Latest Posts

WEC stabilește primul BoP pentru noul Hypercar Peugeot.

Vizualizări: 35583

Noul Hypercar Peugeot de la Le Mans va fi capabil să utilizeze puterea hibridă la o viteză cu 40 km/h mai mică decât Toyota la debutul său în WEC, Campionatul Mondial de Anduranță, la Monza, în acest weekend.

Peugeot 9X8 va putea utiliza puterea de la unitatea motor-generator de pe puntea față la 150 km/h atât pe uscat, cât și pe carosabil umed, în comparație cu cei 190 km/h al modelului Toyota GR010 HYBRID. Cifrele au fost publicate miercuri dimineață în cadrul Balanței de Performanță a clasei Hypercar pentru cele 6 ore de duminică de la Monza, runda a patra a WEC 2022.

Diferența dintre vitezele de desfășurare dintre cele două mașini cu tracțiune integrală din pluton reflectă alegerile făcute de Peugeot și Toyota Gazoo Racing în ceea ce privește dimensiunea anvelopelor din respectivele mașini care le concurează în LMH. Peugeot a optat să folosească pneuri Michelin de 14 inch în față și în spate, în timp ce Toyota a trecut pentru acest an de la aceeași configurație la pneuri de 13,5 inch pe față și 15 inch pe spate.

WEC, Peugeot

Olivier Jansonnie, directorul tehnic al programului LMH de la Peugeot Sport, a declarat cu ocazia lansării modelului 9X8 în luna mai că se aștepta la o viteză de desfășurare diferită față de cea a Toyota. „Ceea ce au demonstrat simulările este că se obțin viteze de desfășurare diferite în cazul diferitelor dimensiuni de anvelope”, a spus el. „Viteza noastră ar putea fi mai mică, dar efectul ar fi același”.

Viteza minimă la care un LMH poate utiliza puterea de la MGU-ul de pe puntea față a fost mutată din regulamentul tehnic în BoP pentru 2022 pentru a permite atenuarea avantajelor tracțiunii integrale. Cifrele anterioare erau de 120 km/h pe uscat și 150 km/h pe carosabil umed, definite în funcție de faptul că mașina era încălțată cu pneuri slick sau cu cauciuc cu caneluri. Schimbarea înseamnă că mașinile LMH pot folosi acum puterea hibridă predominant în linie dreaptă.

Jansonnie a explicat că, la accelerarea la ieșirea dintr-un viraj, Peugeot va avea inițial mai puțină tracțiune decât Toyota, ca urmare a pneurilor sale spate mai înguste, ceea ce ar indica necesitatea unui minim de desfășurare mai mic. Peugeot va rula puțin mai greu decât Toyota la Monza. A fost stabilită o greutate minimă de 1079 kg, față de 1071 kg pentru Toyota, ceea ce reprezintă o creștere de un kilogram față de runda WEC de 24 de ore de la Le Mans de luna trecută.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

WEC, Peugeot

Puterea maximă permisă celor două mașini este de 515 kW (691 CP) pentru Peugeot și 513 kW (688 CP) pentru Toyota. Glickenhaus-Pipo 007 LMH a primit o creștere semnificativă a puterii pentru Monza. A fost permisă o putere de 533 kW (715 CP), ceea ce îl face să depășească puterea maximă de 520 kW (697 CP) prevăzută în regulamentul tehnic pentru această clasă. Greutatea sa a rămas neschimbată la minimul clasei de 1030 kg.

Alpine A480 LMP1 cu motor Gibson al echipei Alpine va avea dreptul la 428 kW (574 CP) la Monza, față de 417 kW la care a concurat la Le Mans, după o reducere târzie de la 427 kW înainte de cursă. Greutatea minimă a mașinii franceze rămâne neschimbată la 952 kg. Modelul Ferrari 488 GTE Evo a primit o mică creștere de putere de la evenimentul WEC de la Spa din luna mai, ultima cursă la care a fost folosit BoP-ul automat în GTE Pro. Rivalii a cei de la  Ferrari în GTE Pro, Porsche și Chevrolet, vor concura cu BoP-uri neschimbate de la Spa, în afară de o creștere de doi litri a capacității de combustibil pentru mașina germană.

• Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss