Latest Posts

WEC 2025: Actualizări despre producători, echipe și piloți

Vizualizări: 10058

Lista provizorie a participanților la WEC 2025: Acești producători sunt așteptați să concureze în clasele Hypercar și LMGT3 – opt curse pentru cele 24 de ore de la Le Mans în 2025

Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Lamborghini, Peugeot, Porsche, Toyota – iar Aston Martin li se va alătura în 2025. Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) a intrat de mult în era platinei. Clasa hypercar este în plină expansiune și va continua să ofere sporturi cu motor interesante și în 2025.

Calendarul cuprinde aceleași opt curse ca în 2024 și a fost prezentat ca parte a 24 de ore de la Le Mans 2024. Ca și până acum, clasa hypercar va fi alcătuită din vehicule conform regulamentelor LMH și LMDh. Noi reglementări intră în vigoare: fiecare producător trebuie să înscrie cel puțin două vehicule în fiecare cursă.

În clasa Hypercar, va fi interesant de văzut dacă va fi anunțat un al zecelea producător. Vanwall și Isota Fraschini, precum și doi candidați privați sunt în curs de alegere. Alternativ, comitetul de selecție ar putea autoriza și un al zecelea producător LMGT3 în WEC.

wec

Lista de înscrieri așteptate WEC 2025 – Hypercar

Până în prezent, nicio intrare nu a fost confirmată de ACO. Cu toate acestea, nimeni nu se așteaptă în prezent ca un producător să se retragă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Probabil:
2x Alpine Endurance Team – Alpine A424 (H)
2x Heart of Racing – Aston Martin Valkyrie AMR
2x BMW M Team WRT – BMW M Hybrid V8 (H)
2x Cadillac Hetz Team Jota – Cadillac V-Series.R (H)
2x Ferrari AF Corse – Ferrari 499P (H)
2x Lamborghini Iron Lynx – Lamborghini SC63 (H)
2x Peugeot TotalEnergies – Peugeot 9X8 2024 (H)
2x Porsche Penske Motorsport – Porsche 963 (H)
1x Proton Competition – Porsche 963 (H)*
2x Toyota Gazoo Racing – Toyota GR010 Hybrid (H)

Posibil (în funcție de comitetul de selecție):

1x AF Corse – Ferrari 499P (H)*
1x Proton Competition (a doua mașină) – Porsche 963 (H)*
2x Isotta Fraschini – Isotta Fraschini Tipo6-C (H) (posibil echipe diferite)
2x Vanwall – Vanwall Vandervell 680

wec

Lista de participanți proiectată pentru WEC 2025 – LMGT3

Până în prezent, nu există prea multe lucruri care să sugereze că grila LMGT3 va diferi foarte mult de cea din 2024. Acele mărci care sunt implicate în clasa hypercar au în continuare prioritate. În cel mai optimist scenariu, Mercedes-AMG va fi al zecelea producător. În cel mai rău scenariu, un producător va fi eliminat împotriva voinței sale pentru a face loc mai multor hypercar-uri.

Probabil:

1x Heart of Racing Team – Aston Martin Vantage AMR GT3 Evo
1x D’station Racing – Aston Martin Vantage AMR GT3 Evo
2x Team WRT – BMW M4 GT3 Evo
2x TF Sport – Corvette Z06 GT3.R
2x AF Corse – Ferrari 296 GT3
2x Proton Competition – Ford Mustang GT3
2x Iron Lynx – Lamborghini Huracan GT3 Evo2
2x Auto Sport Promotion (ASP) – Lexus RC F GT3
2x United Autosports – McLaren 720S GT3 Evo
2x Manthey-Racing – Porsche 911 GT3 R (992)

Posibil (în funcție de comitetul de selecție):

2x Mercedes-AMG GT3

wec

Actualizări cu privire la sezonul 2025 al WEC – Hypercar

9 octombrie 2024: Într-un interviu, pilotul de Formula E Sacha Fenestraz spune că are o ofertă din partea unei echipe de fabrică pentru un angajament dublu în WEC și IMSA cu o mașină LMDh. Cadillac ar fi un candidat logic, deoarece caută piloți suplimentari pentru a treia mașină full-time în IMSA SportsCar Championship. De asemenea, BMW ar putea avea nevoie de câțiva piloți noi pentru 2025. Cu toate acestea, el pune în balanță acest lucru față de o întoarcere în Japonia cu un program dublu de Super GT și Super Formula. „De asemenea, trebuie să iau în considerare faptul că încă lucrez pentru o echipă de Formula 1 ca pilot de simulator, iar ei ar putea face unele teste anul viitor.”

7 octombrie 2024: Dintr-o dată există îndoieli cu privire la angajamentul Lamborghini. Ca parte a unui anunț major conform căruia Mercedes-AMG are în vedere clasa hypercar, Daily Sportscar raportează că implicarea Lamborghini pentru 2025 nu mai este sigură. Secțiunea italiană a Motorsport Network a auzit, de asemenea, zvonuri în acest sens, dar în prezent încă așteaptă feedback de la surse. La Le Mans, Rouven Mohr și Stephan Winkelmann au confirmat că două mașini vor fi pe grilă în 2025. Cu toate acestea, nu se poate nega faptul că Lamborghini SC63 are încă nevoie de ceva muncă de dezvoltare, după cum a arătat deja eșecul tehnic de la Fuji.

6 octombrie 2024: Pilotul de uzină Porsche Michael Christensen ar prefera să rămână în WEC decât să treacă la IMSA. „WEC este întotdeauna preferința mea pentru că îmi place foarte mult”, spune el. „Am concurat în IMSA în 2014 în GTLM și seria este grozavă, dar mă simt mai acasă în WEC.” Numărul 5 a fost învins de numărul 6 în clasamentul campionatului atât în 2023, cât și în 2024, și cu o marjă semnificativă în 2024, astfel încât este mai probabil să se producă schimbări aici.

4 octombrie 2024: Nicolas Lapierre demisionează din funcția de pilot. Succesorul său va fi cel mai probabil Jules Gounon. Acest lucru face cu atât mai important pentru producătorul francez să îl păstreze pe Mick Schumacher. Lapierre devine director sportiv al echipei.

wec

2 octombrie 2024: Valentino Rossi pune în balanță un angajament în WEC pentru 2025 și o revenire în GTWC Europa. În timp ce WEC îl atrage datorită prestigiului său, GTWC are atracția sa deoarece, după cum spune el, numai mașinile GT3 sunt înscrise acolo.

1 octombrie 2024: Alpine este hotărâtă să îl păstreze pe Mick Schumacher pentru 2025. Acest lucru este confirmat de șeful echipei Signatech, Philippe Sinault. Cu toate acestea, Schumacher însuși spune că WEC este doar planul B pentru el și că vrea cu siguranță să se întoarcă în Formula 1. Orice altceva va trebui să aștepte.

21 septembrie 2024: Jenson Button se gândește să-și încheie cariera! După un sezon 2024 destul de dezamăgitor, fostul campion mondial de Formula 1 evită toate întrebările despre viitorul său. Cu un an înainte, el anunțase că vede un viitor pe termen lung în cursele de mașini sport. Acum sună diferit.

20 septembrie 2024: Porsche face aluzie la o posibilă schimbare a perechilor de piloți pentru 2025. Julien Andlauer s-a recomandat pentru 2024 la Proton Competition. Cu toate acestea, Jonathan Diuguid, șeful Porsche Penske Motorsport, promite: „Alinierile nu vor fi dramatic diferite față de anul acesta”.

19 septembrie 2024: Heart of Racing anunță că, în ciuda noului proiect hypercar, va continua să alinieze mașini GT3. Acest lucru este valabil atât pentru IMSA SportsCar Championship, cât și pentru WEC. „Ne-am mărit semnificativ capacitatea și vom continua să facem acest lucru”, spune directorul de echipă Ian James. „Desigur, programul hypercar este proiectul nostru emblematic. Dar numai un astfel de program … Când părăsești programele de nivel mediu, nu ai nivelurile la care oamenii se pot dovedi și îmbunătăți.” Acest lucru este valabil pentru mecanici, ingineri și piloți.

17 septembrie 2024: Jonathan Diuguid explică pe marginea celor 6 ore de la Fuji că actualizările pentru Porsche 963 sunt planificate pentru 2025. Jokerii Evo vor fi utilizați chiar și după abandonarea conceptului de motor crossplane. Acestea au fost deja testate la un test IMSA la Road Atlanta. „Scopul principal este de a crește fereastra de configurare a vehiculului. Vrem să fim competitivi pe mai multe circuite. Am avut probleme la COTA, de exemplu”, explică șeful Porsche Penske Motorsport. Până în prezent, Porsche 963 a lucrat în principal pe piste plate.

wec

13 septembrie 2024: Vizită interesantă la cele 6 ore de la Fuji: șeful echipei Rodin, David Dicker, a fost văzut în paddock. Se zvonește de ceva timp că echipa, care a funcționat anterior sub numele Carlin, ar fi interesată de un program hypercar. Cu toate acestea, nu este clar pentru ce an. Este posibil ca Dicker să vrea să cumpere programul Isotta-Fraschini. De asemenea, este posibil ca el să dezvolte un vehicul bazat pe propriul său hipercar FZero.

8 septembrie 2024: Posibilul mandat cu trei piloți nu va veni în 2025. Mai mulți constructori se opun schimbării regulii deoarece ar costa flexibilitatea în cazul conflictelor de program. Pentru moment, totul va rămâne probabil la fel.

5 septembrie 2024: Porsche nu mai vede nicio șansă pentru o a doua echipă privată în WEC 2025. „Se pare că Proton va fi singura noastră echipă client”, spune Thomas Laudenbach, șeful Porsche Motorsport. „Din câte știu eu, acesta este cel mai probabil scenariu. Dar dacă cineva ne sună mâine, cu siguranță ne vom așeza și ne vom uita. Este aceasta o echipă sensibilă care este capabilă din punct de vedere financiar să se descurce? Atunci vom lua o decizie”.

27 august 2024: Michelotto, compania din spatele proiectului Isotta-Fraschini, nu renunță. Giuliani Michelotto a declarat pentru Sportscar365 că vede o șansă de 80% ca Tipo6-C să revină pe grilă în 2025. Este posibil ca mașinile să fie folosite de echipe diferite, ceea ce ar fi posibil și cu mandatul de două mașini.

21 august 2024: O veste bombă: Isotta Fraschini se retrage din WEC 2024 din cauza disputelor cu echipa de start Duqueine, deși mașina este deja în drum spre Austin. Cu toate acestea, șeful Isotta, Miguel Valldecabres, care este încă destul de proaspăt, dorește să revină în 2025: „În calitate de nou producător cu mari ambiții, este datoria noastră strategică să ne conservăm resursele pentru a asigura continuitatea proiectului”. Retragerea costă desigur credibilitate, mai ales că este a doua echipă după Vector Sport cu care Isotta Fraschini se încurcă.

20 august 2024: Peugeot planifică noi actualizări pentru 9X8. Actualizarea 2024 nu a adus progresele sperate. Deficitul de performanță a fost evident și la Sao Paulo, cu o clasare mai bună decât Toyota și Ferrari. Prin urmare, este probabil ca în iarnă să fie utilizate alte jokeri Evo. Deoarece Peugeot nu concurează în IMSA, ei au timp până după Daytona să finalizeze procesul de omologare.

wec

14 august 2024: Nico Müller este prezentat de Porsche ca noul pilot de uzină, deși pentru proiectul Formula E. Nu este clar dacă acesta va putea conduce în WEC în 2025, deoarece Porsche își va separa mai puternic piloții în diferitele programe începând cu 2024.

11 august 2024: Un obstacol pentru revenirea lui Vanwall în WEC a fost depășit: În litigiul privind mărcile comerciale dintre PMC GmbH și Sanderson International Marketing Ltd, Comisia de apel a Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a decis că Kolles poate utiliza marca „Vanwall” exclusiv în UE.

6 august 2024: Cadillac anunță Jota ca echipă de start pentru WEC 2025. Numele echipei este „Cadillac Hertz Team Jota”. Informații suplimentare nu au fost încă anunțate. Ceea ce este sigur, însă, este că acesta va fi primul angajament de lucru cu drepturi depline al Jota. O distincție pe care echipa a câștigat-o cu performanțe puternice.

31 iulie 2024: WEC, probabil la inițiativa șefului echipei BMW-WRT, Vincent Vosse, ia în considerare o modificare a regulamentului pentru 2025 care ar interzice perechile de două mașini. Un astfel de regulament ar avea un impact semnificativ, în special în cazul unor conflicte de programare între WEC și Formula E. De asemenea, o astfel de regulă prezintă un potențial de conflict în ceea ce privește posibilele absențe ale piloților din cauza unei boli sau accidentări în timpul weekendului.

30 iulie 2024: După un test de trei zile la Circuit of the Americas, o nouă generație de pneuri Michelin pentru clasa hypercar este amânată până în 2026. Anvelopele ar fi trebuit să debuteze în 2025 și să aibă proprietăți mai bune de încălzire. Încălzitoarele de pneuri au fost interzise în WEC din 2023, ceea ce a dus la probleme majore, în special la cursa de 6 ore de la Spa din 2023. În plus, proporția de materii prime regenerabile și materiale reciclate urmează să fie crescută.

29 iulie 2024: Circuitul de la Sarthe a primit o nouă suprafață de asfalt între Tertre Rouge și Mulsanne. O măsură suplimentară este planificată pentru 2025, când va fi rândul secțiunii de la Mulsanne la Arnage.

26 iulie 2024: În plus față de marele anunț că Ferrari nu se va extinde în IMSA în 2025, șeful Ferrari Sports Car, Antonello Coletta, declară că Ferrari intenționează să concureze din nou în WEC cu trei mașini Ferrari 499P. Cu toate acestea, este discutabil dacă Robert Kubica va rămâne în echipă, deoarece se zvonește că polonezul este în discuții cu alte echipe.

wec

25 iulie 2024: În urma participării fără probleme a modelului 963 la 24 de ore de la Le Mans, Porsche anunță, fără surprize, că noul arbore cotit crossplane este în cele din urmă scos din discuție. Rămâne conceptul anterior flatplane, ale cărui probleme de vibrații au fost rezolvate într-un mod diferit.

19 iulie 2024: Christian Ried, Team Principal al Proton Competition, confirmă planurile pentru un al doilea Porsche 963 pentru sezonul 2025. Deoarece se discută despre Jota ca echipă succesoare a Ganassi, două Porsche-uri client ar fi eliminate pentru 2025. Cel puțin unul dintre ele ar putea fi absorbit de Proton. „Este întotdeauna mai bine să ai două mașini decât una singură. Pur și simplu are sens, dar mai întâi ai nevoie de sponsori”, spune Ried.

18 iulie 2024: Nico Müller părăsește Peugeot! Pilotul elvețian părăsește echipa franceză după doi ani. Înlocuitorul său este deja pregătit: actualul pilot de rezervă Malthe Jakobsen va lua startul în 2025.

3 iulie 2024: Stefan Wendl, șeful Mercedes-AMG Customer Racing, explică că nu vor concura în WEC nici în 2025. „Nici în 2025 nu va fi loc pentru o altă marcă în domeniul GT3. Aceea am fi noi. Acesta este statutul actual. Dificil”.

14 iunie 2024: ACO devine serios și introduce schimbarea regulilor planificată pentru 2025: Fiecare producător trebuie să înscrie cel puțin două mașini pe grilă. Acest lucru va exacerba și mai mult problema spațiului deja existent în WEC. Lamborghini și Cadillac își confirmă intenția de a trece la două mașini în 2025.

19 mai 2024: Arborele cotit crossplane al Porsche 963 nu mai este sigur. Urs Kuratle afirmă că și planul plat ar putea rămâne. „Ne vom gândi dacă am putea folosi banii, resursele și eforturile în altă parte. Am putea face asta foarte bine”, a declarat elvețianul.

27 aprilie 2024: Fără a treia Toyota în WEC 2025! Rob Leupen declară, că este deja prea târziu pentru 2025: „Vedem ce face Ferrari cu mașina privată și ne place asta. O a treia mașină oferă mai multe posibilități, așa că ne uităm la asta. Dar dacă am fi vrut să facem asta anul viitor, decizia ar fi trebuit să fie luată deja. Nu poți decide așa ceva pe neașteptate”.

11 aprilie 2024: Vanwall nu renunță: Echipa lui Colin Kolles vrea să participe la WEC 2025 cu un hypercar complet modernizat. Printre altele, urmează să fie instalat motorul turbo Pipo care a propulsat Glickenhaus 007. Vanwall speră că acesta va compensa deficitul de putere. Rămâne de văzut dacă acest lucru va fi suficient pentru a convinge comitetul de selecție al WEC.

28 martie 2024: WEC s-ar putea confrunta cu o schimbare de reguli cu consecințe: FIA și ACO se gândesc să solicite fiecărui producător să alinieze două mașini începând cu 2025. Acest lucru ar însemna costuri suplimentare pentru producători precum Lamborghini și producători mai mici precum Isotta Fraschini. În plus, spațiul deja limitat de pe teren ar deveni și mai rar.

12 martie 2024: Într-o surpriză totală, Cadillac și Chip Ganassi Racing anunță încheierea parteneriatului lor după sezonul 2024. Prin urmare, Ganassi nu va mai fi reprezentată în WEC în 2025.

11 martie 2024: Toyota ia în considerare rularea unui al treilea GR010 Hybrid în sezonul 2025! Directorul echipei Toyota, Rob Leupen, aduce în discuție această posibilitate pe cei 1.812 kilometri din Qatar în ceea ce privește al treilea Ferrari 499P de la AF Corse și un total de cinci Porsche 963. „Este întotdeauna în spatele minții tale”, spune el. „Dar trebuie să ne întrebăm pe ce vrem să ne concentrăm. În acest moment vrem să ne concentrăm pe cele două mașini ale noastre. Dar poate anul viitor, poate anul următor … Vom vedea. Trebuie să ne ținem ochii deschiși.

18 ianuarie 2024: Porsche 963 va primi un nou arbore cotit! Trecerea la un concept crossplane de 90 de grade ar însemna un sunet complet nou. Motivul pentru aceasta sunt problemele de vibrații legate de concept cu un concept flatplane cu arbore cotit la 180 de grade. Această schimbare este așteptată să debuteze cel mai devreme după 24 de ore de la Le Mans din 2024, mai probabil în 2025.

4 octombrie 2023: Aston Martin anunță oficial reluarea programului Valkyrie, care a fost întrerupt în 2020! Spre deosebire de conceptul inițial, bolidul V12 fără sistem hibrid se va baza pe un șasiu prototip și nu va fi derivat din hipercarul rutier, așa cum prevedea conceptul inițial.

wec

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss