More

    WEC: FIA și ACO au greșit BoP pentru noua clasă Hypercar? (Actualizat)

    Directorul echipei Toyota Gazoo Racing, Rob Leupen, a declarat că deficitul de tur al categoriei Hypercar în comparație cu clasa LMP2 la testul de pre-sezon al Campionatului Mondial de Anduranță FIA „ar trebui revizuit” înainte de cursa “Total 6 ore de Spa Francorchamps din acest weekend.

    Hypercar

    În ciuda faptului că i s-au acordat o serie de restricții de performanță pentru a face turul mai lent decât noua clasă de top Hypercar, mașinile LMP2 au fost mai rapide decât mașinile de la Toyota și Alpine Endurance Team în trei dintre cele patru sesiuni de testare de pre-sezon organizate luni și marți.

    Un Aurus 01 Gibson bazat pe șasiul Oraca condus de pilotul de rezervă Toyota Nyck de Vries a înregistrat cel mai rapid tur al evenimentului, care a fost cu o jumătate de secundă mai rapid decât cel mai bun timp Toyota Hypercar.

    Hypercar

    Leupen a spus că Toyota a fost „puțin surprinsă” de a fi depășit de ceea ce se presupune că este cel mai lent dintre cele două clase de Prototip și a iterat o speranță pentru organizația WEC de a „privi” situația dinaintea primei runde a sezonului 2021, care are loc sâmbătă.

    „Un pic surprins de viteza LMP2-urilor, desigur”, a spus el. „Este ceva ce ar fi trebuit să știm puțin înainte și aflăm doar aici în timpul testării că sunt mai rapizi decât noi pe tur”. „Poate că pe o perioadă lungă de timp am putea obține avantajul, dar nu asta ne-am așteptat”. Trebuie să vedem ce se va întâmpla după Prolog și dacă se va întâmpla ceva. Este o curbă de învățare foarte înclinată.

    Hypercar

    El a continuat: „În acest moment, credem că suntem exact acolo unde trebuie să fim în ceea ce privește performanța”. „Cred că este mai mult din partea organizației să echilibreze LMP2 și Hypercar cu performanța. Nu cred că noi înșine putem face mare lucru în acest sens”.

    „Nu cred că ne putem vedea mergând cu patru sau cinci secunde pe tură mai repede de la o zi la alta. Chiar și cu BoP, nu vom gestiona acest lucru. Pentru mine, organizația trebuie să privească ceea ce trebuie să facem”. „Suntem pe un ritm bun pentru ceea ce am învățat în timpul testării.”

    Hypercar

     

    Se știe că Toyota a testat alături de LMP2 în timpul programului său de pre-sezon cu GR010, dar nu este clar la ce specificații au fost rulate aceste LMP2. LMP2 trebuia inițial să concureze WEC 2021 cu motoarele lor reduse la 560 CP, dar clasa a fost obligată la o reducere suplimentară a puterii și la creșterea greutății la începutul acestei luni ca parte a procesului de „stratificare” pentru a crea un decalaj între diferitele clase de prototipuri.

    „I-am văzut alergând acolo [în testări private], am văzut care sunt timpurile lor, pentru că ne uităm la modul în care va fi gestionat”, a spus Leupen. „Pe baza acestor informații, am obținut câteva timpuri”. La Aragon, erau cel puțin pe același ritm ca și noi și nu mai rapide. „În toate circuitele în care am mers, a mers și LMP2. Am primit informațiile. Nu este frumos să vezi că sunt atât de departe, dar cred că ar trebui revizuit. Vom afla. Nu suntem noi”.

    Hypercar

    Când a fost întrebat dacă ar fi fezabil să ne imaginăm o mașină LMP2 câștigând definitiv cele 6 ore de Spa Francorchamps din acest weekend, Leupen a spus: „Cred că, pe baza mașinilor de acolo și a vremii care vine, în mod realist șansa existe”. „Dacă se bazează pe ritm pur, atunci s-a făcut ceva greșit în procesul BoP”.

    Dacă nu terminăm, din cauza problemelor de fiabilitate sau a greșelilor de pilot și de echipă, atunci este OK dacă câștigă un LMP2. „Dar dacă aceasta este categoria de top, ar trebui să fim mai rapizi. Nu cu o zecime sau două sau trei, ci cel puțin trei sau patru secunde, pe baza a ceea ce am văzut în ultimii ani.

    „Dacă suntem mai rapizi pe termen lung din cauza gestionării anvelopelor, nu se poate”. Pentru că dacă suntem cea mai înaltă categorie din WEC, ar trebui să fim mai rapizi in mod signifiant într-o singură tură. „Dacă vom lupta cu ei pentru o pole position, din punctul meu de vedere, ceva nu este echilibrat în ceea ce privește BoP” a spus Rob Leupen.

    Alpine „Lucrează pentru câteva zecimi” cu mașina lor LMP1.

    Matthieu Vaxiviere al echipei Alpine Endurance Team a sugerat că mașina LMP1 „mai veche” a echipei franceze împinge la maxim, în ciuda faptului că a căzut și în spatele modelelor LMP2. Modelul Alpine A480 Gibson construit de ORECA a primit o putere redusă și o greutate mai mare comparativ cu anul trecut când a funcționat ca Rebellion R13 cu Rebellion Racing.

    Acum produce 600 CP, la fel ca un LMP2 din sezonul trecut și cântărește 930 kg, adică cu 106 kg mai mult decât atunci când a început campania 2019-20 înainte ca o serie de handicapuri de succes să intre în joc. Restricțiile actuale pun LMP2 la 536 CP și 950 kg. „Ne așteptam la un decalaj strâns, dar suntem în urmă”, a spus Vaxiviere, care a stabilit cel mai rapid tur al Alpinei în timpul Prologului de 2:05.230.

    Hypercar

    „Totul trebuie să fie la locul său, așa că vom vedea. Cred că avem deja o configurare bună. Lucrăm câteva zecimi, una sau două zecimi la configurare, dar suntem în plină viteză”. Când a fost întrebat dacă a considerat că există jocuri între participanți Hypercar, Leupen a spus că Toyota nu are „nimic de jucat” și a sugerat același lucru pentru Alpine.

    “Cred că fac cea mai bună treabă posibilă”, a spus el. „Depinde apoi de FIA și ACO să afle ce este cel mai bun pentru ei. „Desigur, vrei să fii în cea mai bună poziție pentru cursă așa cum ți-ai dori să câștigi. Despre asta poate fi întotdeauna BoP. Se joacă? Nu aș vrea să spun asta. Cred că vor încerca să obțină cea mai bună poziție pentru ei să facă cursa în acest weekend.

    „De asemenea, putem spune că suntem destul de bine acolo unde suntem și că acest lucru ne respectă așteptările. „Spunem că [mașina lor] vine de sus în jos, la un nivel inferior. Dar noi am început acolo. Nu avem nimic de jucat”.

    Actualizare: în ciuda încercărilor echipei Toyota Gazoo Racing de a obține aprobarea pentru o reducere suplimentară a puterii pentru mașinile din clasa LMP2 FIA și ACO au exclus că acest lucru s-ar întâmpla înainte de cursa din acest weekend la Spa Francorchamps.

    Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

    Sursa: Toyota Gazoo Racing

    Photocredit: Getty Images


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.