Latest Posts

WEC Bahrain: #8 Toyota Gazoo Racing Hypercar câștigă titlul.

Vizualizări: 37942

Toyota Gazoo Racing a cucerit titlul în Campionatul Mondial de Anduranță pentru al patrulea sezon consecutiv, după ce Alpine a avut probleme de ritm în cele 8 ore din Bahrain, care au încheiat anul. Ferrari rezistă pentru a cuceri coroana la clasa GTE Pro.

Brendon Hartley, Sebastien Buemi și Ryo Hirakawa au fost încoronați campioni Hypercar 2022 la bordul mașinii #8 Toyota GR010 HYBRID, după ce trio-ul a terminat pe locul doi în spatele mașinii #7, câștigătoare a cursei, a lui Jose Maria Lopez, Mike Conway și Kamui Kobayashi, în finală.

Echipajul #8 Toyota se afla la doar un punct în fața trioului Alpine Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere și Andre Negrao la intrarea în cursă, dar mașina #36 Alpine A480-Gibson s-a dovedit a fi cea mai lentă mașină din domeniul Hypercar și nu a putut termina decât pe locul trei, oferindu-i constructorului japonez o cursă relativ ușoară spre titlu.

Toyota, Gazoo, Racing

Cu toate acestea, Buemi, Hartley și Hirakawa nu au reușit să pecetluiască coroana cu a treia victorie a sezonului, după ce Toyota le-a ordonat să lase mașina #7 să treacă în frunte în timpul celei de-a treia ore a cursei.

Mașina #8 GR010 HYBRID fusese inițial cea mai rapidă dintre cele două mașini din grajdul Toyota, dar Conway a reușit să se apropie rapid de Hartley, aflat în Pole Position, după ce a preluat sarcinile de conducere de la Lopez, ceea ce a determinat producătorul japonez să ordone un schimb. Hartley, Buemi și Hirakawa nu au avut viteza necesară pentru a se apropia din nou de Toyota #7 în restul cursei și, în cele din urmă, au trecut linia de sosire la mai mult de 45 de secunde în urma lor, dar locul al doilea a fost suficient pentru a adăuga titlul Hypercar la victoria obținută la Le Mans 24 Hours în iunie.

Alpine s-a calificat pe ultimul loc în plutonul de cinci mașini Hypercar și, după câteva eroisme de la începutul cursei din partea lui Lapierre, producătorul francez nu a putut să se lupte nici cu Toyota, nici cu Peugeot. Doar problemele de fiabilitate ale celor două Peugeot 9X8 au fost cele care i-au promovat pe Lapierre, Negrao și Vaxiviere pe ultimul loc al podiumului, dar chiar și așa, trio-ul a terminat cu două puncte mai jos, pe locul al treilea, în ceea ce a fost ultima cursă pentru mașina LMP1 construită de Alpine pe baza ORECA.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Peugeot-ul #94 al lui Gustavo Menezes, Loic Duval și al noului recrut Nico Muller a fost singura mașină a mărcii Stellantis care a putut vedea steagul cu carouri, deoarece mașina #93 care se calificase pe prima linie s-a retras în penultima oră. Nici Peugeot #94 nu a avut o cursă ușoară și, după o a doua oprire chiar înainte de jumătatea cursei, a petrecut mai multe minute în garaj, terminând în cele din urmă cursa cu șase tururi în urma câștigătoarei Toyota #7.

Toyota, Gazoo, Racing

Jota câștigă titlul LMP2, WRT se impune în cursă.

Jota și-a adjudecat titlul LMP2 2022 în Bahrain, după ce Antonio Felix da Costa, Will Stevens și Roberto Gonzalez și-au asigurat punctele necesare cu un loc trei, în timp ce WRT a încheiat sezonul cu o nouă victorie frumoasă. Cu un avans de 28 de puncte în clasament datorită victoriei la clasa de la Le Mans, echipajul Jota #38 trebuia doar să termine în primele șapte locuri pentru a avea garantat primul titlu LMP2 din istoria WEC.

Cu toate că da Costa, Stevens și Gonzalez nu au reușit să pună probleme celor din frunte pentru victorie, un podium a fost mai mult decât suficient pentru a înlătura echipajul #23 United Autosports format din Oliver Jarvis, Alex Lynn și Josh Pierson. Mașina #31 WRT a lui Robin Frijns, Rene Rast și Sean Gelael s-a calificat pe locul opt în clasamentul LMP2, dar un prim stint rapid al lui Rast în a treia oră a propulsat echipa la un avans pe care nu avea să-l mai cedeze în restul cursei.

Aceasta a marcat a treia victorie a sezonului pentru echipajul #31 WRT și a patra din acest an pentru echipa belgiană cu două mașini, cu mașina soră a echipei sub marca Realteam, formată din Ferdinand Habsburg, Norman Nato și Rui Andrade, care a câștigat la Monza.

Jarvis, Lynn și Pierson au terminat pe locul al doilea în cursă, în fața câștigătorilor titlului da Costa, Stevens și Gonzalez, în timp ce Louis Deletraz, Robert Kubica și Lorenzo Colombo au terminat pe locul al patrulea pentru Prema după ce au intrat la boxe în timpul uneia dintre perioadele galbene de cursă completă. Distincția Pro/Am a revenit echipei AF Corse după ce Nicklas Nielsen, Francois Perrodo și Alessio Rovera au terminat pe locul 10 între toți concurenții LMP2. Rivalul său, echipa Algarve Pro, a primit o penalizare de întârziere pentru un drivethrough care a dus-o pe locul 12 la sosire.

Toyota, Gazoo, Racing

Ferrari a obținut titlul GTE Pro în pofida dramatismului de la final.

Perechea Ferrari James Calado și Alessandro Pier Guidi a cucerit ultimul titlu GTE Pro, în ciuda dramei de ultimă oră care a lovit mașina 488 GTE nr. 51 în penultima oră a cursei. Calado rula confortabil pe poziția a doua, în fața singurului Corvette C8.R și a celor două Porsche, când mașina sa a avut o problemă gravă la cutia de viteze care l-a împiedicat să angreneze treapta a patra.

Pierzând între cinci și opt secunde pe tur, echipajul #51 s-a prăbușit pe ultimul loc în clasă și a trebuit să încerce cu disperare să îngrijească mașina până la final pentru a aduna punctele pentru locul cinci în clasamentul general GTE. În ciuda faptului că a pierdut patru tururi din frunte, Pier Guidi a reușit să ducă mașina șchioapă la linia de sosire după ce a preluat locul colegului de echipă Calado și, în timp ce Porsche #92 al lui Kevin Estre și Michael Christensen nu a reușit să termine mai sus de locul trei, Ferrari a reușit să își apere titlul GTE Pro.

Constructorul italian a obținut, de asemenea, victoria în cursă grație mașinii #52 condusă de Antonio Fuoco și Miguel Molina, în timp ce Nick Tandy și Tommy Milner au terminat pe locul doi pentru Corvette. Înaintea cursei, Porsche 911 RSR-19 nr. 92 al lui Michael Christensen și Kevin Estre era cel mai bun pariu al constructorului din Weissach pentru titlu, cu trei puncte avans față de Bruni cu mașina nr. 91.

Cu toate acestea, Christensen și Estre au fost de două ori ghinioniști în ceea ce privește momentul în care au fost emise steaguri galbene de cursă completă, prima intervenție la începutul orei a doua cedând conducerea Ferrari-ului #51, iar cea de-a treia FCY după jumătatea cursei i-a lăsat la aproape un tur în urma liderului. Aceștia au urcat pe ultimul loc al podiumului după ce Porsche a adus mașina #91, împărțită de Bruni și Richard Lietz, pentru un “splash-and-dash” în ultimul tur al cursei.

Toyota, Gazoo, Racing

Aston cucerește titlul GTE Am.

Echipa Project 1 Porsche a obținut un rezultat de 1-2 în GTE Am, mașina nr. 46 împărțită de Matteo Cairoli, Mikkel Pedersen și Nicolas Leutwiler câștigând în fața lui Ben Barnicoat, PJ Hyett și Gunnar Jeannette în mașina nr. 56. Ambele mașini Proton au reușit să depășească în ultimele două ore Ferrari-ul #85 Iron Dames al lui Michael Gatting, Rahel Frey și Sarah Bovy, care a condus o mare parte din cursă, retrogradând echipa feminină pe locul trei.

Titlul a revenit echipei TF Sport Aston Martin, după ce Ben Keating, Henrique Chaves și Marco Sorensen au terminat pe locul patru, în fața singurei mașini care ar fi putut să o învingă la titlu – Vantage GT3 similară a lui Nicki Thiim, Paul Dalla Lana și David Pittard, înscrisă de Northwest AMR.

WEC Bahrain 8 Ore – Rezultatele cursei:

Toyota, Gazoo, Racing Toyota, Gazoo, Racing Toyota, Gazoo, Racing Toyota, Gazoo, Racing

  • Mai multe știri despre Campionate de Anduranța găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss