Victorie controlată pentru Lewis Hamilton în Marele Premiu al Spaniei

Hamilton a avut un start foarte bun la Barcelona, a preluat șefia cursei și a controlat o cursă confortabilă pentru a treia sa victorie a sezonului, într-o cursă în care cei de la Ferrari și-au dat încă o dată cu stângul în dreptul.

Dominanța deja de grad istoric a celor de la Mercedes a continuat și la Barcelona, echipa germană reușind un al cincilea 1-2 consecutiv al sezonului. O cursă care l-a văzut pe Lewis Hamilton reluând poziția de lider al clasamentului piloților și care în care cei de la Ferrari și-au demonstrat încă o dată gradul de inaptitudine în acest sezon.

Lewis Hamilton a plecat ca din tun la start, Valtteri Bottas a plecat încă o dată mult prea lent, iar Sebastian Vettel s-a așezat și el pe exterior la intrarea în primul viraj. Hamilton, care a prins interiorul a reușit să preia conducerea, iar Valtteri Bottas, care s-a trezit prins ca într-o menghină între cei doi campioni mondiali, a reușit să scape ca prin vârf de ac fără ca mașina sa să fie avariată.

Din comoția inițială, Sebastian Vettel, care a frânat târziu blocându-și în același timp și pneul stânga față s-a trezit într-o poziție incomodă. Germanul a fost șicanat de Bottas care a pierdut pentru o secundă puntea spate a mașinii sale Mercedes, iar apoi l-a pus în dificultate pe colegul său, Charles Leclerc. Câștigătorul din toată această comoție a fost Max Verstappen, care, aflat puțin mai în spate a reușit să își așeze mașina pe o linie bună prin virajul patru și a reușit să depășească ambele mașini Ferrari dintr-un foc.

Ordinea la trecerea liniei de start sosire din primul tur arăta astfel: Lewis Hamilton la șefie cu un avantaj sănătos, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc. Lucrurile nu s-au schimbat foarte mult de-a lungul cursei, Hamilton a fost în prima poziție de la start la finish, aceiași poveste pentru Bottas și locul doi.

Așadar, lupta pentru ultimul loc pe podium a luat loc între Max, Charles și Sebastian. Toți trei au fost în P3 la anumite momente ale cursei dar la final, Max Verstappen a reușit încă o dată să o scoată la capăt și să profite de greșelile grosolane ale echipei tactice a celor de la Ferrari.

Să dezvoltăm. Din pricina situației de la start, Charles Leclerc avea pneurile în stare mai bună decât Vettel în prima parte a cursei, iar odată cu pneurile mai bune pilotul Monegasc era net mai rapid și a cerut să fie lăsat să treacă de Vettel care avea un flat-spot pe anvelopa stânga față. Decizia celor de la Ferrari, la fel ca și în cursele precedente a venit mult, mult prea târziu. Unda verde a venit la aproximativ patru tururi de la primul contact iar pneurile lui Leclerc deja începuseră să își piardă vlaga, iar pneurile avariate ale lui Vettel i-au văzut pe ambii piloți pierzând timp prețios.

Încă de dinainte de a fi depășit de Leclerc, Sebastian Vettel a cerut echipei să fie primit la boxe „pronto!”. Decizia echipei… cum vă puteți imagina a venit încă o dată, mult prea târziu. Net, Vettel pierduse cel puțin cinci secunde până la acest punct, iar Leclerc pierduse chiar mai mult. La boxe a apărut și o problemă, pneul stânga spate al lui Vettel a fost cu probleme iar germanul a pierdut și acolo încă o secundă și jumătate iar la ieșire evident că se afla în trafic.

Situația inversă a apărut și mai târziu în cursă, când Charles Leclerc, care a avut și el o problemă similară la boxe unde a pierdut timp, se afla pe circuit cu pneuri hard chiar în fața lui Vettel care recuperase e-cart-ul pe pneurile medii iar de data aceasta Vettel a cerut să fie lăsat să treacă aflându-se pe o strategie alternativă. Decizia Ferrari… a întârziat cu cel puțin șapte tururi încă o dată iar de data aceasta Vettel a fost cel în pierdere de cauză iar, per total ambii piloți Ferrari au pierdut o bună oportunitate de a se lupta pentru podium din cauza unie lipse pronunțate de muncă în echipă.

Per total, echipa de strategie a celor de la Ferrari a reprezentat cea mai interesantă parte a acestui Mare Premiu al Spaniei de la Barcelona. O cursă în mare cel puțin seacă, lipsită de evenimente și privată de spectacol din toate punctele de vedere.

Romain Grosjean a ales o rută alternativă de trei ori în primul viraj, împins de două ori de Kevin Magnussen și o dată de Carlos Sainz, pilotul Francez a fost forțat să părăsească pista într-o manieră aproape identică în trei situații complet distincte.

Un contact între Lando Norris și Lance Stroll i-a văzut pe ambii piloți abandonând cursa. Kimi Raikkonen a ales ruta de raliuri prin virajul patru în primul tur al cursei, fapt ce l-a costat o posibilă poziție în puncte având în vedere ritmul său ulterior.

La final, o victorie calmă și controlată din partea campionului mondial în cadrul unui al cincilea 1-2 pentru Săgețile Argintii. Un al doilea podium al sezonului pentru Max Verstappen. O cursă absolut de râsul curcilor din partea Scuderiei, cei doi piloți, Sebastian Vettel și Charles Leclerc terminând pe patru și pe cinci respectiv.

Un foarte bun loc șapte pentru Haas care au reușit în sfârșit să își transfere performanțele din calificări în ritm de cursă, ambele mașini terminând în puncte, Șapte pentru Kevin Magnussen și Zece pentru Romain Grosjean.

Locul opt a mers la McLaren printr-o performanță foarte bună a lui Carlos Sainz la cursa sa de casă, iar locul nouă a fost ocupat de Daniil Kvyat care a dus și el o cursă foarte stabilă pentru Toro Rosso.

Foto-credit: Mercedes AMG Petronas Motorsport F1

 

 

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului.
Obtineti noua aplicatie GP24 si primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil.
100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.,

Pentru Android: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Google Playstore de pe dispozitiv.
Pentru iOS: faceti clic aici sau cautati GP24 din aplicatia Apple Appstore de pe dispozitiv.

Race Calendar & Standings
  • GP Monaco

    Monte Carlo, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    26
    May

  • GP Canada

    Circuit Gilles Villeneuve, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    09
    June

  • GP France

    Circuit Paul Ricard, Formula 1

    Organized By: F1 World Championship

    23
    June