More

    Latest Posts

    Verstappen se apără cu brio de Hamilton pentru a-și pecetlui victoria la COTA și a extinde avantajul în campionat

    Max Verstappen a câștigat un duel spectaculos cu rivalul la titlu Lewis Hamilton în Marele Premiu al Statelor Unite din 2021, Red Bull câștigând teren datorită podiumului lui Perez – iar liderul campionatului și-a extins avantajul la 12 puncte.

    De la P2 pe grilă, Hamilton s-a bucurat de un start stelar de pe linie, când luminile s-au stins în Austin și, în ciuda faptului că Verstappen l-a strâns cât mai mult posibil în interior, până în primul viraj, britanicul a câștigat P1 de la olandez. Perez, începând din P3, a urmat și a început să piardă sutimi, apoi zecimi față de lideri.

    Verstappen, speranța în campionatul Red Bull, a deschis fereastra intrării la boxe în turul 11, trecând de la anvelopele medii la cele dure, în timp ce campionul mondial în exercițiu de la Mercedes, Hamilton, a urmat în turul 14, doar pentru a ieși pe locul al doilea în spatele pilotului Red Bull. Dar mai era o oprire la boxă sub soarele arzător din Texas.

    Al doilea set de opriri a venit atunci când Verstappen a intrat în turul 29 pentru un alt set de hard-uri, urmat de colegul său de echipă Perez – în timp ce Hamilton a rămas din nou mai mult, deținând un avans fragil de 16 secunde față de Verstappen. „Concurăm pentru victorie”, i-a spus directorul echipei Toto Wolff.

    „Lasa-ma pe mine, frate!” a venit răspunsul lui Hamilton. Cu un avans de 11,5s, a intrat în turul 37, s-a oprit pe punctele sale și a revenit pe locul doi cu anvelope noi dure – la 8,8s în spatele lui Verstappen de data aceasta, pentru o urmărire către steagul în carouri.

    „Totul este despre ultimele trei tururi”, i s-a spus Hamilton. Și într-adevăr, așa a fost, deoarece diferența față de Verstappen nu a început să scadă până în turul 41 din 56.

    Cu cinci tururi rămase, doar 1,7 secunde au împărțit primele două maşini, iar Hamilton a avut DRS pentru Verstappen chiar în ultimul tur. Însă olandezul a găsit un ritm suficient în compozițiile sale uzate dure și a obținut victoria – cu 1,3 secunde – cu ceea ce șeful echipei Christian Horner a numit un „clasic”. Perez a ocupat ultimul loc pe podium.

    Charles Leclerc a condus cu brio până pe locul 4 pentru Ferrari, după ce l-a reținut pe Daniel Ricciardo de la McLaren la start, australianul câștigând un loc în detrimentul lui Carlos Sainz la început. Asta l-a lăsat pe Valtteri Bottas pe locul șase pentru Mercedes, înaintea lui Carlos Sainz.

    Coechipierul lui Ricciardo, Lando Norris, a ocupat locul opt după ce a pierdut un loc în fața lui Bottas după al doilea set de opriri la boxe. În spatele lui Norris s-a aflat Yuki Tsunoda pe locul 9, debutantul care a început pe locul 10 pe anvelopele moi, dar a gestionat cu măiestrie compușii fragili, câștigând un loc în timp ce coechipierul AlphaTauri Pierre Gasly s-a retras din cauza problemelor de suspensie.

    În ultimul loc care a fost plătit cu puncte a fost Sebastian Vettel de la Aston Martin, care a început pe locul 18 după o penalizare pentru schimbarea motorului.

    Esteban Ocon de la Alpine a fost următorul pensionat, în turul 42. Coechipierul său de la Alpine, Alonso, a urmat la boxe de pe locul 14, cu cinci tururi rămase, invocând o problemă cu aripa din spate.

    Cum s-a întâmplat?

    Virajul 1 la Texas are toate ingredientele pentru un dramatism înaltă: o alergare largă și o scurgere îngustă punctată de un apex ascuțit. Adăugați-l pe Max Verstappen în pole position, Lewis Hamilton împărțind primul rând înaintea lui Sergio Perez și Charles Leclerc pe rândul doi și am fost întotdeauna destinați să asistăm la un început captivant al Marelui Premiu al Statelor Unite 2021.

    Așa că, după multă fanfară, cerul albastru imaculat cu vedere la o mulțime sold-out din Texas fluturând steaguri de fiecare nuanță, cinci lumini aprinse; cinci lumini s-au stins. Și Hamilton a fost cel care l-a învins pe Verstappen de pe linie, coșând în interiorul primului viraj și rezistând tentativei rivalului său de a-l tăia, în timp ce Verstappen a trecut pe lângă zona de run-off. Olandezul a revenit pe pistă alături de coechipierul Perez, care l-a lăsat în mod corespunzător să treacă în P2.

    Între timp, Ferrari și McLaren s-au luptat într-un pachet de la Leclerc, pe locul 4, până la Lando Norris, pe locul 7, în turul 1. Norris a făcut o alergare ambițioasă pentru locul patru, dar a blocat roata dreapta spatele în virajul 12, lăsându-l pe Leclerc pe locul 4, pe Ricciardo pe locul cinci și Sainz, care a ieșit scurt în viraj, în P6. Fostul coechipier al lui Norris, Sainz, a fost forțat ulterior să cedeze locul înapoi, a făcut acest lucru și a recâștigat locul șase la scurt timp după.

    Protagoniștii la titlu s-au îndepărtat în timp ce Perez a scăpat câteva zecimi în fiecare tură, mexicanul luptându-se să țină pasul. Bottas de la Mercedes s-a chinuit de pe locul 9, unde a început datorită unei penalizări de cinci locuri pe grilă, și a fost forțat să renunțe la locul 10 în fața lui Pierre Gasly după ce i-a făcut o pasă în afara pistei francezului la start.

    „Anvelopele sunt cu adevărat fierbinți și nu cred că suntem foarte rapizi”, a spus Verstappen înainte de a schimba compușii duri în turul 11, pentru a-l lăsa pe Hamilton vulnerabil la subcotaj. Pilotul Red Bull a ieșit pe locul al cincilea în spatele lui Ricciardo și a făcut o treabă ușoară până pe locul 4, îndreptându-se spre locul 3, când Leclerc s-a oprit cu Perez la boxe – care a urmat o strategie contrariantă, punând medii în loc de dure – în turul 12.

    Undercut-ul a funcționat; din frunte, Hamilton a intrat în cele din urmă în turul 14 și a ieșit cu cauciucuri dure – dar la peste șase secunde în spatele lui Verstappen, când olandezul a reluat P1, cu urale uriașe. Dar, cu soarele apus și cauciucurile țipând, a fost încă o oprire la boxe și Verstappen a luat-o din nou înaintea lui Hamilton.

    Hamilton avea să continue și să intre la boxe doar în turul 37, avansul său de 11,5 secunde transformându-se într-un deficit de 8,8 secunde când a ieșit pe locul doi. „Este vorba despre ultimele trei tururi”, i s-a spus, dar diferența față de Verstappen a început să se micșoreze cu 15 tururi rămase.

    Cu 10 tururi rămase, doar trei secunde au împărțit liderii; cu cinci tururi rămase era 1.7s. Dar Verstappen și-a păstrat calmul și a găsit o întorsătură târzie a ritmului – în cele din urmă reținând campionul apărător cu 1,3 secunde la steagul în carouri. Anvelopele lui spuneau mai multe despre poveste, au făcut bășici, s-au ars și s-au lovit. A fost o prezentare demnă de conducerea campionatului.

    Perez, la 42,2 secunde de Verstappen la final, a ocupat ultimul loc pe podium cu un al doilea pas rapid pe anvelope medii pentru a-i oferi echipei Red Bull puncte valoroase împotriva Mercedes în campionatului constructorilor.

    Pe locul patru a fost un Leclerc rapid, la doar 10 secunde în spatele lui Perez, în timp ce pilotul Ferrari a început în P4 și a intrat aproape în succesiune cu mexicanul, deși pe o strategie mediu-dur-dur, pentru a ajunge la mijlocul terenului.

    Acest lucru l-a lăsat pe Ricciardo să completeze primii cinci, australianul cu anvelope medii câștigând împotriva lui Carlos Sainz, cu pneuri moi, la începutul cursei și rezistând încercării lui Sainz din turul 29 de subcut, intrând la boxe imediat după el. Dar a fost o chemare strânsă – cele două roți lovindu-se în turul 43 pentru a-l lăsa pe pilotul Ferrari frustrat şi cu daune.

    Bottas a terminat pe locul al șaselea, motivația lui de recuperare fiind susținută de Yuki Tsunoda la început și de Sainz la sfârșit – însă o decizie de a merge mai mult decât Ferrari și McLaren l-au văzut ieșind în fața lui Norris în turul 34. El se afla la zecimi de locul 6 la final și l-a depășit pe Sainz (P7) pentru puncte care ar putea ajuta Mercedes să-și asigure un al optulea campionat al constructorilor.

    Prin urmare, Norris a terminat pe locul opt, în fața lui Tsunoda de la AlphaTauri, care a luat locul 9, în timp ce coechipierul Pierre Gasly s-a retras din cauza unei probleme de suspensie în turul 15. Pilotul japonez a început pe soft-uri, a ajuns la boxe în turul 8 pentru hard-uri și din nou în turul 32, pentru a lua două puncte într-un spectacol solid.

    Kimi Raikkonen aproape că a luat punctul final datorită unui start stelar al cursei, dar a ieșit de pe pistă în virajul 6, cu trei tururi rămase, acordându-i lui Sebastian Vettel un improbabil P10 pentru Aston Martin de la P18.

    Antonio Giovinazzi se îndrepta spre locul 12, dar a ocupat locul 11 datorită greșelii tardive a coechipierului său Alfa Romeo, în timp ce Lance Stroll a câștigat un loc puțin probabil la final – după ce a suferit daune datorită contactului cu Nicholas Latifi de la Williams la început – și a câștigat un loc pentru a termina pe locul 12 în fața lui Raikkonen.

    George Russell a terminat pe locul 14 în fața coechipierului Williams, Latifi, care l-a lovit pe compatriotul său de la Aston Martin în virajul 1 din turul 1 și a terminat pe locul 15 după o schimbare a aripii din față.

    Cu Gasly, colegul francez Esteban Ocon și coechipierul său de la Alpine Fernando Alonso retraşi din cursă, Mick Schumacher a luat locul 16 în fața coechipierului Haas Nikita Mazepin în P17 la cursa de acasă a echipei lor.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss