Red Bull câştigă a treia victorie consecutivă a sezonului în Marele Premiu al Franței datorită lui Max Verstappen, care a trecut de Lewis Hamilton cu două tururi înainte de final, pentru a obține cea de-a treisprezecea victorie a carierei sale, Hamilton terminând P2, cu al doilea Red Bull al lui Sergio Perez completând podiumul.
În oglindă cu Marelui Premiu al Spaniei – când Mercedes a depășit strategia Red Bull pentru a obține victoria – Verstappen s-a oprit de două ori, olandezul folosindu-și apoi anvelopele mai proaspete pentru a se apropia de Mercedes, trecând la conducere în turul 52 din 53, pentru a marca a treia victorie a anului.
Mai mult decât atât, a compensat pierderea lui Verstappen în fața lui Hamilton din pole-position la startul cursei, Verstappen câștigând și punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur – rezultatul fiind, de asemenea, prima dată când Red Bull a câștigat trei curse la rând în era turbo-hibridă.
În spate, Valtteri Bottas a ajuns într-un P4 nemulțumit în spatele lui Perez, după ce s-a plâns inginerilor că a fost ignorat când i-a sfătuit să facă două opriri, așa cum au făcut Red Bull cu Verstappen.
În spatele celor patru fruntaşi, o zi superbă pentru McLaren i-a văzut pe Lando Norris terminând P5, înaintea coechipierului său Daniel Ricciardo, care s-a bucurat, fără îndoială, de cea mai bună cursă a sa din acest an, ocupând locul șase.
Pierre Gasly, de la AlphaTauri, a demonstrat un ritm de cursă puternic pentru a obține cele mai bune rezultate din Marele Premiu de acasă cu P7, înaintea Alpine-ului lui Fernando Alonso.
Sebastian Vettel a obţinut cel de-al treilea finish în puncte consecutiv cu poziţia a noua, în timp ce coechipierul Lance Stroll a completat top 10 datorită unei depăşiri târzii pe lângă Ferrari-ul lui Carlos Sainz – finalizând o zi proastă pentru Scuderie, caruia i-a lipsit ritmul de cursă la Paul Ricard, Sainz ajungând pe locul 11, deoarece Leclerc nu a putut face nimic mai bun decât P16.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
După o cursă neobişnuit de palpitantă în Marelui Premiu al Franței, Verstappen a fost în centrul atenţiei, care a dat o lovitură decisivă în ceea ce se transformă într-un sezon 2021 fenomenal, extinzându-și conducerea asupra lui Hamilton în clasamentul piloților la 12 puncte.
O tură mai târziu, McLaren-ul lui Ricciardo s-a năpustit asupra lui Alonso, care l-a luptat, Ricciardo obținând în cele din urmă poziţia a opta, în timp ce Norris a făcut apoi o mișcare genială asupra aceluiași pilot trei curbe mai târziu, trecând peste Alpine în Le Beausset pentru a revendica P9 – în timp ce Vettel a trecut şi el de Alonso două ture mai târziu.
În turul 15, Ricciardo a trecut și de Leclerc pentru P7, iar Ferrari a decis să-l cheme pe pilot imediat în boxe pentru prima oprire a zilei, întrucât monegascul a trecut de la mediu la hard – cu Ricciardo urmând exemplul un tur mai târziu.
O strategie reuşită din partea McLaren l-a văzut pe Ricciardo trecând atât pe Gasly, cât și de Sainz după ce cei doi piloți au intrat la boxe un tur mai târziu – deși Leclerc a reușit să-l redepăşească pe Ricciardo în boxe.
Întrucât Bottas a intrat la boxe în turul 17, Red Bull a decis să-l aducă pe Verstappen în boxe un tur mai târziu, acesta trecând rapid în faţa piloţilor Mercedes. Perez era acum la conducere fără intrare la boxe.
Pete Bonnington, inginerul lui Hamilton, a fost direct la radio şi şi-a cerut scuze, Hamilton spunându-i echipei exasperat: „Haideți băieți”. Puterea undercut-ului l-a pus pe Bottas chiar pe coada coechipierului său, cu partea finlandeză a garajului încurajându-l pe omul lor, spunând: „Ne bucurăm de asta Valtteri”.
Perez a fost adus în cele din urmă la boxe în turul 24 (împreună cu McLaren-ul lui Norris), făcând comanda Verstappen de la Hamilton și Bottas – primele trei mașini care circulau în decurs de trei secunde una de cealaltă.
Așa că Verstappen conducea – dar atât el, cât și cei doi piloţi Mercedes, își exprimau îndoielile cu privire la starea anvelopelor. Și așa, cu amintiri despre bătălia de la Barcelona, când Hamilton a făcut o dublă oprire surpriză pentru a-și asigura victoria asupra lui Verstappen în Marele Premiu al Spaniei – Red Bull l-a tras pe Verstappen pentru o a doua oprire în turul 32, olandezul plecând pe pneuri medii și coborând în P4 în spatele lui Perez.
Pilotul olandez mai avea acum 20 de ture pentru a ajunge la Hamilton și Bottas și a încerca să găsească o cale de a-i depăşi.
Cu 10 ture până la final, Verstappen era la puțin peste cinci secunde în spatele lui Hamilton – apoi Perez, Norris în P5 (britanicul a trecut de Ricciardo în turul 34), cu Ricciardo al șaselea, apoi Gasly, Alonso, Sainz și Vettel.
Pilotul Aston Martin a rămas în picioare până la turul 37. Între timp, Leclerc a căzut în P16 după ce a optat din nou pentru a face pitstop, Ferrari-ul având o zi oribilă pe ritmul de cursă.
Turul 44 și Verstappen au făcut o mișcare crucială asupra lui Bottas, clasat pe locul doi, încercând și nereușind o depăşire în şicană, dar apoi făcându-l să se lipească de interior prin Les Signes – Bottas strigând supărat în radio: „De ce **** nu m-a ascultat nimeni când am spus că va fi o cursă în două opriri?”
Asta l-a lăsat pe Verstappen cu doar o mână de ture pentru a ajunge la Hamilton – și pentru a trece. Apoi, în turul 52 s-a întâmplat. După ce s-a ridicat în fața rivalului său cu o serie de ture înfricoșătoare, Verstappen cu DRS-ul deschis s-a îndreptat spre aripa din spate a lui Hamilton, alunecând ușor în virajul 8, în timp ce mulțimea de 15.000 de spectatori era ridicată în picioare.
„Pur și simplu minunat”, a fost modul în care inginerul de cursă al lui Verstappen, GianPiero Lambiase, a rezumat eforturile omului său. Verstappen a putut apoi să marcheze a treia sa victorie a sezonului, potrivindu-se cu numărul lui Hamilton, care deținea P2 – Verstappen a revendicat de asemenea punctul bonus pentru cel mai rapid tură, precum și voturile pentru “Driver of the Day”.
Perez a fost cel care a revendicat P3, trecând de Bottas cu patru ture înainte de final pentru a adăuga la nefericirea finlandezului, deoarece Bottas a terminat pe locul patru – cel puțin reușind să-și adune primele puncte de la Marele Premiu al Spaniei.
Lando Norris părea să primească o strategie dificilă de la McLaren la prima vedere după ce a fost lăsat pe circuit până în turul 24. Dar a făcut-o să funcționeze la perfecțiune, făcându-și drum prin teren până în P5, terminând chiar înaintea coechipierului său Ricciardo – McLaren s-a deplasat decisiv în fața Ferrari pentru un P3 în clasament, după ce Scuderia a terminat fără puncte, cu Sainz și Leclerc în P11 și P16.
O cursă minunată acasă pentru Pierre Gasly în P7, în fața lui Alonso și a celor doi Aston Martin – Sebastian Vettel și Lance Stroll – echipa în verde urmând podiumul lui Vettel la Baku, în timp ce a încheiat în top 10 aici în Franța.
După Sainz, George Russell a obținut locul 12, cel mai bun punctaj din acest an pentru Williams, înaintea lui Yuki Tsunoda – recuperându-se bine de la un start de pe linia boxelor din cauza unei schimbări de podea și cutie de viteze – cu al doilea Alpine al lui Esteban Ocon un al 14-lea loc dezamăgitor.
Antonio Giovinazzi de la Alfa Romeo a fost al 15-lea, înaintea unui Leclerc presupus nedumerit, cu Kimi Raikkonen, Nicholas Latifi și cele două mașini Haas ale lui Mick Schumacher și Nikita Mazepin completând terenul.
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula 1Photocredit: Formula 1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.