Max Verstappen părea că folosește un cod de trișat în viața reală pe circuitul de la Spa-Francorchamps, iar odată ce a ajuns în fruntea cursei în turul 12, fiecare mașină din spatele său se întrecea doar pentru a vedea cine va fi primul învins.
„Întregul weekend a fost incredibil, un weekend pe care nu mi-l puteam imagina înainte”, a declarat Max Verstappen. „Dar ne dorim mai mult și vom continua să muncim din greu”. În cele din urmă, colegul de echipă al lui Max Verstappen, Sergio Perez, a fost cel care a luptat cu succes pentru locul doi, urmat de Pole-sitterul Carlos Sainz Jr. pe locul trei, pilotul Mercedes AMG F1, George Russell pe patru și de coechipierul lui Carlos Sainz de la Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, pe cinci, dar coborât pe șase în urma unei penalizări, oferindu-i astfel locul cinci lui Fernando Alonso.
„Spa este un circuit unic, astfel că a fost important să aflăm că va rămâne în calendarul F1 pentru anul viitor. Anul acesta a fost un succes enorm pe o vreme schimbătoare de-a lungul weekend-ului cu 360 000 de spectatori care au asistat la un show excelent plin de depășiri, și unde pneurile au jucat un rol cheie”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Am văzut o cursă de zile mari, cu pneul hard utilizat de către majoritatea piloților. Vom analiza datele pe care le avem la dispoziție, dar să aflăm că a fost cu două zecimi de secundă mai rapid decât ne-am așteptat reprezintă o realizare fantastică pentru noi. Deși am știut că va fi mai cald azi decât vineri și sâmbătă, a fost interesant de observat varietatea strategiilor utilizate, dată fiind starea vremii, evoluția pistei și gradul mai mare de degradare decât ne-am așteptat”.
Nu a fost nicio problemă cu grainingul, iar degradarea a fost în special termală. Nu am avut nicio problemă legată de modificările aduse pistei, grație experienței recente în cursa de 24 de ore de la Spa, care s-a derulat odată cu Marele Premiu al Ungariei, unde Pirelli a adus 17.000 de pneuri. Felicitări Red Bull pentru dubla de azi și ritmul impresionant”.
Povestea pneurilor: cum a fost câștigată cursa:
Având o penalizare, Max Verstappen a pornit în cursă de la poziția a 14-a a grilei, optând pentru pneurile SOFT, P Zero Roșu pentru a-și croi rapid drum printre ceilalți piloți în primele tururi. Până în turul al 12-lea el a preluat conducerea, pe care a menținut-o până la prima sa oprire în turul 16 când a schimbat pe pneurile MEDIUM, P Zero Galben.
Două tururi mai târziu revenea la conducere, menținând această poziție până la final timp în care a mai efectuat o oprire pentru un nou set de medium cu 14 tururi înainte de finish. Este a doua sa victorie consecutivă după ce a plecat de la mijlocul plutonului după Ungaria, unde a pornit de pe 10.
Best of the rest: cea mai bună strategie alternativă:
A fost o mare varietate de strategii, cu trei strategii diferite pentru primii trei clasați. Pilotul echipei Red Bull Racing, Sergio Perez, care a încheiat al doilea, nu a utilizat pneurile SOFT: în loc, el a pornit pe MEDIUM din prima linie înainte de a opta pentru un nou set de MEDIUM și apoi HARD pentru ultimul stint.
Pilotul echipei Scuderia Ferrari, Carlos Sainz a utilizat SOFT pentru a prelua conducerea după ce a plecat din Pole, menținând avantajul până la prima sa oprire din turul 12 – utilizând toate cele trei compozițiile pentru a încheia pe podium. În total, 16 mașini au oprit de două ori și două de câte trei ori.
Ce e de urmărit în continuare:
Weekendul viitor avem Marele Premiu al Olandei: una dintre cele mai scurte distanțe parcurse între curse, Zandvoort fiind la doar 300 de kilometri de Spa. Un convoi cu 12 camioane Pirelli vor face o călătorie de șase ore.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Pirelli Motorsport / Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.