Latest Posts

Victorie surpriză în Raliul Maramureșului.

Vizualizări: 25757

La debutul său în Campionatul Național de Raliuri Betano, bulgarul Ignat Isaev a reușit să câștige Raliul Maramureșului, la capătul unei runde dominate de ploaie. Raliul a consemnat și primul podium din carieră pentru Andrei Gîrtofan.

După o primă parte a zilei de sâmbătă dominată de Simone Tempestini, care a concurat în premieră pe un Porsche 997, bulgarul a avut prima victorie pe probă chiar în super speciala de sâmbătă seară, din centrul municipiului Baia Mare. La finalul zilei, diferența dintre cei doi era de 7.6 secunde în favoarea clujeanului.

Duminică, pe PS8 – Codrul Butesii, pe o ploaie torențială, Isaev, aflat pe o Skoda Fabia Rally2, a pilotat perfect și s-a impus la 17.3 secunde în fața lui Tempestini, preluând totodată și fotoliul de lider. Simone Tempestini putea recupera în PS9 Power Stage, ultima probă, dar acesta a fost anulat din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Astfel, pentru topul final s-au menținut rezultatele de după PS8, când Isaev era la 9.7 secunde în față. Pe 3 s-a clasat Andrei Gîrtofan, care bifează primul podium general din carieră. Gîrtofan a pilotat în Maramureș un model Skoda Fabia Rally2.

Raliul Maramureșului

De altfel, un total de 3 probe din 9 au fost anulate la Raliul Maramureșului. PS5 și PS6 au fost anulate imediat după accidentul echipajului Bogdan Marișca/Sebastian Itu. Deși victoria i-a revenit bulgarului, acesta a concurat cu licență one event și nu va lua puncte, astfel că lider după prima etapă în Campionatul Național de Raliuri este Simone Tempestini, urmat de Andrei Gîrtofan, Jean Tatu, Norbert Maior, Adrian Teslovan și Cristi Șugar.

În cupele monomarcă s-au impus Șugar (208 R2 Romanian Cup), Sebastian Scîrlet (Dacia),  Paul Popa (Swift Cup) și Constantin Tudose (Clio). Șugar a fost cel mai bun și în topul juniorilor, primind trofeul „Blană, Frate” în memoria lui Adrian Răspopa. Scîrlet a fost cel mai rapid și în topul debutanților, nu doar la Cupa Dacia. Norbert Maior nu a avut emotii la Două Roți Motrice, unde a avut un avantaj final de 52 de secunde, în timp ce Mircea Samuil a avut parte de o victorie clară la Grupa H. La Istorice s-a impus Andrei Pop pe un model Ford Escort MK2.

Raliul Maramureșului

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Un total de 73 de echipaje au fost prezente la start și s-au înregistrat 24 de abandonuri. Din păcate, în urma unor accidente, copilotul Sebastian Itu, dar și ambii membri ai echipajului 119, format din Cătălin Catana și Arnold Caitanu, din cadrul Rally 2, a ieșit în decor în cadrul probei speciale cu numărul 8 – Codrul Butesii. Mașina de concurs a lovit un cap de pod, ajungând în afara traseului, iar cei doi sportivi au rămas încarcerați. Acesta era ultimul echipaj în ordinea de start de la Raliul Maramureșului.

Toate echipele medicale de intervenție și descarcerare au ajuns rapid la fața locului și au luat toate măsurile, conform protocolului medical. Echipajul de descarcerare a intervenit rapid și i-a extras pe cei doi din mașina de concurs. Ambii sunt stabili, conștienți și cooperanți, conform reprezentanților Comisiei Medicale FRAS.

Pilotul Cătălin Catana este transportat cu elicopterul la spital, iar copilotul Arnold Caitanu cu ambulanța Serviciului de Ambulanță Județean pentru mai multe investigații. Ambii sunt în afara oricărui pericol. În urma investigațiilor, Cătălin Catana a fost diagnosticat cu fractura de bazin cu deplasare și urmează să fie supus unei intervenții chirurgicale, în timp ce Arnold Caitanu are o fractura de bazin, dar nu are nevoie de operație.

  • Videoclip cu rezumat din prima zi a Raliului Maremureșului AICI.

A doua etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano, Raliul Harghitei, va avea loc în perioada 28-29 aprilie.

  • Mai multe știri despre Campionatul Național de Raliuri găsiți AICI.
Sursa: FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv)
Photocredit: FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv)
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv)

Latest Posts

Don't Miss