Latest Posts

WEC Monza: Alpine câștigă după un conflict cu Toyota, Corvette se impune în GTE Pro

Vizualizări: 27266

Alpine a obținut victoria în Campionatul Mondial de Anduranță de 6 ore de la Monza după ce a supraviețuit unei coliziuni târzii cu Toyota, în timp ce Peugeot a avut un debut dificil cu noul său hypercar 9X8.

Matthieu Vaxiviere, Nicolas Lapierre și Andre Negrao și-au mărit avansul în campionatul piloților cu o victorie surprinzătoare într-o cursă palpitantă la Monza, care a fost decisă în circumstanțe controversate, deoarece cele două mașini aflate în frunte s-au ciocnit cu puțin peste o oră înainte de final. După ce a preluat atribuțiile de pilot al Alpine A480 #36 după a șasea rundă de opriri la boxe, Vaxiviere a dispus rapid de Toyota GR010 #8 a lui Ryo Hirakawa și a reușit apoi să prindă în scurt timp Toyota #7 a lui Kamui Kobayashi, liderul cursei.

Pilotul francez s-a mutat alături de Kobayashi după ce a obținut o ieșire excelentă la Parabolica, dar pilotul Toyota a părut să închidă ușa în momentul în care s-au apropiat de prima șicană, suferind avarii importante și o pană la pneul spate-dreapta. Kobayashi a fost nevoit să se întoarcă șchiopătând la boxe pentru reparații, în timp ce a fost afișat galbenul de pe tot parcursul cursei pentru a îndepărta resturile de pe pistă, lăsându-l pe Vaxiviere în frunte.

Alpine, Monza, WEC

Hirakawa era chiar în coada lui Vaxiviere când acțiunea s-a reluat după un FCY relativ scurt, dar pilotul Alpine s-a distanțat de câștigătorul de luna trecută al Le Mans 24 Hours pentru a obține prima victorie a Alpine în WEC de la deschiderea sezonului la Sebring. Hirakawa, Brendon Hartley și Sebastien Buemi au fost urmați cu 2,7s în urmă, reușind să recupereze cu succes după o problemă electrică care a afectat frânarea mașinii până când a fost efectuată o resetare completă a ciclului de putere la boxe.

Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez au reușit să adune o grămadă de puncte sănătoase pe locul al treilea, la două tururi în urma Alpine-ului câștigător, în ciuda faptului că Kobayashi a primit o penalizare de 90 de secunde pentru oprirea/pornirea sa pentru incidentul cu Vaxiviere. Toyota #7 a revendicat ultimul loc pe podium, deoarece toți cei trei participanți rămași la clasa Hypercar au avut probleme, inclusiv Glickenhaus, care a ajuns în pole position.

Constructorul american părea să se îndrepte spre o primă victorie în WEC în prima parte a cursei, în urma unor timpi de start impresionanți ai lui Romain Dumas și Pipo Derani, înainte ca totul să se stingă în a treia oră. O penalizare drive through și o apariție ulterioară a mașinii de siguranță au eradicat avantajul de aproape 50 de secunde pe care echipajul #708 îl construise, lăsându-l pe Olivier Pla la coada plutonului Hypercar după ce a preluat sarcinile de conducere. Iar Pla a avut puțin timp să recupereze poziția pierdută, deoarece o defecțiune la turbo l-a lăsat cu o mașină fumegândă, pe care a adus-o la boxe pentru o retragere dureroasă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Alpine, Monza, WEC

Peugeot nu a fost niciodată în poziția de a pune probleme celorlalți participanți la hipercaruri la revenirea sa în eșalonul superior al competițiilor de mașini sport, problemele de fiabilitate agravând problemele producătorului francez. Mașina #93 9X8 a lui Jean-Eric Vergne, Paul di Resta și Mikkel Jensen nu a putut nici măcar să completeze 30 de minute de rulare înainte de a se târî până la oprire și a continuat să întâmpine mai multe probleme după ce a revenit la putere.

Mașina soră #94 a rulat fără probleme în prima jumătate a cursei, dar s-a oprit și ea pe pistă în finalul cursei, iar Loic Duval, Gustavo Menezes și James Rossiter au terminat în cele din urmă la 25 de tururi în urma Alpine-ului câștigător, pe locul patru (și pe locul 33 la general).

WRT victorios în LMP2

Trioul RealTeam by WRT Ferdinand Habsburg, Norman Nato și Rui Andrade au învins trio-ul Jota Sport Will Stevens, Antonio Felix da Costa și Roberto Gonzales pentru a câștiga o luptă LMP2 care a fost deschisă de o mașină de siguranță în a treia oră. Habsburg trecuse cu ORECA #31 în fruntea cursei la începutul orei, după ce a trecut de United Autosports #22 al lui Filipe Albuquerque în virajul 1. Cea de-a doua dintre cele două mașini WRT a coborât în ordine după Safety Car, dar a reușit să revină în față până la ultima oră, în spatele lui Jota ORECA #38, care a urcat în ordine după ce a pornit din urmă din cauza unei ieșiri nesigure de la boxe.

Alpine, Monza, WEC

Cele două mașini au intrat la boxe în același timp pentru ultimele opriri la boxe, munca mai rapidă a echipajului Jota permițându-i lui Habsburg să-l salte pe Stevens și să obțină victoria cu 12 secunde, în timp ce Vector Sport a obținut primul podium cu Nico Muller, Ryan Cullen și Sebastien Bourdais terminând pe locul trei la bordul ORECA #10. Mai mulți lideri LMP2 au ieșit din cursă pe parcursul cursei, inclusiv mașina United Autosports nr. 22, care a fost afectată de probleme mecanice, și a doua mașină Jota, care a ieșit în decor la sfârșitul cursei, cu Jonathan Aberdein la volan.

Victorie de răsunet pentru Corvette în GTE Pro

Tommy Milner și Nick Tandy de la Corvette au obținut o victorie surprinzătoare în GTE Pro, după ce Antonio Fuoco a fost nevoit să aducă la boxe Ferrari 488 GTE Evo nr. 52 cu doar 2,30 secunde înainte de final pentru un “splash and dash”. Aceasta a marcat prima victorie a lui Corvette în WEC de la ediția din 2015 a Le Mans 24 Hours și prima de când s-a alăturat cu normă întreagă seriei la începutul sezonului actual.

Antonio Fuoco și Miguel Molina au moștenit conducerea de la mașina soră a lui Alessandro Pier Guidi și James Calado, care a fost lovită de o penalizare de cinci secunde pentru opriri/porniri în penultima oră pentru că nu a transferat datele din mașina lor după o oprire la boxe. Ferrari părea că se îndreaptă spre o victorie pe teren propriu, până când ambele sale mașini au fost nevoite să intre la boxe cu câteva minute înainte de finalul cursei, permițându-le lui Milner și Tandy să obțină o victorie populară la bordul lui C8.R #64.

Alpine, Monza, WEC

Calado și Pier Guidi și-au asigurat în cele din urmă ultimul loc în tribună, pe locul al treilea, după ce Pier Guidi a ieșit pe primul loc într-o lungă luptă cu Porsche-ul #92 al lui Kevin Estre. O penalizare de tip “drive through” pentru contact cu Pier Guidi i-a coborât pe Estre și Michael Christensen pe locul patru, în fața fratelui Porsche 911 RSR-19 #93 al lui Gianmaria Bruni și Frederic Makowiecki.

Harry Tincknell, Sebastian Priaulx și Christian Reid au ocupat primul loc în GTE Am cu Porsche-ul #77 Dempsey-Proton, negând echipajul feminin #85 Iron Dames Ferrari, format din Michael Gattting, Rahel Frey și Sarah Bovy, prin sincronizarea opririi la boxe sub un FCY (Full Course Yellow – Steagul Galben pe tot Circuit). Locul al treilea în GTE Am a fost ocupat de Porsche #45 Team Project 1 al lui Matteo Cairoli, Mikkel Pedersen și Nicolas Leutwiler.

Singura mașină de siguranță a cursei a fost provocată de Henrique Chaves, când mașina sa TF Sport Aston Martin Vantage a fost aruncată în aer după ce a trecut larg peste borduri la intrarea în cea de-a doua șicană. Mașina lui Chaves a aterizat cu susul în jos după ce și-a pierdut una dintre portiere și a alunecat pe cealaltă parte a pistei, înainte de a se opri după o răsturnare completă. Pilotul portughez nu a fost rănit și a reușit să iasă din mașină fără ajutor.

Alpine, Monza, WEC

• Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss