Ricciardo impresionat de Piastri.

Daniel Ricciardo spune că a fost impresionat de australianul Oscar Piastri, deoarece a reușit sa revendice titlului FIA F3 în acest sezon.  Tânărul de...
More

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    WEC – Dublă Toyota la repetiția pentru Le Mans

    Dacă majoritatea competițiilor de motorsport au pornit deja la drum, era și rândul mondialului de anduranță să demareze în forță după luni întregi de pauză. Campionatul s-a reluat cu întrecerea de șase ore de la Spa-Francorchamps care tradițional reprezintă repetiția generală pentru Le Mans. Așa este și acum chiar dacă datele celor două curse au fost date un pic peste cap.

    LMP1

    Cum ne-am obișnuit deja în acest sezon bătălia pentru victorii s-a dat între Toyota și Rebellion, handicapul de performanță funcționând ceva mai bine decât EoT-ul din super sezon. Din nou am avut Rebellion în pole-ul clasei, aceasta fiind completată și de ByKolles care, la fel ca toată lumea de altfel, se pregătesc de marea cursă.

    Vremea a fost mai mult decât satisfăcătoare până în ziua cursei când circuitul a fost bombardat din plin de averse abundente. În consecință startul s-a dat în spatele mașinii de siguranță în condiții de ploaie torențială. După câteva tururi așa de recunoaștere s-a trecut și pe verde iar conducerea a fost preluată imediat de cele două modele Toyota în timp ce Rebellion se chinuiau să-și găsească un ritm potrivit.

    Toyota #8 a trecut la conducere în fața surorii #7, rămânând în fruntea cursei pe parcursul primei ore. Rocada s-a produs mai apoi când prototipul #8 suferă de unele probleme tehnice. Abia pe final a reușit să se apropie de mașina soră dar un splash pentru combustibil din ultimele minute a pus capăt definitiv speranțelor la victorie.

    Pentru echipajul #7 este o victorie care îi propulsează și mai în față în clasamentul general când mai sunt de disputat doar două curse din acest sezon prelungit. Podiumul a fost în final completat de Rebellion la un tur în spatele câștigătorilor trecând în agendă șase ore care au fost mai mult de supraviețuire decât șanse reale la victorie. ByKolles, așa să fiu un pic sarcastic, au reușit deosebita performanță să termine cursa chiar dacă ne-au dat ceva emoții pe final când mașina a intrat în garajul echipei pentru reparații.

    LMP2

    La P2 am avut o întrecere spectaculoasă cu o grămadă de dueluri interesante și un câștigător care este pe val în ultima perioadă, și nu doar în WEC. Aici din pole plecau cei de la United Autosports care urmau să și conducă ostilitățile în prima parte a cursei, ba chiar aflându-se și pe podiumul general cu anumite ocazii.

    Un start excelent l-au avut Racing Team Nederland plecați de la coada grilei și ajunși în postura să amenințe șefia clasei. În lupta pentru podium îi mai aveam pe cei de la Signatech Alpine care au rulat liniștiți cea mai mare parte a cursei pe poziția a treia, Cool Racing sau Jota Sport.

    De menționat că vremea pe parcursul celor șase ore a fost cam 50:50. Prima jumătate a cursei am avut circuit umed cu o scurtă perioadă de timp în care s-a rulat și pe slick-uri în timp ce partea a doua a fost din ce în ce mai bine având parte de emoții la trei din cele patru clase.

    Racing Team Nederland au condus mare parte din prima jumătate a cursei lăsându-ne să asistăm la un duel minunat pentru locul secund între United Autosports și Signatech Alpine, punctul culminant fiind trecerea bară la bară a celor două prototipuri prin Raidillion. Pe final însă cei de la United și-au intrat bine de tot în ritm reușind șă câștige din nou în Ardennes după victoria de săptămâna trecută din ELMS. Podiumul a fost completat până la urmă de Cool Racing și Racing Team Nederland în timp ce Signatech Alpine au fost în centrul celui mai spectaculos accident al întrecerii petrecut ora a cincea când Thomas Laurent se afla în duel direct cu Frits van Eerd pentru locul secund.

    În clasamentul general United Autosports sunt lider înaintea clasicii de la Le Mans unde cu siguranță vor avea un cuvânt greu de spus mai ales în condițiile acestei forme extraordinare pe care au afișat-o în ultimele curse.

    GTE-Pro

    La GTE-Pro am avut o situație un pic tragicomică înainte de start, având în centrul atenției echipajul Porsche #92. Mai exact, Estre și Christensen obțin pole-ul clasei, pole pe care îl pierd și redobândesc din nou în urma unor bâlbâieli să zicem așa din partea organizatorilor.

    La șefia clasei s-a instalat oricum Aston Martin imediat după trecerea pe verde în timp ce din spate venea ca vântul și ca gândul Ferrari-ul #51 care inevitabil urma să preia și conducerea. În condițiile atroce din prima parte a cursei mașinile de la Maranello, cel puțin una dintre ele, s-a dovedit foarte eficientă.

    Pe măsură ce pista se usca Aston Martin și Porsche începeau să prindă din nou viteză iar ultima oră urma să fie mai mult decât spectaculoasă. Aveam la conducere Aston-ul #97 cu sora #95 pe trei iar între cele două Porsche-ul #92. Problema celor de la AMR era că ambele mașini rulau cu combustibilul la limită, ba chiar modelul #97 avea nevoie de un splash pe final asta dacă nu cumva intervenea vreo neutralizare.

    Porsche-ul trece la conducere lăsând cele două Aston-uri în propria cursă pentru ultimul strop de carburant. Între timp pentru locul patru se dădea un duel la cuțite între James Calado (Ferrari #51) și Gianmaria Bruni (Porsche #91). Iar ca totul să fie și mai interesant, pe final chiar în fața celor doi iese Aston-ul #97 în urma splash-ului pentru combustibil.

    Chiar dacă am stat un pic cu sufletul la gură ierarhia nu s-a mai schimbat, Aston termină pe doi și trei în timp ce victoria intră în contul Porsche-ului #92 care se mai apopie un pic la general de liderii Thiim și Sorensen.

    GTE-Am

    E destul de greu să alegi clasa unde a fost cea mai mare nebunie, dar GTE-Am cu siguranță are cele mai mari șanse. E deja cunoscut faptul că aici pe parcursul curselor mare parte din grilă se află la conducere la un moment dat și este practic imposibil să pariezi dinainte pe cineva. Avem trei Porsche-uri pe primele trei locuri la start în fața Aston-ului #98 care ne-a adus și primul safety car după startul efectiv, Paul Dalla Lana a scos mașina la o mică excursie prin afara suprafeței de rulare.

    Primele ore am asistat la duelul pentru întâietate dintre Porsche-ul Project 1 #56 (îmbrăcat foarte frumos în culorile Mentos) și Porsche-ul Gulf Racing. Ambele urmau să piardă din elan în a doua parte a cursei care a fost controlată de Ferrari-ul #83 AF Corse care obține până la urmă victoria și își extinde și mai mult avansul din clasamentul general.

    Urma să avem un podium cu trei constructori diferiți, Porsche-ul Proton #77 pe doi și Aston-ul TF Sport pe trei, urmate de alte trei modele Porsche. Peste fix o lună de zile urmează penultima etapă a sezonului, cursa de 24 de ore de la Le Mans unde vom avea o noapte ceva mai lungă și din păcate zero spectatori.

    Rezultate complete

    Avatar

    Latest Posts

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a IV-a.

    Campionatul  Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a IV-a...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Calificări – Pirelli Report

    Hamilton a realizat un nou record al pistei cu pneurile soft la finalul unei sesiuni dramatice de calificări. Posibile strategii în cursă: Cea mai rapidă strategie...

    F1: 2020 Marele Premiu al Rusiei – Antrenamente Libere – Pirelli Report

    Bottas și Mercedes au dominat Antrenamentele Libere pe soft pe pista alunecoasă de la Sochi. Diferențele: Sumarul pneurilor – Vineri: Cum circuitul de la Sochi nu...

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing, Rezumat etapa a III-a.

    Campionatul Naţional Klausenburg Retro Racing desfășurat sub egida Federației Romane de Automobilism Sportiv şi-a consumat în weekend-ul ce tocmai a trecut etapa a III-a...

    Don't Miss

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Mercedes consideră că Ferrari mai are un ușor avantaj în ceea ce privește performanțele motorului.

    În cadrul întâlnirii cu mass-media care a avut loc ieri, Toto Wolff a răspuns întrebărilor care reflectau pe subiectele majore ale momentului. Nu numai...
    Avatar