Presiunea asupra lui Pierre Gasly de a oferi performanțe demne de noua sa echipă continuă să crească. Francezul a fost din toate punctele de vedere surclasat de tânărul superstar Olandez, Max Verstappen în toate cele trei weekend-uri ale sezonului.
În Shanghai lucrurile nu au stat deloc diferit, Verstappen fiind fără dar și poate infinit mai rapid, într-un al treilea scenariu consecutiv în care Gasly a fost incapabil de a ține pasul de-a lungul întregului weekend.
În timpul desfășurării Marelui Premiu al Chinei, David Croft, comentator al echipei Sky Sports F1 a menționat că există conversații în Paddock în legătură cu viitorul lui Gasly alături de Red Bull, descriind aceste conversații ca mai mult decât relevante.
Gasly s-a calificat cu un timp de mai bine de 8 zecimi mai lent decât la colegului său în China și nu a reușit să dea ceva mai bun nici de-a lungul cursei unde a terminat la mai bine de 40 de secunde în spatele lui Verstappen care a reușit chiar să se interpună între cele două mașini Ferrari.
Rezultatul net slab din China a marcat un al treilea weekend foarte slab din partea lui Gasly, a cărui lipsă de performanță pare a fi singurul lucru constant încă de la sosirea sa la Red Bull. Acest lucru este magnificat când rezultatele sale sunt comparate cu cele ale colegului său, Verstappen reușind două locuri patru și un podium cu Gasly terminând una dintre curse în afara punctelor, un loc opt și un loc șase.
Discuții legate de posibile alterații ale piloților din echipele Red Bull nu sunt ceva nou, nici chiar atât de devreme în sezon. În trecut cei de la Red Bull l-au dat afară pe Daniil Kvyat încă din a patra cursă a sezonului în 2016, promovându-l în același timp pe Max Verstappen la echipa mare, Olandezul avea doar 18 ani pe atunci și putem în retrospect să afirmăm că decizia a fost în mod clar una bună.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
În China, Gasly nu s-a putut apropia de timpii lui Verstappen în nici una dintre sesiuni, fiind în mod constant la mai bine de jumătate de secundă mai lent decât Olandezul. Chiar și în situația în care Gasly s-a aflat pe pneuri Soft în calificări cu Verstappen pe pneuri Medium diferența a fost una amețitoare, de 0.579s sau mai bine de jumătate de secundă în favoarea lui Max.
Nici cele două curse anterioare nu îl ajută pe Francez. În Australia, la fel ca în China, Verstappen a fost la bătaie cu cele două mașini Ferrari și a terminat chiar pe podium, contrastul fiind unul grav având în vedere că Pierre a terminat pe 11 și nu a reușit să treacă de Q1.
Bahrain a adus o îmbunătățire dar nu una suficientă, Gasly a terminat pe opt, dar la finalul cursei Verstappen era la mai bine de 50 de secunde în fața sa terminând cursa pe patru, per total o a doua dezamăgire pentru echipa din Milton Keynes.
Shanghai a adus deja a treia instanță în care Gasly nu a reușit să egaleze performanța colegului său, nici nu mai vorbim de a avea un rezultat net pozitiv în duelul direct.
„Dr Helmut Marko… va fi foarte atent la performanța lui Gasly,” spune fostul pilot Red Bull, David Coulthard pentru Channel 4. O afirmație similară fiind făcută și de Karun Chandok, fost pilot de teste al echipei Britanice în 2007. Acesta a menționat că lucrurile mici sunt cele care „rămân întipărite în mintea lui Helmut Marko”.
Red Bull au mai făcut decizii de moment în legătură cu piloții lor în trecut, printre care decizia de a îl urca pe Max la echipa mare sau de a îl elimina pe Kvyat complet pentru a îi oferi o șansă lui Gasly în 2017. Brendon Hartley a fost dat și el afară de la Toro Rosso după doar un singur sezon alături de echipă anul trecut.
Performanțele dezamăgitoare ale lui Gasly de până acum au venit la cel mai prost moment posibil pentru că la echipa mică, Alexander Albon face valuri în ciuda accidentului prostesc din antrenamentele de sâmbătă din China.
„Alex a fost fenomenal astăzi, a tras când a fost nevoie pentru a câștiga poziții pe circuit și de asemenea și-a protejat pneurile foarte bine pentru a își putea apăra locul 10 spre final,” spune Directorul Tehnic al Scuderiei Toro Rosso, Jody Egginton.
„Sunt foarte fericit că mi-a ieșit,” a comentat Albon.
Gasly a afirmat chiar el că nu este mulțumit de condusul său, menționând că se simte totuși din ce în ce mai confortabil în mașină odată cu trecerea timpului, dar, având în vedere cât de gravă este situația momentan privind rezultatele sale și în același timp înflorirea lui Alexander Albon la Toro Rosso, viitorul lui Gasly la Red Bull nu ar putea fi mai neclar la acest moment.
Foto-credit: Red Bull Racing Honda
Sursa:Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.