Project 1 #57 care trebuia să plece din pole a fost trimis la coada grilei tot în urma inspecției tehnice de după calificări.

Primul loc în grilă a fost moștenit de Aston-ul #90 TF Sport care urma să și domine categoric toată cursa fără vreo emoție că ar putea scăpa victoria. Cu toate că au pornit ultimii la clasă, echipajul lui Ben Keating a recuperat frumos deficitul iar finalul i-a regăsit în postura de ocupanți ai ultimei poziții de pe podium.

Între aceștia și Aston-ul din frunte s-a intersectat Ferrari-ul #83 AF Corse, câștigătorii de la Silverstone. Aceștia conduc acum la general atât la echipe cât și la piloți iar următoarea etapă va fi cea de la Shanghai cu o cursă de 4 ore programată pe 10 Noiembrie.

Rezultate complete

Sursa: Cosmin Milcu/GP24.ro
Photocredit: FIA WEC, Toyota Gazoo Racing, Rebellion Racing, Ginetta Team LNT, Oreca, United Autosports, Racing Team Nederland, Porsche Motorsport, Aston Martin Racing, Ferrari Races

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings