Vettel victorios într-o cursă a strategiilor în Singapore

Sebastian Vettel și-a înregistrat prima sa victorie a sezonului și prima victorie de mai bine de un an într-o cursă în care deciziile strategice ale celor de la Ferrari l-au costat pe Charles Leclerc cu pilotul monegasc fiind cel puțin nemulțumit.

O a cincea victorie la Marina Bay pentru Vettel care a reușit să preia conducerea cursei în urma unei decizii de a intra la boxe mai repede decât cei din jur. Tensiunea dintre cei doi piloți Ferrari pare să se întețescă rundă de rundă.

Hamilton și-a mărit avantajul în campionatul piloților, dar doar cu încă două puncte, terminând cursa pe patru în urma unei decizii chestionabile a echipei sale de a îl chema la boxe târziu, decizie care l-a costat două poziții.

La start, Leclerc a reușit să își mențină prima poziție și chiar să își creeze un mic avantaj cu Hamilton luptându-se cu cea de-a doua mașină Ferrari a lui Sebastian Vettel pentru locul 2.

Având în vedere faptul că o strategie cu o singură oprire părea singura opțiune viabilă în SIngapore, Leclerc s-a pus pe treabă în încercarea de a își prezerva pneurile menținând un ritm lent. Hamilton la acel punct a raportat pe stație că nu ar putea să meargă mai lent de atât fără să apară probleme iar piloții din midfield erau cu mai bine de o secundă pe tur mai rapizi decât liderii.

Leclerc a continuat să controleze ritmul până la punctul o fereastră potrivită s-a ivit pentru intrarea la boxe. Vettel și Verstappen de pe locurile trei și patru respectiv au fost primii care au intrat la boxe, mai precis în turul 19 și trecând pe pneurile Hard.

Simțind oportunitatea de a încerca un undercut Hamilton a început să îl atace pe Leclerc și s-a apropiat la mai puțin de jumătate de secundă, dar, primind instrucțiunea de a folosi strategia inversă față de Leclerc, Hamilton a fost forțat să rămână pe circuit când pilotul Monegasc a intrat la boxe pentru Ferrari în turul 20.

La ieșirea de la boxe Leclerc s-a trezit în spatele colegului său. La acest moment Leclerc s-a plâns fiind clar nemulțumit de decizia strategică a echipei sale. Ulterior atât Alexander Albon cât și Valtteri Bottas au intrat la boxe dar cei de la Mercedes au decis să îl lase pe Hamilton pe pistă sperând probabil la un safety car.

Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly, Lance Stroll și Daniel Ricciardo erau pe strategii alternative, iar la acest moment s-au trezit la șefia cursei cu cei 6 piloți ai echipelor mari luptau din greu pentru a îi depăși fără să piardă prea mult timp.

Vettel a făcut o treabă foarte bună revenind în frunte, câștigând timp prețios și detașându-se la mai bine de 5 secunde în fața lui Leclerc.

Avantajul pilotului german a dispărut însă în turul 36 când un Safety Car a fost trimis pe circuit în urma unui incident dintre Romain Grosjean și George Russell. Cei doi au avut o coliziune în virajul 8 iar mașina lui Russell a rămas blocată în perete.

Această situație i-a oferit lui Leclerc șansa de a încerca să revină în prima poziție, dar până ca acesta să apuce să atace poziția lui Vettel, un al doilea safety car a răcorit situația încă o dată cu mașina lui Sergio Perez având o problemă tehnică și fiind parcată pe pistă.

Leclerc a cerut echipei să i se dea tot ce se poate pentru a ataca poziția lui Vettel, dar din nou un al treilea safety car a apărut după ce Kvyat și Kimi Raikkonen s-au lovit în primul viraj iar mașina lui Raikkonen a trebuit să fie recuperată de la marginea pistei.

Ultimul restart a venit în turul 52, Vettel a plecat bine și s-a detașat în fața lui Leclerc care la rândul său s-a detașat de Max Verstappen care era sub presiune din partea lui Lewis Hamilton.

Pozițiile nu s-au mai schimbat, Vettel a luat victoria sub reflectoarele din Marina Bay, un 1-2 pentru Ferrari, iar Verstappen a luat ultima poziție pe podium.

Lewis Hamilton și Valtteri Bottas au terminat pe patru și pe cinci într-o cursă dezamăgitoare pentru Mercedes, iar Alexander Albon a terminat pe șase în cea de-a doua mașină Red Bull.

Lando Norris a terminat best of the rest pentru McLaren, un rezultat foarte bun pentru tânărul englez care a avut o cursă impecabilă.

Pierre Gasly P8 pentru Toro Rosso, urmat de Nico Hulkenberg și cu Antonio Giovinazzi completând top 10-ul.

Romain Grosjean a terminat pe 11 pentru Haas urmat de al doilea Mclaren condus ce Carlos Sainz. Lance Stroll P13 pentru Racing Point urmat de Daniel Ricciardo pentru Renault. Daniil Kvyat a avut o cursă slabă cu multe greșeli și a terminat pe 15 pentru Toro Rosso.

Robert Kubica a terminat pe 16 pentru Williams, urmat de Kevin Magnussen care a terminat cursa stabilind cel mai rapid timp, dar fiind în afara punctelor nu va primi punctul extra.

Foto-credit: Scuderia Ferrari F1

 

Sursa:
Photocredit:

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September