Latest Posts

Max Verstappen privind panica de la Spa: Monaco este de fapt “mult mai periculos”

Vizualizări: 10288

Este într-adevăr prea periculos circuitul de Formula 1 de la Spa? Max Verstappen nu crede că da – Cea mai mare problemă potențială, este vizibilitatea redusă pe ploaie

În urmă cu doar câteva săptămâni, a avut loc un accident mortal pe circuitul de Formula 1 de la Spa, în timpul unei curse din cadrul Campionatului European de Formula Regională. Anterior, un pilot de Formula 2, Anthoine Hubert, își pierduse viața acolo în 2019, chiar în timpul weekendului Marelui Premiu.

Două accidente mortale în decurs de câțiva ani, i-au determinat pe unii oameni să ceară reconstrucția pistei din Belgia, printre care Lewis Hamilton și Lance Stroll. Însă cei doi par să fie mai degrabă izolați cu părerea lor în rândul piloților de clasa regină.

Într-adevăr, înainte de Marele Premiu al Belgiei din 2023, mai mulți piloți au declarat joi că pista de la Spa nu este prea periculoasă. “Întotdeauna există lucruri pe care le poți face mai bine. Dar concurăm și la Monaco”, a amintit, de exemplu, Max Verstappen.

“Și cred că acolo este mult mai periculos decât aici. Dar noi conducem acolo pentru că este considerat suficient de sigur. Se întâmplă accidente, din păcate”, explică Verstappen, care nu crede că circuitul poate fi făcut mult mai sigur decât este în prezent prin reconstruirea lui.

“Sunt alte circuite unde se poate întâmpla dacă ai un accident și te întorci pe pistă, iar vizibilitatea este foarte proastă”, subliniază el, explicând că este mai degrabă o coincidență faptul că în ultimii ani au existat două accidente mortale la Spa, dintre toate circuitele, în ultimii ani.

O părere foarte asemănătoare are și Carlos Sainz, care de asemenea, nu consideră pista prea nesigură. “Cred că schimbările pe care le-au făcut de-a lungul anilor au făcut ca pista să fie mult mai sigură”, subliniază pilotul Ferrari, explicând că accidentul lui Hubert a fost “nefericit”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Verstappen

Sainz: Vizibilitatea redusă este o problemă crucială
De asemenea, el consideră că accidentul recent în care și-a pierdut viața pilotul debutant Dilano van’t Hoff “se poate întâmpla în orice serie, pe orice circuit din lume, atunci când nu există vizibilitate și o mașină se rotește în mijlocul liniei drepte”. Atunci totul ține de “noroc”.

Prin urmare, pentru Sainz, în ceea ce privește accidentul fatal de acum câteva săptămâni, este vorba mai puțin despre circuit, cât despre condițiile foarte umede de la acea vreme. Aceasta este, de asemenea, o problemă în Formula 1, așa cum Sainz însuși a experimentat anul trecut la Suzuka.

Spaniolul s-a accidentat acolo pe ploaie, a fost aruncat înapoi pe pistă și apoi aproape a fost lovit de alte mașini. În cazul în care va ploua din nou în cursa de la Spa, întrebarea decisivă în opinia sa este, prin urmare, cum este vizibilitatea pentru piloți.

Întrebat dacă este recomandabil să conduci pe ploaie la Spa, el răspunde: “Depinde. Dacă pot vedea ceva din mașină, atunci bineînțeles că voi recomanda asta directorului de cursă.” Situația este diferită, spune el, dacă nu poți vedea nimic.

“Cred că ne-am învățat lecțiile în ultima vreme și cred că nu trebuie să cedăm presiunii de a trebui să conducem doar pentru că trebuie să dăm spectacol”, subliniază Sainz, care precizează că nu trebuie să dai drumul la cursă dacă condițiile “nu sunt sigure”.

Verstappen

Piloții vor să concureze pe ploaie
Pilotul Ferrari consideră că piloții au și ei o responsabilitate, deoarece: “Întotdeauna trebuie să dăm FIA o indicație dacă putem vedea efectiv câți metri în față în cazul unui accident sau a ceva în fața noastră.” Sainz clarifică: “Prima mea prioritate va fi întotdeauna siguranța”.

Dar dacă are impresia că este posibil să conducă, “atunci voi fi primul care va face apel să conducă pe acest circuit minunat”, subliniază el, dezvăluind: “Cred chiar că este mai distractiv pe ud decât pe uscat, mai ales în viraje”.

Compatriotul său Fernando Alonso are o părere similară. Când ești singur pe pistă, este distractiv să conduci pe ud. Dar în trafic, “nu poți vedea nimic”, subliniază el și explică: “Conduci complet orbește. Și asta poate duce la situații foarte periculoase”.

“Este un lucru pe care vrem să-l evităm”, a spus spaniolul, care spune despre ploaia de la Spa: “Nivelul de aderență este de obicei OK. Nu este o problemă. Aquaplaning-ul ar trebui să fie, de asemenea, sub control, deoarece nu ne așteptăm la ploaie excesivă sau apă stagnantă”.

“Așadar, totul ține de vizibilitate, acesta este marele semn de întrebare”, subliniază el, explicând că aceasta a fost deja “la limită” în prima sesiune de antrenamente pe ploaie de weekendul trecut de la Budapesta. “Deci nu este un lucru specific pistei”, subliniază el.

Verstappen

Verstappen: A devenit din ce în ce mai rău în ultima vreme
De asemenea, nu a fost o problemă a vitezelor mari de la Spa, pentru că a fost “surprins” și de vizibilitatea slabă de la Budapesta, deși acolo vitezele sunt mai degrabă “mici”. Dar, bineînțeles, a fost “mai rău” la viteze mai mari spune Verstappen.

“Nu ajută”, a spus Alonso, pentru care problema este pur și simplu mașinile actuale cu efect de sol și pneurile mari. Verstappen explică și el în acest context: “Cred că s-a înrăutățit și pentru că am trecut la pneuri mai mari”.

El mai spune că mașinile actuale, în ansamblu, sunt mai mari decât erau înainte, “și din această cauză și spray-ul este mai mare. Este mai rău decât era în 2016. Dar a fost rău și în 2016. Îmi amintesc cursa din Brazilia în care am fost în spate după oprirea la boxe”, dezvăluie el.

În acel moment, el a intrat cu toată viteza pe linia dreaptă, deși nu a văzut nimic. “Dacă ar fi fost cineva acolo, m-aș fi prăbușit complet. Este rău, dar este rău de foarte mult timp. Așa că nu cred că putem face prea multe în acest moment”, a declarat Verstappen.

“Nu cred că are cu adevărat legătură cu pista. Da, există viraje periculoase. Iar pe ploaie, riscul este întotdeauna mai mare”, a ridicat din umeri și a explicat pragmatic: “Dacă poți pilota, atunci poți pilota. Și dacă e prea umed, e prea umed” zice Verstappen.

Verstappen

Alonso: Siguranța este întotdeauna o prioritate pentru FIA
Nico Hülkenberg spune pe tema ploii: “Dacă ai o cursă liberă timp de zece secunde, atunci este în regulă. Bineînțeles că ai un pic de spray, dar vezi ceva. Dar dacă rulezi aproape în spatele unei alte mașini, atunci nu vezi mare lucru.”

“Nu am concurat deloc pe ploaie în acest an. În 2019, vizibilitatea a fost, de asemenea, proastă pe porțiuni, dar cred că cu această generație de mașini, spray-ul se ridică și mai sus și este și mai intens. Dar încă nu am experimentat asta la fața locului”, a spus Hülkenberg.

Între timp, pentru fani, Alonso consideră că problema din acest weekend este un sprint. “Acum avem două sesiuni de calificări și două curse. Așa că riscul unei anulări este un pic mai mare decât într-un weekend normal”, avertizează spaniolul.

Asta pentru că, în timp ce mașinile pur și simplu nu ar rula într-o FT2 sau FT3 umedă dacă ar fi prea multă ploaie, în sprint sau în shootout-ul asociat, controlul cursei ar trebui să decidă dacă să îi lase sau nu pe piloți să iasă pe pista umedă.

“Siguranța noastră a fost întotdeauna o prioritate pentru FIA în anii precedenți”, insistă Alonso, explicând că îi înțelege pe fanii furioși atunci când cursele nu se desfășoară din cauza ploii. “Și noi, cei din mașină, suntem frustrați, deoarece simțim că aderența este în regulă”, afirmă el.

Dar dacă nu poți vedea nimic în mașină, atunci pur și simplu nu este posibil să concurezi în siguranță.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Verstappen
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss