Latest Posts

WEC Austin 2024: Ferrari pole, Alpine senzațional.

Vizualizări: 2952

WEC- Antonio Giovinazzi oferă Ferrari al doilea pole WEC al sezonului – mare surpriză din partea Alpine.

La Lone Star Le Mans din Austin, au existat multe semne ale dominației Ferrari. Antonio Giovinazzi a plasat Ferrari #51 (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi; locul 1) în pole position. Este primul pole al sezonului pentru #51 și al doilea pentru un Ferrari 499P după Imola. „A fost pur și simplu un tur fenomenal din partea lui Antonio”, a declarat coechipierul său James Calado, bătându-l pe spate.

Robert Kubica a așezat Ferrari-ul AF Corse #83 (Kubica/Schwarzman/Ye; locul 2), înscris de o echipă privată, pe prima linie a grilei de start. Ferrari-ul galben s-a descurcat bine pentru un tur tot weekendul. Ferrari, chiar dacă au respins rolul de favoriți în perioada premergătoare cursei, au făcut cea mai puternică impresie până acum.

WEC

Totuși, partidul roșu ar putea avea o mașină în ciorbă: Cadillac #2 (Bamber/Lynn) a terminat pe locul trei în calificări și a stabilit timpi buni tot weekendul.

Cu toate acestea, Charles Milesi a furnizat surpriza prin excelență, conducând Alpine #35 (Chatin/Habsburg/Milesi) până pe locul patru pe grilă și chiar stabilind cel mai bun timp pentru câteva minute. Faptul că Alpine a ajuns în Hyperpole nu a fost neapărat în cărți în prealabil.

Situația amintește de Le Mans, când mașinile albastre au fost și ele brusc printre fruntașe în calificări. Întrebarea interesantă rămâne dacă pot face același lucru în cursă de data aceasta.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

A treia linie este împărțită de Ferrari #50 (Fuoco/Molina/Nielsen; locul 5) și Porsche #5 (Campbell/Christensen/Makowiecki; locul 6). Porsche s-a descurcat puțin mai prost decât se aștepta în calificări, dar ar trebui să fie capabil să joace un rol în cursă. Cu toate acestea, modelul #6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor; locul 14) va trebui mai întâi să își facă loc în pluton (vezi mai jos).

BMW a adus ambele M Hybrid V8 în Hyperpole în același timp pentru prima dată. Locurile șapte și opt sunt aproape mai puțin decât se așteptau, având în vedere timpii promițători din sesiunile de antrenamente libere. Toyota, resimțind șocul BoP după Sao Paulo, a adus doar #7 (Conway/Kobayashi/de Vries; 9) în top 10.

WEC

Sfârșit amar pentru Mick Schumacher după o problemă la ușă

Sesiunea obișnuită de calificări a fost deja dramatică, situația schimbându-se la fiecare câteva secunde cu privire la cine va ajunge în Hyperpole. În cele din urmă, Mikkel Jensen cu Peugeot #93 (Vergne/Jensen/Müller; locul 11) aproape a reușit senzația de a introduce un Peugeot 9X8 în Hyperpole, dar a ratat la limită.

În schimb, Charles Milesi a reușit să intre în top 10, scoțând senzațional Toyota #8 (Buemi/Hartley/Hirakawa; 12) din Hyperpole. Un șoc și mai mare decât abandonul Toyota a fost însă locul 14 pe grilă pentru liderul campionatului, Kevin Estre, cu Porsche-ul nr. 6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor).

Mick Schumacher în Alpine #36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere; 13) a fost prins între cele două mașini de top eliminate senzațional. El a fost încetinit de o ușă defectă, iar în mașină se afla și o viespe. În cele din urmă, el nu a putut finaliza un tur cu timpi de sector foarte promițători și a fost nevoit să privească din Hyperpole.

Lamborghini #63 (Bortolotti/Mortara/Kwjat; locul 18) nu a trecut de ultimul loc pe grilă.

WEC

Primul pole Aston al sezonului

Șeful echipei Heart-of-Racing, Ian James, a obținut primul pole position al sezonului cu Aston Martin-ul Heart-of-Racing #27 (James/Mancinelli/Riberas; locul 1). James a dus o luptă palpitantă cu „Iron Dames”, reprezentată de Sarah Bovy în Lamborghini-ul Iron Lynx #85 (Bovy/Frey/Gatting; locul 2).

Decizia nu a fost luată pe pistă, ci în Lamborghini Huracan GT3 Evo2. Direcția asistată a cedat, forțându-l pe Bovy să intre la boxe mai devreme. James s-a impus cu 0,172 secunde. Pe locul al treilea, Francois Heriau în AF Corse Ferrari #55 (Heriau/Mann/Rovera) a obținut cel mai bun rezultat din calificările WEC.

WRT a suferit un eșec amar: WRT-BMW #46 (Al Harthy/Rossi/Martin) în jurul legendarului motociclist Valentino Rossi a rămas blocat în calificările obișnuite. Mașina soră #31 (Leung/Gelael/Farfus) a ajuns cel puțin în Hyperpole, dar nu a reușit să treacă de ultimul loc și a plecat de pe poziția a zecea a grilei. BMW M4 LMGT3 au avut probleme tot weekendul.

În mod surprinzător, Porsche-ul Manthey #91 (Shahin/Schuring/Lietz; locul 16) al lui Yasser Shahin nu a reușit nici el să ajungă în Hyperpole. Cu toate acestea, situația pentru Porsche 911 GT3 R LMGT3 nu este complet disperată – Alexander Malichin a condus modelul #92 (Malichin/Sturm/Bachler) până pe locul patru pe grilă.

WEC

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss