GP24 Inside: Interviu cu Călin Daniel, pilot al ACSGE BADEA RALLY TEAM

Călin Daniel, a început cariera în Motorsport în anul 2013 cu Campionatul de Slalom Paralel, apoi a continuat cu VTM, iar acum continuă cu...
More

    Latest Posts

    Campionatul National de Super Slalom-VLAD HANCU se impune in a doua etapa.

    A doua etapa din Campionatul National de Super Slalom, intrat de curand sub aripa FRAS, si-a desfasurat la Romexpo a doua etapa.Peste 30 de...

    Piloţii de la Krepelka Motorsport şi Pro Timiş, din nou pe podium!

    Piloții cluburilor Krepelka Motorsport şi Pro Timiș au luat startul în acest weekend în două competiții aflate în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv....

    10K, Vă mulțumim pentru suportul vostru!

    Proiectul GP24 a început pe 1 Iunie 2018 în timp ce pagina de Facebook s-a deschis încă de pe 4 August 2018, monitorizând activitatea...

    F1, Raport preliminar: Max Verstappen învinge piloții Mercedes pentru a sigila o victorie strălucitoare la Silverstone.

    Max Verstappen a devenit primul pilot non-Mercedes care a câștigat o cursă în 2020, pilotul de la Red Bull câștigând în Marele Premiu "70...

    Vreau să fiu pilot…cu bani puțini!

    Orice om are un vis. Unii vor să fie doctori, polițiști, chiar și influenceri pe YouTube. Dar eu, ca și tine, cel care citești acest material, avem un vis comun. Acela de a fi piloți de curse. Știm amândoi cum e să vezi pe viu motorsport, să simți mirosul de benzină, muzica motoarelor și tot așa. Dar ne oprește la mijloc o graniță. Motorsportul costă foarte mult, mai ales cel de performanță. 

    Dar m-am gândit la tine și ți-am găsit competiții sportive la care poți participa cu bani puțini. Toate sunt distractive, ieftine, iar acolo poți lega prietenii pe viață.

    Trebuie să punctez un lucru. Tu, cel care citești asta, te pun un pic în situația mea, aceea în care nu ai putut concura niciodată, dar totuși vrei să treci de la spectator profesionist (ăsta trebuie făcut ca job🤣🤣) sau de la mult stat în dreapta.

    Pai cu ăstea spuse, hai să explorăm amândoi ofertele disponibile!

    Promo Rally

    Primul campionat despre care îți zic este Promo Rally. Eu unul urmăresc campionatul ăsta de mult timp și îl recomand cu mare drag. De ce? Pai în primul rând, poți lua startul cu mașina ta personală. Nu îți trebuie putere infinită și alte chestii, nu, aici poți să te dai și cu un Fiat ca cel din poza de cover și tot te vei distra. Există patru clase la care poți concura de la 1 la 4. Vii cu diesel? Ai clasă specială. Vii cu rollcage și ești licențiat? Ai clasă specială. În campionatul ăsta poți să te dai și dacă ai licență, dar tu, cel fără, nu te vei intersecta cu ei. Locația campionatului este județul Brașov. Ești practic în centrul țării și cred că știi ce statut are Brașovul în motorsport.

    Dar o să te întrebi: Bă da ce îmi trebuie ca să iau startul? 300 de lei taxa de înscriere, casca ce este obligatorie (nu contează de care, auto/moto în zona asta), mașina să fie pe “picioarele” ei și aia e. Ești gata de start!

    Traseele sunt gândite mai mult pentru îndemânare, deci nu vei prinde viteze uriașe, iar sub regim de concurs, ai patru treceri, una de antrenament și trei manșe de concurs. Totul se desfășoară doar într-o zi, iar cursele se țin în general în perioada octombrie cel târziu martie, atunci fiind pauza dintre campionatele mari. De organizare se ocupă cei ce conduc cursele de viteză în coastă de la Râșnov, Cheile Grădiștei, Mediaș, Raliul Brașovului, deci ești pe mâini bune!

    Klausenburg Youngtimer Trophy

    Acesta este cel mai recent experiment pentru cei de la Klausenburg și deja e un campionat ce crește bine. La fel ca la promo, cursa se ține doar pe o zi, dar aici, etapele se țin pe circuite profi gen Speed Park Bacău sau Transilvania Motor Ring.

    Este un soi de time attack, dar regulamentul se aseamănă cu ceea ce vedem la prima competiție. Poti să iei startul fie cu mașina ta de stradă, acolo unde ai Grupa 1 împărțită pe clase(1,2,3) sau Grupa 2, fie poți concura cu o mașină de curse la Grupa Rally. Ai două manșe de antrenamente cronometrate plus doua de concurs. Ce îți trebuie? La fel ca la Promo, doar că taxa de înscriere e ceva mai mare, 350 de Lei.

    Recomand acest campionat, deoarece am prieteni ce concurează în acesta, iar ei au spus că organizarea e excelentă, așa că nu ai motive de îngrijorare. Totodată, echipa Klausenburg Racing organizează Winter Race și Gravel Race. Da, sunt tot competiții pentru amatori, iar regulile sunt la fel, doar că ele se țin doar o dată pe an.

    Campionatul Național de Superslalom

    Acum ridicăm un pic nivelul. Vorbim deja de un campionat național. Acesta revine în cadrul Federației Române de Automobilism Sportiv, el fiind fostul International Autotest Challenge ce ținea de ACR.

    Sezonul cuprinde în general 6-7 etape. Aici avem traseele de îndemânare mai “hardcore”, dar pe ele poți să mergi destul de rapid. Mașina poate să fie de stradă sau de curse, asta fiind alegerea ta. În superslalom găsim o multitudine de clase, cele de Avansați de la 1 la 5, dar pe noi, ne interesează cele de debutanți, iar aici ai două, D1 și D2, prima e pentru mașini mai slabe, iar a doua pentru mașini ceva mai calumea. Mai există clase de juniori, modificate și grupă pentru femei.

    Poți să te dai doar cu casca din dotare, dar organizatorul recomanda să ai combinezon specific sau alt echipament, dar nu te îngrijora. La capitolul taxe, totul se prezintă așa: licența pentru tot sezonul costă doar 50 de lei și dacă vrei să te afiliezi la un club sportiv te costă vreo 100 de lei pe care îi dai odată. Taxa de înscriere la etape este de 150 de lei. Dacă vrei să plătești în ziua cursei mai scoți din portofel încă 100 de lei.

    Când de mult voi merge? E aici vorbim de două zile de concurs, deci ia în calcul și o cazare. Prima zi este dedicată antrenamentelor libere, pe scurt, te dai cât vrei tu. Ziua a doua este cea decisivă, iar atunci ai doar o manșa de antrenamente cronometrate și două de concurs contratimp. Campionatul este organizat de clubul GT Auto Club condus de Teodor Gheorghe.

    Da, știu. Există și Campionatul Național de Autoslalom, dar îți vând un pont. Eu am fost prezent la câteva etape din acest campionat pe când era la ACR și crede-mă mai bine vii aici decât acolo.

    Campionatul Regional de Autoslalom Timișoara

    Ultimul campionat despre care îți zic este acesta din județul Timiș. Te poți da cu mașina de stradă sau de curse. Sunt doar 3 clase (1,2,3) și clasă pentru fete. Un lucru interesant este acela că poți face un echipaj cu un prieten și poți simula că ești la raliu, de exemplu. Cursele se țin în tot județul Timiș, dar și în reședința de județ, iar o etapă ține doar o zi. Aici, ești obligat să ai combinezon, dar nu trebuie să fie omologat, ci doar să îl porți. Casca e deasemenea, obligatorie.

    Traseele sunt în principal de îndemânare, astfel nu vei merge ca Hamilton. Taxa de înscriere este și cea mai ieftina din acest top, 100 de lei per cursă. Totul este organizat de clubul Sport Master Year 2012, ei având o experiență vastă în motorsport.

    Totuși, eu am și câteva mențiuni interesante: Campionatul Județean de Automobilism Dolj ce ține de ACR. Și aici vii cu mașina ta, indiferent de ce e ea, dar trebuie să ai combinezon, iar taxa per etapă e de 250 de lei plus că va trebui să fii membru ACR Sport, taxa fiind de 120-130 de lei. În campionat va fi un mix, Viteză în Coastă și Slalom. Recomandarea mea e că la coastă ar trebui să vii cu o mașină mai bună, dar la Slalom vino cu cei vrei tu.

    Women Rally este un campionat dedicat exclusiv femeilor, iar totul se aseamănă cu ceea ce vedem la Promo Rally sau Autoslalom Timișoara.

    Cursa de viteză în coastă de la Poplaca din județul Sibiu a intrat recent în lumea curselor de la noi și o recomand cu mare drag. Traseul e unul foarte fain, iar la start poți vine cu ce mașină ai în dotare. Taxa e de 250 de lei, iar clasele sunt in general, la fel cu ce am menționat mai sus. Plus că la final, toți ocupanții podiumurilor primesc premii în bani.

    Hot Lap Competition este o competiție de Time Attack ce se ține pe circuitul Prejmer din județul Brașov. La aceasta, poți concura cu mașina personală, iar taxa de înscriere e de 250 de Lei. Competiția este organizată de echipa RPM Racing Ro și merită încercată!

    Acestea sunt opțiunile pe care le-am explorat împreună. Te simt și chiar abia aștepți să treacă covidul și să îți îndeplinești visul. Voi veni cu un alt material cât de curând legat de câteva campionate mai profesioniste, dar care nu te vor seca de bani.

    Așadar, ce mai aștepți? Hai la start!

    Latest Posts

    Campionatul National de Super Slalom-VLAD HANCU se impune in a doua etapa.

    A doua etapa din Campionatul National de Super Slalom, intrat de curand sub aripa FRAS, si-a desfasurat la Romexpo a doua etapa.Peste 30 de...

    Piloţii de la Krepelka Motorsport şi Pro Timiş, din nou pe podium!

    Piloții cluburilor Krepelka Motorsport şi Pro Timiș au luat startul în acest weekend în două competiții aflate în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv....

    10K, Vă mulțumim pentru suportul vostru!

    Proiectul GP24 a început pe 1 Iunie 2018 în timp ce pagina de Facebook s-a deschis încă de pe 4 August 2018, monitorizând activitatea...

    F1, Raport preliminar: Max Verstappen învinge piloții Mercedes pentru a sigila o victorie strălucitoare la Silverstone.

    Max Verstappen a devenit primul pilot non-Mercedes care a câștigat o cursă în 2020, pilotul de la Red Bull câștigând în Marele Premiu "70...

    Don't Miss

    Bun venit in liga mare!

    Felicitari! Ai reușit să ajungi aici. Ai ales un campionat din materialul precedent și ți-ai făcut un nume. Totodată ai reușit să atragi sponsori...

    Două echipe se opun planului F1 pentru grila inversată în a doua cursă a curselor duble.

    Se crede că Racing Point s-a alăturat acum echipei Mercedes care indică faptul că vor vota împotriva experimentării cu sprinturi de calificare scurte și...

    MotoGP: Jorge Lorenzo despre niciun wildcard în 2020, „chiar mi-am dorit să o fac”

    De cinci ori Campion Mondial a discutat despre faptul că nu-și poate face revenirea cu Yamaha la Marele Premiu al Cataloniei din 2020. Monster...

    Neuville iese în decor la testele din Finlanda.

    Campionatul Mondial de Raliuri a luat de la jumătatea lui Martie o pauză "forțată" din cauza COVID-19. Conducerea campionatului a decis ca testele să...

    Formula 1: Christian Horner se așteaptă ca F1 „foarte diferit” să fie la fel de „feroce”

    Bătălia dintre echipele de Formula 1 va fi la fel de „aprigă” ca oricând atunci când cursa va reîncepe în Austria luna viitoare, consideră...