More

    Max Verstappen neagă pole-ul de șoc al lui Russell într-o sesiune de calificare dramatică la Spa.

    Max Verstappen a făcut un tur senzațional în condiții umede pentru a ocupa pole-ul pentru Marele Premiu al Belgiei, uzurpându-l pe George Russell după ce Williams a oferit performanța vieții sale pentru a asigura un start șocant din prima linie.

    Russell a fost cel care a căutat să stăpânească un circuit înfundat, dar uscat, de la Spa-Francorchamps, pilotul Williams creând încredere prin sesiune pentru a stabili sectoare violete de-a lungul bordului pentru a lua pole-ul provizoriu.

    Însă concurenții la titlu, Lewis Hamilton și Max Verstappen, erau încă în ture rapide, Hamilton devenind purpuriu în al doilea sector, dar pierzând puțin teren în ultimul sector, pierzând cu doar 0,013 secunde.

    Max Verstappen

    Apoi, atenția a trecut la Max Verstappen, care a devenit purpuriu în al doilea sector și apoi secvența finală de viraje pentru a smulge pole-ul pentru a șasea oară în acest sezon, spre deliciul contingentului olandez loial care a umplut tribunele toată ziua la Spa.

    Russell s-a menținut pe locul doi pentru al doilea început din prima linie a carierei sale (primul său a venit pentru Mercedes în Bahrain anul trecut) și primul pentru Williams de la Monza 2017.

    Daniel Ricciardo și-a asigurat cea mai bună performanță de calificare de când s-a alăturat McLaren anul acesta cu un P4, dar a existat frustrare pentru coechipierul Lando Norris, care s-a prăbușit puternic la Raidillon în Q3, fiind cel mai rapid în fiecare dintre primele două segmente de calificare. Norris a plecat nevătămat.

    Max Verstappen

    Sebastian Vettel a fost al cincilea – cel mai bun început al său pentru Aston Martin, iar Pierre Gasly și-a continuat calificarea bună pentru acest sezon, cu al nouălea start din top-șase în 12 Grand Prix-uri din acest sezon – deoarece Formula 1 a văzut șase echipe diferite ocupând primele șase poziții.

    Sergio Perez, care a fost confirmat vineri ca pilot Red Bull pentru 2022, a fost al șaptelea, înaintea lui Valtteri Bottas în al doilea Mercedes. Bottas va începe al 13-lea, totuși, după ce i se va aplica o penalizare de cinci locuri în grilă pentru provocarea unei coliziuni în Ungaria.

    Max Verstappen

    Ocon a fost al nouălea, întrucât a egalat 6-6 alături de coechipierul Alpine Fernando Alonso, Norris completând primii 10, deși este probabil ca pilotul McLaren să înceapă cursa din linia boxelor în urma pagubelor semnificative suferite în accident.

    Deși intensitatea ploii a scăzut, directorul cursei F1, Michael Masi, a optat pentru întârzierea începerii calificării până când condițiile s-au îmbunătățit, sesiunea începând în cele din urmă cu 12 minute în urmă cu programul.

    Toate mașinile blochează perechea Williams cu pneuri umede, George Russell și Nicholas Latifi alegând intermediarele. La început, mi s-a părut o alegere prea îndrăzneață, deoarece Latifi a patinat pe iarbă înainte de a reintra pe pistă, însă când anvelopele au ajuns la temperatură, au mers cu două-șase secunde mai repede, avându-l pe Russell în față.

    Acesta a fost semnalul că intermediarele erau calea de urmat, cu restul câmpului care se îndrepta spre anvelopele cu marcaj verde – și pe măsură ce pista a continuat să se usuce, timpii de tur au căzut.

    Max Verstappen

    Duo-ul Aston Martin format din Sebastian Vettel și Lance Stroll, plus Fernando Alonso, a cărui echipă a avut o întrerupere a curentului la pit wall cu doar cinci minute înainte de sesiune, ceea ce înseamnă că alerga orb la început, se aflau în zona de eliminare, cu trei minute rămase.

    Dar toți trei s-au scăpat de necazuri, deși Alonso a fost la balon cu coechipierul Esteban Ocon în P14 și respectiv P15. Antonio Giovinazzi a ratat în locul 16, la fel ca și coechipierul său Kimi Raikkonen (al 19-lea), acesta din urmă descriind sesiunea drept „dezastru”.

    De asemenea, Yuki Tsunoda a făcut o baie timpurie în locul 17, cu nouă locuri în spatele coechipierului AlphaTauri, Pierre Gasly, cu duo-ul Haas Mick Schumacher și Nikita Mazepin, care au primit mult așteptatul nou șasiu în acest weekend, P18 și P20.

    În față, Lando Norris și Max Verstappen s-au bucurat de o luptă pentru primul loc. Norris a mers cel mai repede mai întâi, apoi Verstappen l-a uzurpat, apoi Norris a revenit, campionul în exercițiu Lewis Hamilton trecând pe locul trei.

    Eliminaţi în Q1:

    • Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
    • Yuki Tsunoda, AlphaTauri
    • Mick Schumacher, Haas
    • Kimi Raikkonen, Alfa Romeo
    • Nikita Mazepin, Haas

    Hamilton tocmai se îndreptase pe anvelopele intermediare folosite abia când echipa sa i-a spus să facă pit, pentru că toți ceilalți au plecat pentru un set nou. Asta l-a pus pe spate și în cele din urmă a ajuns să lupte pentru a ieși din zona de eliminare cu doar două minute rămase.

    Max Verstappen

    Britanicul a reușit să scape, dar a fost forțat să folosească un set suplimentar de anvelope proaspete pentru a face acest lucru. Coechipierul său, Bottas, a lăsat, de asemenea, târziu să se strecoare. A fost mult mai lin pentru Norris și Verstappen, care au reușit să treacă până la partea finală a calificărilor în primul și respectiv în al doilea rând.

    Vettel a lăsat-o târziu să progreseze, germanul beneficiind de o remorcă uriașă a coechipierului Lance Stroll pe Kemmel Straight – în valoare de aproximativ 0,4 secunde – pentru a se catapulta în P2. Plimbarea nu a fost atât de norocoasă, canadianul furios la radioul echipei când i s-a spus că a ratat calificarea.

    I s-au alăturat duo-ul Ferrari al lui Leclerc – care era nemulțumit din punct de vedere vocal la radio – și Sainz în P11 și P13, care au fost împărțiți de Latifi de la Williams și Alonso.

    Eliminaţi în Q2:

    • Charles Leclerc, Ferrari
    • Nicholas Latifi, Williams
    • Carlos Sainz, Ferrari
    • Fernando Alonso, Alpine
    • Lance Stroll, Aston Martin

    Max Verstappen

    Ploaia s-a intensificat pe măsură ce se apropia începutul Q3, piloții necesitând umezeală completă înainte de a se aventura pe o pistă îmbibată. Condițiile au fost foarte dificile, cu Vettel spunând că sunt atât de proaste, încât sesiunea ar trebui să fie marcată cu steag roșu.

    Norris a spus că a existat un pic de acvaplanare în timp ce era pe circuit, dar a continuat pentru prima sa tură cronometrată. Cu toate acestea, șoferul McLaren a pierdut mașina pe deal până la Raidillon și s-a izbit puternic de bariere, sări înapoi pe pistă și se învârtea de mai multe ori.

    Vettel a fost prima mașină din spate și a încetinit oprirea pentru a verifica dacă Norris era în regulă. Din fericire, Norris a reușit să sară din mașină fără ajutor, cu sesiunea marcată în roșu pentru a permite timp mareșalilor să curățe resturile. Ulterior, McLaren a dezvăluit că a fost trimis la un spital local după vizita sa la centrul medical de lângă cale pentru o radiografie preventivă a cotului.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Formula 1 World Championship

    Photocredit: Getty Images


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.