Max Verstappen, la fel ca șeful său de echipă de la Red Bull, nu este un fan al noului regulament al motoarelor pentru 2026. Mult prea complicat și nu este avantajos pentru acest sport.
Red Bull se mobilizează împotriva regulamentului motoarelor din 2026, după ce șeful echipei, Christian Horner, a avertizat în Austria că se folosește prea multă energie electrică. Max Verstappen i-a urmat exemplul joi, și a declarat că nu este încântat de ceea ce îl așteaptă pe el și pe colegii săi piloți.
“Nu cred că este corect să fi nevoit să conduci un astfel de monopost. La frânare, motorul rămâne aproape la turație maximă, ceea ce creează o senzație ciudată. Este un pic ca și cu difuzoarele suflate, accelerația era aproape complet deschisă și acolo. Totul mi se pare o nebunie”, și-a exprimat Verstappen îngrijorarea.
Conform cunoștințelor actuale, mulți experți prezic că motorul turbo cu combustie pentru 2026, nu va fi folosit de multe ori pentru propulsie, ci ca generator pentru partea electrică din unitate, care va crește la aproape de 50%. În jargonul tehnic, acest lucru se numește de-rating și potrivit Red Bull, ar fi cazul și în zona de frânare.
Comparația lui Verstappen cu difuzorul suflat, datează încă de pe vremea V8. În 2011, echipele au reglat în mod intenționat rateuri de ardere pe zona de frânare. Gazele de eșapament încinse au îmbunătățit fluxul către difuzor și prin urmare, forța de apăsare. În 2026 nu ar trebui să fie posibilă modificarea aerodinamicii indirect, prin intermediul eșapamentului, ci direct cu un sistem activ.
Olandezul nu apreciază nici acest lucru prea mult: “Chiar și această aerodinamică activă care ar trebui să se regleze singură, pare foarte ciudat. Complică o mulțime de lucruri, dacă mă întrebați pe mine”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Politica din Formula 1 mai presus decât sportul
Apoi, Verstappen, fără a da nume, a intrat în replicile șefilor de echipe: “Unii cred că vor avea un avantaj, așa că spun că aceste reguli sunt benefice și unii cred că vor avea un avantaj. Eu dacă mă uit la ele ca pilot, par greșite”. Verstappen face aluzie aici la șeful Mercedes, Toto Wolff. Austriacul declarase după criticile lui Horner că, noile motoare cu mai mult conținut electric nu reprezintă o problemă și că Red Bull este îngrijorată doar de competitivitatea primului lor motor construit vreodată.
Verstappen consideră că este vorba despre jocurile obișnuite: “Întotdeauna ai această politică în Formula 1. Cineva crede că poate profita de ea și prin urmare, spune că este grozav. Dar trebuie să ne uităm la ceea ce este bun pentru sport. În acest moment se pare că nu este bine pentru sport”. Pe de altă parte, criticile lui Verstappen ar putea fi înțelese și ca semn că Red Bull are într-adevăr probleme cu partea electrică a noii unități de propulsie de la departamentul Powertrains. Prin urmare, își dorește mai multă putere de la motorul cu ardere internă. În acest caz, el ar facela fel politică și nu ar vorbi neapărat doar de dragul sportului.
Verstappen: Red-Bull-Powertrains este înainte de termen
În ciuda recrutărilor de profil înalt și a investițiilor mari, sarcina Red Bull de a construi o unitate de propulsie pentru prima dată este poate cea mai mare provocare din istoria echipei. Verstappen este conștient de acest lucru, dar are încredere: “Pare promițător. Bineînțeles că este greu să concurezi împotriva producătorilor, acum trebuie să livrăm. Dar cred că am început la momentul potrivit și suntem în avans față de program.
Într-un fel, 2026 este aproape și mai sunt multe lucruri de făcut. Suntem pe drumul cel bun, dar trebuie să continuăm să muncim din greu pentru un motor puternic.” Iar acesta ar trebui să aibă cât mai multă putere de la motorul cu ardere internă, după gustul lui Verstappen.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.