Victorie dominantă pentru Bottas la Suzuka, Mercedes câștigă titlul la echipe

Valtteri Bottas a dominat cursa de astăzi de la Suzuka, finlandezul a avut un start foarte bun și a controlat cursa de la start la finish câștigând simultan, alături de colegul său, un al șaselea titlu de campioni la echipe consecutiv pentru Mercedes.

Bottas a preluat șefia cursei chiar de la start, capitalizând asupra unui start absolut dezastruos pentru Scuderia Ferrari. Sebastian Vettel ratând startul iar Charles Leclerc având parte de un contact cu Max Verstappen în primul tur.

A fost prima victorie pentru Bottas de la Marele Premiu din Azerbaijan care a avut loc în aprilie, iar speranțele la titlu ale pilotului finlandez au fost prelungite cel puțin pentru încă o cursă cu Hamilton terminând cursa doar pe trei în spatele lui Sebastian Vettel.

Rezultatul la final a fost suficient de bun iar Mercedes au câștigat un al șaselea titlu de campioni mondiali la echipe. La piloți, Vettel, Leclerc și Verstappen au fost eliminați din cursa pentru titlu, așadar Mercedes va fi prima echipă din istorie cu șase duble, câștigând toate titlurile de la începutul erei hibride.

La start Sebastian Vettel a ezitat și a făcut o greșeală, mașina sa mișcându-se prematur, oferind lui Valtteri Bottas șansa de care avea nevoie. Finlandezul nu a ezitat, a plecat ca un glonț și a depășit ambele mașini Ferrari, în spatele său Sebastian Vettel și-a păstrat locul doi iar Max Verstappen a reușit o manevră care i-ar fi oferit locul trei.

Lucrurile nu au mers cum ar fi trebuit pentru Verstappen însă, acesta fiind lovit de Charles Leclerc care a făcut o greșeală în primul viraj, lovind monopostul Red Bull al lui Max și trimițându-l în decor.

Ambele mașini au fost avariate în acest incident. Charles Leclerc a intrat pentru o aripă nouă doar în al treilea tur, după ce o bucată din aripa sa față s-a rupt și i-a smuls oglinda lui Lewis Hamilton, care rula la acest moment în P4 chiar în spatele pilotului Monegasc.

Verstappen nu a intrat la boxe inițial și a rulat aproape de coada clasamentului pentru o vreme, dar mașina sa era prea grav avariată iar cei de la Red Bull au decis ulterior să o retragă complet din cursă.

Vettel a scăpat fără penalizare pentru incidentul de la start, dar șefia cursei era deja pierdută, iar la acest moment Vettel era deja blocat între cele două monoposturi Mercedes fără prea mari șanse la victorie.

Pilotul Ferrari a intrat la boxe pentru pneuri noi în turul 16, luând un nou set de pneuri soft și fiind forțat la acel moment să mai oprească cel puțin încă o dată.

Mercedes l-au chemat și ei pe Bottas la un tur mai târziu, decizia echiei germane fiiind de a îl pune pe pneuri Medium și de a îl informa că strategia sa va fi cu două opriri spre deosebire de colegul său, care va avea o strategie cu o oprire și că Bottas va trebui să își depășească colegul pe pistă.

Pneurile lui Hamilton însă nu rezistau cum era de așteptat, iar o strategie cu o singură oprire nu mai părea a fi o opțiune. Pilotul Mercedes la acest moment deja pierzând foarte mult timp față de rivalii săi pentru victorie.

La doar 4 tururi mai târziu Lewis a fost chemat la boxe și a revenit pe pistă la mai bine de 10 secunde în spatele lui Vettel, cu pneuri medium noi, pilotul britanic fiind evident nemulțumit de decizia strategică a echipei sale.

Vettel a intrat la boxe pentru a doua oară în turul 31 pentru un set de pneuri medium revenind pe pistă în poziția a treia. Bottas a intrat și el la boxe 5 tururi mai târziu iar Hamilton a rămas pe pistă preluând prima poziție.

Planul original păruse ambițios pentru Hamilton, dar pneurile sale erau încă în stare bună și Lewis reușea la acest moment să mențină un ritm similar pe pneurile sale medium uzate comparativ cu ritmul lui Bottas care mergea pe pneuri soft noi. Bottas a cerut o asigurare din partea inginerilor că Hamilton va efectua o a doua oprire iar răspunsul echipei a fost afirmativ.

Hamilton a intrat la boxe cu 22 de tururi rămase din cursă. Oprirea l-a coborât în poziția a treia, dar pe pneuri soft mult mai noi decât ale celor doi piloți din fața sa. Pilotul britanic a reușit foarte repede să se apropie de Sebastian Vettel dar nu a reușit să îl depășească, terminând cursa în poziția a treia.

În urma abandonului lui Verstappen, Alexander Albon a reușit un excelent loc patru pentru Red Bull, în ciuda unui start foarte prost, urmat îndeaproape de Carlos Sainz, care a reușit încă un rezultat de best of the rest pentru McLaren, terminând într-un foarte bun loc 5.

Charles Leclerc a reușit o cursă de recuperare destul de bună, terminând pe șase, dar, o serie de penalizări primite în urma cursei l-au coborât pe șapte, poziția a șasea mergând la Daniel Ricciardo care a avut o cursă de excepție pentru Renault.

Gasly a terminat pe opt pentru Toro Rosso urmat de Sergio Perez pentru Racing Point și cu Nico Hulkenberg completând top 10-ul pentru Renault.

Foto-credit: Merceds AMG Petronas Motorsport F1

 

Sursa:
Photocredit:

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September