Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Verstappen îl învinge pe rivalul la titlu Hamilton, ocupând polul în palpitantele calificări ale GP-ului francez

    Paul Ricard nu a fost un teren de vânătoare fericit pentru Red Bull în trecut, dar Max Verstappen a normele în Marele Premiu al Franței, calificându-se pentru a-şi apăra poziţia faţă de rivalul său la titlu Lewis Hamilton.

    Pista franceză, care a revenit în calendar în 2018, a fost în mod tradițional o fortăreață a Mercedes-ului, Hamilton obținând pole-ul și victoria în fiecare ediție, dar de data aceasta Red Bull a arătat ca ei sunt cei care trebuie învinși.

    Verstappen a stabilit ritmul timpuriu în Q3, cu patru zecimi de secundă mai rapid decât Hamilton, dar lucrurile s-au încins în al doilea tur, pe măsură ce Hamilton a mers cel mai rapid în primul sector. Verstappen a răspuns cu un al doilea și ultimul sector violet, pentru a-și îmbunătăți timpul și pentru a-și lua al doilea pole al sezonului.

    Hamilton s-a clasat pe locul al doilea, alături de olandez, Valtteri Bottas ocupând locul al treilea, Mercedes confirmând o revenire la performanță după două weekend-uri foarte dificile din Monaco și Azerbaijan.

    Sergio Perez a fost al patrulea, deși doar la jumătate de secundă distanță de coechipierul Red Bull, Verstappen, în timp ce Carlos Sainz a depășit calitatea celuilalt Ferrari a lui Charles Leclerc doar pentru a doua oară în acest sezon, întrucât a ajuns pe locul cinci.

    Pierre Gasly le-a oferit fanilor francezi din tribune o mulțime de zâmbete cu al șaselea timp, în cel de-al cincilea top-șase loc de start al său în șapte weekend-uri de Grand Prix din acest an. Leclerc, pole-sitter în ultimele două curse, nu a reușit decât să ajungă pe locul șapte, fiind învins de coechipier pentru prima dată la Paul Ricard.

    A fost o zi mai grea pentru McLaren, deoarece, în timp ce au introdus ambele mașini în Q3, au coborât spre partea de jos a grămezii, cu Lando Norris pe locul opt și Daniel Ricciardo cu o zecime mai în spate în locul 10.

    Aceștia au fost separați de Fernando Alonso, singurul reprezentant al Alpine în Q3 în cursa de acasă a echipei, spaniolul făcând patru apariții în Q3 din cele 7 curse din acest sezon. Coechipierul său și favoritul de acasă, Ocon, va începe de pe locul 11.

    Toți primii 10 piloţi vor începe cursa pe anvelopele de compoziţie medie, după care vor parcurge segmentul de mijloc pe cauciucul mai dur, care este de așteptat să aibă performanțe mult mai bune decât cele moi în condițiile cursei de duminică.

    Ultimul tur a lui Sebastian Vettel în Q2 a fost aproape mai lent decât maximul său personal, întrucât a ajuns P12, înaintea lui Antonio Giovinazzi de la Alfa Romeo și a pilotului Williams, George Russell.

    Ultima pereche a rulat strategii contra anvelopelor pentru cursele Q2, Giovinazzi copiind restul luând pneuri medii la începutul segmentului, în timp ce Russell a optat pentru softs.

    Când au schimbat compușii pentru ultimele ture, Russell a intrat în P13 în timp ce conducea pe pneuri medii, dar Giovinazzi, cu softs, a revenit în față la steagul în carouri, pentru a termina segmentul de mijloc.

    Mick Schumacher a ajuns la Q2 pentru prima dată în cariera sa de F1, dar numai după ce a terminat Q1 cu 25 de secunde mai devreme când a ieşit în decor în virajul 6.

    Acest lucru a oprit orice îmbunătățiri târzii și l-a ținut pe Schumacher în Q2, terminând P15 în clasamentul provizoriu al calificării, Nicholas Latifi conducând piloții eliminați în P16 – pilotul Williams a fost eliminat cu doar 0,002 secunde în spatele lui Russell, care ar fi stabilit un timp mult mai rapid în Q1, înainte de a fi nevoit să abandoneze turul când au ieșit steagurile roșii.

    Kimi Raikkonen și Nikita Mazepin au fost prinși în capcanele 17 și 18, în timp ce Lance Stroll s-a clasat pe locul 19 fără timp stabilit.

    Stroll a pierdut un timp care l-ar fi făcut să treacă prin Q1 în top 10 pentru că a tras prea larg prin virajul 6  în segmentul de deschidere.

    El a avut suficient timp pentru a finaliza două tururi înainte de sfârșitul programat în Q1, dar după ce a abandonat primul tur și s-a pregătit pentru o cursă finală, a fost prins de steagul roșu târziu și nu a putut seta un timp sub două minute ca sesiunea nu a fost repornită.

    Segmentul de deschidere fusese deja întrerupt de un steag roșu după doar trei minute, când Yuki Tsunoda s-a rotit înapoi în bariera de anvelope din spatele virajului 2.

    Pilotul AlphaTauri tăiase bordurile din interiorul curbei 1 în timp ce începea primul tur lansat, care i-a deranjat mașina și i-a trimis spatele rotindu-se rapid în timp ce ieșea de pe pistă înainte de a ajunge la al doilea viraj.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula1

    Photocredit: Formula1


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss