Latest Posts

WEC Spa Francorchamps: Toyota obține un 1-2 în cursa agitată.

Vizualizări: 21547

WEC Spa Francorchamps: Mike Conway, Jose Maria Lopez și Kamui Kobayashi au continuat startul neînvins al Toyota Gazoo Racing în Campionatul Mondial de Anduranță FIA 2023 la Spa Francorchamps, conducând un 1-2 pentru marca japoneză în condiții dificile.

Trioul de piloți din pole position, cu modelul #7 GR010 HYBRID Le Mans Hypercar, a învins cu 11,637s echipajul surorii lui Sebastien Buemi, Ryo Hirakawa și Brendon Hartley, care a pornit de pe ultima poziție a grilei de start după accidentul din calificări al acestuia din urmă. Mașina #7 a obținut ceea ce părea a fi un avantaj decisiv cu ajutorul a două intervenții cu galben pe toată durata cursei în timpul fazei de mijloc a cursei, înainte ca două mașini de siguranță necesare în urma accidentelor rivalilor lor din Hypercar să aducă în joc mașina #8.

YouTube video

Kamui Kobayashi a luat un mic avans față de Brendon Hartley la ultimul restart, după ce Antonio Fuoco a accidentat Ferrari 499P LMH nr. 50 pe pneuri reci la ieșirea de la boxe, înainte de a face ultima oprire în turul 126. Brendon Hartley a mers două tururi mai târziu înainte de a face propria oprire finală și a condus inițial pe dealul spre Raidillon, dar Kamui Kobayashi s-a apropiat rapid în timp ce Brendon Hartley și-a adus cu grijă noile pneuri de pe partea stângă la temperatură.

Kamui Kobayashi a fost atât de puternic încât a fost nevoit să facă o manevră la dreapta și l-a depășit pe Hartley cu toate cele patru roți în afara șoselei pentru a evita o coliziune. Trecerea a fost investigată de comisari, care, în ultimele momente, i-au acordat lui Kamui Kobayashi o penalizare de cinci secunde care va fi executată la următoarea oprire la boxe. Totuși, nu a fost suficient pentru a-l costa victoria, întrucât pilotul japonez a obținut un avans de 16,637s față de Brendon Hartley în ultimele tururi.

Podiumul a fost completat de Ferrari-ul #51 al lui James Calado, Antonio Giovinazzi și Alessandro Pier Guidi, în timp ce James Calado a trecut de Porsche 963 LMDh #5 pe care Fred Makowiecki l-a împărțit cu Michael Christensen și Dane Cameron în Les Combes în ultimul tur. Primele patru clasate au fost singurele Hypercaruri care au terminat în turul întâi într-o cursă care a fost puternic influențată de alegerea pneurilor la start.

WEC, Spa, Francorchamps

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ambele Toyota, cele două Porsche ale echipei de uzină Penske și Cadillac V-Series.R nr. 3, condus de Chip Ganassi Racing, au pornit pe slick-uri pe o suprafață unsuroasă, ceea ce a surprins mai mulți piloți și a determinat un tur suplimentar al mașinii de siguranță înainte de începerea completă a cursei. Mike Conway a fost prins în ambuscadă la start de Antonio Giovinazzi, de Ferrari-ul #50 al lui Nicklas Nielsen și de Cadillac-ul #2 al lui Earl Bamber și a coborât inițial până pe locul șapte, în timp ce piloții care au pornit cu pneuri de ploaie au făcut inițial un progres bun.

Dar un safety car în turul trei, cauzat de Claudio Schiavone, care a făcut un patinaj cu Porsche-ul său Iron Lynx GTE Am nr. 60, a neutralizat avantajul timpuriu obținut în urma rulării cu pneuri ude și a permis celor care au rulat cu slick-uri să își încălzească cauciucurile fără a pierde timp în raport cu concurența. Până la finalul celui de-al doilea tur de cursă, în turul 10, Mike Conway a trecut în frunte și a fost urmat în curând de Antonio Giovinazzi.

Puțin mai în spate Porsche-ul #6 al lui Laurens Vanthoor și de Renger van der Zande în Cadillac-ul nr. 3, în timp ce cei care au pornit cu pneuri de ploaie s-au grăbit să intre la boxe. Atât de mult timp au pierdut pentru a aduce noile pneuri la temperatură, încât toți erau cu un tur în urmă atunci când Renger van der Zande a ieșit de pe locul al doilea după 40 de minute în a doua oră la Eau Rouge, ceea ce a dus la apariția celei de-a doua mașini de siguranță.

WEC, Spa, Francorchamps

Din fericire, olandezul a ieșit nevătămat din accidentul înfricoșător. Avantajul lui #7 Toyota a fost ajutat în a treia oră, când o pierdere completă de energie electrică l-a blocat pe Laurens Vanthoor la Bus Stop, apoi un derapaj pentru Vanwall Vandervell 680 LMH al lui Esteban Guerrieri pe pneuri reci în pietrișul din Les Combes a adus un galben pe tot parcursul cursei și a însemnat că Sebastian Buemi a trebuit să ia serviciul de urgență.

#7 a prins din nou o pauză norocoasă când Lopez a intrat la boxe chiar înainte de un steag galben pe tot circuitul pentru resturi la Pouhon, în timp ce Hirakawa a trebuit să intre la boxe cu #8 pe verde, dar o altă mașină de siguranță a adus a doua Toyota înapoi în joc când Vanwall-ul condus acum de campionul mondial de Formula 1 din 1997, Jacques Villeneuve, s-a ciocnit cu Ferrari-ul GTE Am al lui Francesco Castelacci, care se apropia de Blanchimont.

Safety car-ul a anulat și pierderea de timp pentru Ferrari #50, rezultată în urma unei penalizări drive-through suferită de Miguel Molina pentru depășirea liniei albe la ieșirea de la boxe, dar la scurt timp după ce Miguel Molina s-a desprins de Jode Maria Lopez și i-a predat locul lui Antonio Fuoco, mașina a lovit puternic barierele după ce a pierdut tracțiune pe pneuri reci.

WEC, Spa, Francorchamps

La volanul Ferrari-ului #51, care pierduse timp atunci când Pier Guidi a fost nevoit să intre la boxe pentru a înlocui o jantă deteriorată, Calado a depășit singurul Cadillac supraviețuitor, condus acum de Richard Westbrook, și a trecut după Makowiecki pentru a-și asigura ultimul loc pe podium. Westbrook a fost nevoit să se mulțumească cu locul cinci în mașina pe care o împărțea cu Bamber și Alex Lynn, în timp ce Jota a ocupat un încurajator loc șase la prima sa ieșire cu un 963 client condus de Antonio Felix da Costa, Ye Yifei și Will Stevens.

Ambele Peugeot 9X8 LMH au întâmpinat întârzieri pentru a termina al șaptelea și al nouălea, cu mașina #93 împărțită de Paul di Resta, Mikkel Jensen și Jean-Eric Vergne, care a condus LMH 007 Glickenhaus-Pipo și Peugeot #94 a lui Gustavo Menezes, Loic Duval și Nico Muller, care a petrecut timp blocat pe pitlane.

WRT și-a adjudecat victoria la clasa LMP2 cu modelul #41 ORECA-Gibson 07 condus de Louis Deletraz, Robert Kubica și Rui Andrade. Deletraz a urmărit ORECA #23 United Autosports ORECA a lui Tom Blomqvist în boxe cu 12 minute înainte de final, unde echipajul belgian l-a întors pe Deletraz cu aproximativ patru secunde mai repede. Echipajul United Autosport a fost lăsat să regrete momentul în care a apărut a doua mașină de siguranță a cursei.

WEC, Spa, Francorchamps

Această mașină de siguranță a venit la doar câteva momente după ce Blomqvist a fost depășit de Conway, ceea ce l-a costat un avans clar de 44 de secunde. Albert Costa, Fabio Scherer și Jakub Smiechowski au completat podiumul pentru Inter Europol Competition, după ce spaniolul a forțat Prema ORECA a lui Andrea Caldarelli să comită o eroare la Bus Stop în ultimele tururi.

Victoria GTE Am a fost obținută în mod confortabil de Ferrari 488 GTE Evo #83 AF Corse condus de Luis Perez Companc, Lilou Wadoux și Luis Perez-Companc. Wadoux a intrat în frunte trecând de Porsche-ul Proton Competition al lui Zacharie Robichon, iar Rovera a câștigat cu 18,653s, în timp ce Corvette Racing a recuperat după ce a pierdut un tur la începutul cursei și a terminat pe locul doi.

Liderul campionatului, Ben Keating, Nico Varrone și Nicky Catsburg, a rezistat doar până pe locul al doilea în fața Aston Martin-ului TF Sport condus de Michael Dinan, Ahmad Al-Harthy și Charlie Eastwood, după ce Catsburg s-a apărat puternic în ultimele tururi.

FIA World Endurance Championship, Spa Francorchamps – Rezultatele cursei:

WEC, Spa, FrancorchampsWEC, Spa, FrancorchampsWEC, Spa, FrancorchampsWEC, Spa, FrancorchampsWEC, Spa, Francorchamps

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss