Latest Posts

Viitorul lui Michael Masi ca director de cursă…

Vizualizări: 11758

În timp ce unele lansări de mașini au fost deja confirmate și testele de pre-sezon se apropie rapid, există mai multe probleme nerezolvate în Formula 1. Va continua Michael Masi în funcția de director de cursă după încheierea controversată a sezonului 2021 la Abu Dhabi? Și, la rândul său, Lewis Hamilton, septuplu campion mondial, va pune punct carierei sale ilustre sau va rămâne în preajmă pentru a mai încerca încă o dată să obțină cel de-al 8-lea titlu, care bate recordul absolut?

Se pare că unul dintre principalele puncte nevralgice este soarta directorului de cursă Michael Masi. Executivii F1 spun că directorul sportiv al F1, Steve Nielsen, a fost luat în considerare pentru a-l înlocui pe Michael Masi.

Cu toate acestea, acest lucru ar fi putut cauza probleme la nivelul Comisiei Europene, după ce organismul statutar a ratificat acordul privind drepturile comerciale, cu condiția ca puterile de reglementare și cele comerciale să fie separate în mod distinct, iar o astfel de numire ar putea constitui o încălcare a acestui acord.

Michael Masi

Anul trecut, F1 și-a transferat întreaga echipă tehnică către FIA, o sursă de la acea vreme afirmând: “Odată cu regulamentul noii ere, treaba lor era gata”, însă trebuie să înțelegem că au existat mai degrabă probleme juridice decât organizatorice. Dacă, la urma urmei, munca lor “a fost făcută”, de ce i-a adăugat FIA pe statul de plată? Evident, răspunsul este de a observa dacă echipele respectă regulile și de a afla dacă există lacune în regulament care trebuie rezolvate prin modificarea acestuia.

Deși o serie de echipe – printre care, evident, Mercedes – au cerut demiterea lui Michael Masi, altele nu văd nicio alternativă pentru acest om, iar altele cred că ar trebui să i se dea o a doua șansă, chiar dacă cu un sprijin îmbunătățit și cu mai puține activități periferice, cum ar fi sarcinile comisiei sportive și inspecțiile pe circuit. În plus, noul președinte al FIA, Mohammed Ben Sulayem, este ferm convins că organismul de conducere nu va fi dictat de nicio echipă (sau echipele) și nici un pilot (sau piloți).

Faptul că este puțin probabil ca Michael Masi să fie demis reiese clar din cronologia anchetei FIA privind controversa de la Abu Dhabi. Deși detaliile de la reuniunea Comitetului consultativ sportiv din 19 ianuarie sunt puține, se înțelege că s-a discutat despre regulamentele de desfășurare a Safety Car și nu despre soarta lui Michael Masi, care a fost de fapt președintele reuniunii. Ceea ce, în sine, este un fapt destul de revelator…

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Michael Masi

Următoarea oportunitate de discuție este reuniunea Comisiei F1 – care nu are puteri de reglementare decât dacă propunerile sunt ulterior ratificate de FIA – programată pentru 14 februarie. Ulterior, F1 se confruntă cu o lungă așteptare până când o decizie finală va fi anunțată de Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor care se va reuni în Bahrain la 18 martie – în mod oficial, în mod oficial, ziua cu activitate pe circuit pentru echipele din noul sezon… (Antrenamentele libere 1 și 2 pentru Marele Premiu al Bahrainului din 2022)

Acest lucru înseamnă că Lewis Hamilton, care a păstrat cu fermitate tăcerea (pe rețelele de socializare) de la incident, va trebui să ia o decizie cu privire la sezonul 2022 și la cariera sa fără să cunoască rezultatul investigației; acest lucru complică în egală măsură lucrurile pentru FIA, deoarece organismul de conducere va trebui să rămână cu Michael Masi (cel puțin pentru acea dimineață) sau să ia decizii în afara propriului calendar de investigație, lăsându-i, eventual, să se expună la acțiuni în justiție – în mod ironic, după ce Mercedes AMG F1 a renunțat la planurile sale.

Rezultatul pare a fi că Michael Masi va rămâne director de cursă pentru cel puțin încă un an, dar cu doi adjuncți și o funcție de asistență de la distanță pentru curse, similară cu cea a garajelor și centrelor de control de la distanță operate de echipe. O altă variantă este de a roti sarcinile de director de cursă între trei oficiali, cu doi dintre ei relegate la funcții de sprijin pentru acel weekend.

Sursa: GP24 / Frank van Nunen
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 / Frank van Nunen

Latest Posts

Don't Miss