Porsche ia decizia preliminară în campionatul mondial la Fuji – dezastru pentru speranțele la titlu ale Toyota, Mick pe podium – Manthey câștigă titlul LMGT3
Kevin Estre, Andre Lotterer și Laurens Vanthoor au ripostat exact la momentul potrivit: cu o victorie la cele 6 ore de la Fuji, trio-ul din Porsche #6 a făcut un pas uriaș spre câștigarea titlului în Campionatul Mondial de Anduranță 2024 (WEC), în timp ce Toyota s-a eliminat practic din decisivul campionatului.
Cu această victorie, Porsche are acum o mână pe titlul de campion, deoarece Toyota #7 (Conway/Kobayashi/de Vries) a abandonat într-un dezastru pentru Gazoo Racing, iar Ferrari #50 (Fuoco/Molina/Nielsen; locul 9) a obținut doar două puncte în campionat.
Marea senzație de la Fuji este însă primul podium pentru Alpine în WEC, condus chiar de Mick Schumacher: cu cinci minute înainte de final, fiul legendarului pilot de Formula 1 Michael Schumacher a pus la pământ Porsche-ul Jota nr. 12 al lui Norman Nato (Stevens/Ilott/Nato), oferind Alpine-ului nr. 36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere) locul trei!
Kubica face ordine în totalitate
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Emoția cursei și cu siguranță una dintre cele mai controversate scene ale întregului sezon a avut loc la începutul celui de-al doilea tur: Robert Kubica a frânat în Ferrari-ul AF Corse #83 (Kubica/Schwarzman/Ye), declanșând o reacție în lanț.
Kubica a lovit partea din spate a Porsche-ului #5 al lui Frederic Makowiecki (Campbell/Christensen/Makowiecki), care la rândul său a atins partea din spate a Ferrari-ului #51 al lui Antonio Giovinazzi (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi). La rândul său, italianul era deja pe punctul de a prinde spatele Alpine-ului nr. 35 al lui Ferdinand Habsburg (Gounon/Habsburg/Milesi) și a fost împins în cele din urmă în Alpine de Porsche, care s-a răsturnat și el.
Mai multe mașini au fost nevoite să ocolească prin zona de fugă, inclusiv ambele Porsche-uri Jota și Mick Schumacher în Alpine-ul #36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere). Cu toate acestea, BMW-ul #20 al lui Rene Rast (S. van der Linde/Frijns/Rast), care a trebuit, de asemenea, să ia măsuri evazive, a fost cel mai afectat.
Rast a trecut de toate mașinile care se învârteau, dar a prins resturi și a rupt flapsurile de pe partea din față. După puțin peste o oră, a intrat la boxe pentru a schimba nasul, dar schimbarea a durat mult mai mult decât se aștepta și l-a costat pe BMW două tururi.
Porsche-ul nr. 5 și ambele Ferrari implicate au fost de asemenea nevoite să intre la boxe pentru a li se schimba piesele de caroserie. Kubica a primit, de asemenea, o penalizare de 30 de secunde pentru stop-and-go și a ieșit din turul întâi. O altă penalizare pentru nerespectarea steagurilor galbene a fost adăugată ulterior.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.