Latest Posts

WEC 6h Fuji 2024: Primul pole pentru Cadillac, mașina Mick a ieșit în Q1

Vizualizări: 2508

WEC- Cadillac învinge Toyota în Hyperpole, BMW de asemenea în frunte – Coechipierul lui Mick Schumacher dezamăgit

După ce a treia sesiune de antrenamente libere a trebuit să fie anulată din cauza deteriorării pistei, sesiunea de calificare în patru părți a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC) de la Fuji s-a desfășurat fără probleme. Cele două sesiuni de calificări și Hyperpole pentru clasele Hypercar și LMGT3 s-au desfășurat fără probleme.

Iar piloții nu au dezamăgit: într-o sesiune Hyperpole palpitantă, conducerea Hypercar s-a schimbat de mai multe ori. Dar când a venit momentul, Alex Lynn a sintetizat cel mai bine. Cadillac #2 (Bamber/Lynn; locul 1) a reușit în sfârșit și a plecat din pole position pentru prima dată în WEC.

Cadillac

„Am încercat tot anul. Această mașină este incredibilă pe un tur. Am eșuat de atâtea ori cu o marjă atât de mică, așa că sunt fericit că a funcționat acum”, spune pilotul în vârstă de 30 de ani. Este, de asemenea, primul pole pentru echipa Ganassi în penultima cursă din WEC cu General Motors Group.

Lynn a stricat petrecerea pentru Toyota, care ocupase primele două locuri în Hyperpole. În prima sa sesiune de calificări din WEC, Ryo Hirakawa de pe Toyota #8 (Buemi/Hartley/Hirakawa; locul 2) a ratat pole position-ul cu 0,041 secunde.

Coechipierul său Kamui Kobayashi de pe #7 (Conway/Kobayashi/de Vries; locul 3) a condus un ritm anticiclic și a început turul său rapid cu un tur mai devreme decât era planificat. Această strategie nu a prea funcționat, el fiind nevoit să se recunoască învins nu doar în fața coechipierului său, ci și în fața lui Dries Vanthoor din BMW-ul #15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann; locul 3).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Trei Porsche 963 au ajuns în Hyperpole, dar nu au putut concura în frunte. Kevin Estre cu Porsche-ul nr. 6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor; locul 5), care a stabilit al doilea cel mai bun timp în calificări (tot în spatele Cadillac-ului lui Lynn), a îmbunătățit doar cu o zecime de secundă în Hyperpole. Acest lucru a permis Toyota și BMW să depășească.

Cadillac

Alături de Porsche-ul de uzină, Alpine #35 (Gounon/Habsburg/Milesi; locul 6) va începe cursa de pe a treia linie a grilei. Charles Milesi a reușit o nouă performanță puternică și a subliniat că performanța de la Austin nu a fost o întâmplare.

Un singur Ferrari a ajuns în Hyperpole, iar acesta a plecat de pe locul șapte. Asta a fost tot ce a putut face Antonio Fuoco cu Ferrari #50 (Fuoco/Molina/Nielsen; locul 7). Ferrari a avut mari speranțe în ceea ce privește actualizarea sistemului de frânare pentru ultimele două curse ale anului, dar cel puțin la Fuji dezavantajul de performanță din anul precedent pare să persiste.

Kwjat aduce Lamborghini în Hyperpole

O mare surpriză este locul nouă de pe grilă: Daniil Kwjat a ridicat Lamborghini #63 (Bortolotti/Mortara/Kwjat; 9) în Hyperpole, ceea ce nimeni nu ar fi crezut posibil. A fost prima dată când pilotul verde al echipei Iron Lynx a văzut Hyperpole-ul. Acolo, fostul pilot de Formula 1 a lăsat în urmă Proton Porsche #99 (Jani/Andlauer/Tincknell; 10) al lui Julien Andlauer.

BMW-ul #20 (S. van der Linde/Frijns/Rast; locul 11) a ratat cu trei miimi de secundă, urmat de cele două Ferrari 499P rămase. Un eșec amar pentru AF Corse. „Nu știu ce s-a întâmplat, pur și simplu nu a existat aderență încă de la start”, a declarat uimit Robert Kobica, câștigătorul de la Austin.

Matthieu Vaxiviere, cu care Alpine #36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere; locul 15) s-a calificat pentru Mick Schumacher, a abandonat și el în calificări. Având în vedere al patrulea cel mai bun timp al lui #35 în aceeași sesiune, aceasta a fost o dezamăgire amară.

Există probabil mari semne de întrebare pentru Jota. În timp ce celelalte Porsche 963 au ajuns în hyperpole, cele două mașini de aur nu au putut termina mai sus de locurile 16 și 17. Retragerea celor două Peugeot 9X8, pe de altă parte, era de așteptat.

Remarcabil: întregul pluton de 18 hypercar-uri s-a aflat la mai puțin de 1,067 secunde unul de celălalt în calificări.

Cadillac,wec

Primul pole Ferrari, Porsche și BMW ratează hiperpolul

Există o premieră în LMGT3: pentru prima dată în WEC, un Ferrari 296 LMGT3 este în pole position. Francois Heriau cu Ferrari-ul AF Corse #55 (Heriau/Mann/Rovera; 1st LMGT3) a învins Corvette-ul TF Sport #81 (van Rompuy/Andrade/Eastwood; 2nd LMGT3) al lui Tom van Rompuy cu 0,082 secunde.

McLaren-ul United Autosports #95 (Caygill/Pino/Sato; 3rd LMGT3) și Lamborghini-ul Iron Lynx #85 (Bovy/Frey/Gatting; 4th LMGT3) al „Iron Dames” vor pleca de pe linia a doua. Fiind cel mai bun pretendent la titlu, Aston Martin #27 Heart-of-Racing (James/Mancinelli/Riberas; 8th LMGT3) nu a trecut de a patra linie a grilei.

Cea mai mare surpriză, însă, a fost cine nu a participat la Hyperpole. Pentru prima dată în acest sezon, ambele Porsche-uri Manthey au fost eliminate în calificările regulate. Nu a existat un motiv anume pentru acest lucru, Yasser Shahin și Alexander Malichin au fost pur și simplu prea lenți pentru a se califica. Porsche 911 GT3 R LMGT3 vor pleca doar de pe locurile 14 și 15 pe grilă.

A fost o poveste similară pentru WRT: niciunul dintre BMW M4 LMGT3 nu a ajuns în Hyperpole. Cu toate acestea, ambele Corvette Z06 GT3.Rs au ajuns pentru prima dată în primii 10 pe grilă.

Cursa de 6 ore va începe duminică la ora 05:00 a dimineții ora României.

Cadillac

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss