Latest Posts

Verstappen domină lupta tactică în Japonia, Sainz îl învinge pe Leclerc

Vizualizări: 16335

Max Verstappen câștigă cursa de la Suzuka în fața lui Sergio Perez, Carlos Sainz câștigă lupta pentru locul trei

Max Verstappen a sărbătorit duminică o victorie categorică în cursa de Formula 1 din Japonia. Campionul mondial de la Red Bull a dominat Marele Premiu, care a fost determinat de performanța pneurilor, fără concurență. Cea de-a treia victorie a sezonului a fost, de asemenea, cea de-a 57-a din cariera sa în Formula 1. Sergio Perez a completat rezultatul echipei campioanei în exercițiu cu locul al doilea. Ultimul loc pe podium i-a revenit lui Carlos Sainz, care l-a învins pe coechipierul său de la Ferrari, Charles Leclerc.

Marele Premiu a început cu un steag roșu după ce Ricciardo și Albon s-au ciocnit în virajul trei după start. Accidentul de la mijlocul pistei a avariat barierele de pe pistă, ceea ce a dus la o pauză lungă pentru reparații. După repornire, cursa a fost dominată de uzura pneurilor. Verstappen a controlat în permanență și a fost evacuat după 53 de tururi cu un avans de peste zece secunde față de Perez. Olandezul și-a completat victoria cu punctul bonus pentru cel mai rapid tur.

În spatele celor de la Red Bull, Sainz a decis încă o dată duelul echipă-internă la Ferrari în favoarea sa, după ce Leclerc a urcat pentru scurt timp pe podium, fiind singurul pilot care a folosit o strategie cu o singură oprire. Performanța puternică a monegascului a fost recompensată în cele din urmă cu locul patru. McLaren a irosit șansa lui Norris de a obține un metal prețios cu o tactică greșită. Britanicul a văzut steagul cu carouri pe locul cinci, în fața lui Fernando Alonso. Top 10 a fost completat de George Russell, Oscar Piastri, Lewis Hamilton și eroul local Yuki Tsunoda.

Verstappen

Steag roșu după un accident la start între Albon și Ricciardo

Faza de start: Cursa a început cu semne interesante datorită strategiilor diferite din pluton. Verstappen, Perez, Norris, Sainz, Sainz, Piastri, Hamilton, Leclerc, Russell, Tsunoda, Ricciardo, Magnussen și Zhou au optat pentru pneuri medium pentru primul stint. În top 10, doar Alonso a optat pentru varianta agresivă cu compoziția soft. Hülkenberg, Bottas, Albon, Albon, Ocon, Stroll, Gasly, Magnussen și Sargeant au fost, de asemenea, echipați cu pneul soft pentru startul cursei.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Verstappen l-a învins pe Perez din pole position la stingerea semaforului și și-a păstrat poziția de lider. În lupta pentru locul trei, Norris a rezistat atacului lui Sainz. El a fost urmat de Alonso, Piastri, Hamilton, Leclerc, Russell și Hülkenberg. În a doua jumătate a plutonului, a avut loc un accident între Ricciardo și Albon. După un start prost, australianul a căzut în ghearele urmăritorilor. În apropierea virajului trei, Albon a ajuns lângă Ricciardo pe exterior, care și-a trecut cu vederea adversarul și a virat spre dreapta pentru a intra pe linia de rulare. A avut loc un contact, trimițând ambele mașini prin pietriș și în bariere.

În urma impactului, blocurile de pneuri au fost distruse, ceea ce a făcut inevitabilă oprirea cursei. Controlul cursei a reacționat cu un steag roșu și a stabilit grila pentru reluarea cursei pe baza poziției de pe grilă după primul sector al turului de start. După o pauză de reparații de puțin sub 30 de minute, grila pentru al doilea start a fost următoarea: Verstappen, Perez, Norris, Sainz, Alonso, Piastri, Hamilton, Leclerc, Russell, Hülkenberg, Bottas, Tsunoda, Ocon, Gasly, Stroll, Magnussen, Sargeant, Zhou.

Verstappen

Relansarea cursei: A doua încercare a dus la o poziție de start diferită pentru alegerea pneurilor. În timpul pauzei, toți piloții au avut posibilitatea de a schimba pneurile în conformitate cu regulamentul. Verstappen, Perez, Perez, Norris, Sainz, Sainz, Piastri, Leclerc și Magnussen au rămas pe pneuri medium. Alonso, Hülkenberg, Bottas, Tsunoda, Stroll și Zhou au fost din nou pe pneuri soft. Atât piloții Mercedes, cât și cei de la Alpine au trecut pe hard, la fel ca și singurul Williams al lui Sargeant rămas în cursă.

Verstappen s-a impus și el la al doilea start și și-a păstrat poziția de lider. El a fost urmat de Perez, Norris, Sainz, Sainz, Alonso, Piastri, Leclerc, Leclerc, Hamilton, Tsunoda și Russell. Pilotul japonez a recuperat trei locuri și a fost unul dintre marii câștigători ai primului tur. Cel mai mare perdant a fost Hülkenberg, care a coborât de la P10 la 17. Din cauza diferitelor compoziții de pneuri, au avut loc diverse schimbări în zona mediană.

Verstappen

Verstappen controlează întreaga cursă

Începutul cursei: Verstappen l-a distanțat imediat pe Perez de DRS, care a fost eliberat în turul cinci. Mexicanul a rămas inițial la o secundă distanță, dar a făcut o greșeală în al doilea viraj și a pierdut încă o secundă ca urmare. Cu toate acestea, nu a existat niciun pericol din partea urmăritorilor. Așa cum era de așteptat, plutonul s-a blocat pe circuitul Suzuka. Pentru a scăpa de blocaj, Bottas și Hülkenberg s-au îndreptat spre boxe în turul șase și au intrat în forță. Tsunoda și Zhou le-au urmat un tur mai târziu.

Norris a fost primul pilot din top 10 care a intrat la boxe în turul 12. McLaren a trecut la pneuri hard pentru britanic și l-a adus pe Piastri imediat după aceea. Alonso a fost ultimul pilot din pluton care a scăpat de pneurile soft în turul 14. El a trecut la pneuri medium și a intrat pe locul opt, în spatele lui Norris. În același timp, Zhou a fost al treilea abandon al cursei. Pilotul chinez și-a parcat Sauber-ul la boxe din cauza unei defecțiuni. În față, Perez fusese deja distanțat de Verstappen cu cinci secunde.

Opririle la boxe determină desfășurarea cursei

Restul cursei: Mexicanul a intrat pentru un schimb de pneuri în același timp cu Sainz, în turul 15. Amândoi au trecut de la pneuri hard la pneuri medium. Verstappen a reacționat imediat la Perez. Oprirea sa la boxe în turul 16 l-a coborât pe locul doi, în spatele lui Leclerc. L-a ajuns din urmă pe pilotul Ferrari în trei tururi și a recuperat conducerea. În grupul de urmăritori, Norris, Perez și Sainz și-au depășit coechipierii de la Mercedes, care au mers pe hard încă de la reluarea cursei.

Hamilton a cerut la radio o schimbare de strategie. În turul 22, Russell a luat un nou set de pneuri hard, iar coechipierul său l-a urmat un tur mai târziu. Orgia de opriri la boxe a continuat în zona mediană. În timp ce Tsunoda, Stroll și Bottas terminaseră deja al doilea schimb de pneuri, Leclerc a continuat pe locul doi cu pneul de start. Pilotul de la Ferrari parcursese acum 24 de tururi pe compoziția medie și a fost depășit de Perez. Mexicanul nu a reușit inițial să găsească o cale de depășire. Abia când Leclerc a ieșit în larg în al doilea viraj a recuperat locul P2.

Verstappen

Ferrari l-a adus imediat pe Leclerc la boxe pentru a trece la pneuri hard, deoarece Norris îl împingea și el din spate. În același timp, la McLaren era programată a doua oprire la boxe pentru Norris, pentru a menține poziția pe pistă în fața lui Russell. Leclerc a fost marele câștigător al acestei mișcări strategice. El a rămas în fața lui Norris și a revenit pe pistă pe locul șase, în fața lui Russell. Pilotul McLaren, pe de altă parte, a rămas inițial în urma compatriotului său de la Mercedes. În turul 28, Norris l-a depășit pe Russell cu o manevră decisivă în exteriorul virajului unu.

La începutul celei de-a doua jumătăți a cursei, calmul a revenit pentru scurt timp la boxe. Verstappen conducea cu peste 11 secunde în fața lui Perez. Sainz l-a urmat pe locul trei, la cinci secunde în urmă. Diferența dintre pilotul Ferrari și Alonso era de zece secunde. Primii patru clasați efectuaseră doar un singur schimb de pneuri. Grupul urmăritorilor, ajustat după oprirea la boxe, era condus de Leclerc pe locul cinci. El a fost urmat de Norris, Russell, Hamilton, Piastri și Tsunoda.

Lucrurile s-au pus din nou în mișcare în turul 34. Perez și Alonso au montat pneuri hard noi și s-au regrupat pe locurile cinci, respectiv opt. Verstappen i-a urmat exemplul în turul următor și a coborât pentru scurt timp pe locul doi, în spatele lui Sainz. Spaniolul a intrat la boxe după ce a frânat în șicană. El a revenit pe locul 7 cu pneuri hard noi.

Verstappen

Sainz îl prinde pe Leclerc

Faza finală: Leclerc s-a dovedit a fi marele câștigător al pokerului de pneuri cu tactica sa pe locul trei. În spatele său, Norris a încercat totul pentru a prinde din nou o mână pe podium. În cel de-al doilea viraj Degner, a ieșit în larg și a lovit puternic bordura cu partea inferioară a caroseriei. Eroarea de pilotaj l-a coborât la două secunde în spatele lui Leclerc. În contrast total cu strategia lui Leclerc, tactica celor de la Mercedes a fost un efort fără speranță. Russell și Hamilton au efectuat ultima oprire la boxe în tururile 38 și 40 și au ieșit pe pneuri medium pentru ultimul stint. Cei doi au rămas pe locurile opt și nouă.

În turul 42, Sargeant a provocat un steag galben cu o eroare de pilotaj în virajele Degner. Americanul a lovit bordura în timp ce frâna pentru a doua secțiune a circuitului și a alunecat direct în capcana de pietriș. El a reușit să se elibereze folosind marșarierul și și-a condus Williams-ul înapoi la boxe, împiedicând astfel o desfășurare târzie a mașinii de siguranță.

Cu zece tururi de circuit cu pneuri mai proaspete, Sainz s-a îndreptat spre prima poziție în faza finală. În turul 43, spaniolul l-a depășit mai întâi pe Norris și apoi s-a apropiat de coechipierul său. Leclerc nu a avut niciun răspuns pentru Sainz, care a atacat cu DRS pe linia de start și de sosire și a trecut pe exterior în primul viraj. Ca urmare, pozițiile au fost în mare parte fixe. Doar între Piastri și Russell lupta pentru locul șapte s-a dus pe muchie de cuțit. Pilotul Mercedes a ieșit învingător în ultimul tur.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss