More

    Latest Posts

    Verstappen: “degradare uriașă a pneurilor” în timpul cursei de sprint din Brazilia

    Max Verstappen spune că s-a confruntat ca niciodată cu degradarea pneurilor în momentul în care a căzut de pe prima poziție pe locul patru în sprintul Marelui Premiu al Braziliei din Formula 1 și se teme că Red Bull nu va putea să se ridice la nivelul celor de la Mercedes în acest mare premiu.

    Temperatura asfaltului a contat decisiv. RB18 are cea mai promptă punte față de pe grilă, dar trenul spate nu este la același nivel cu al rivalilor. În Brazilia, puntea față nu a convins deloc, de aici și ajustările între P1 și calificări. La startul P2 erau 50 de grade la punctul de măsurare de pe linia de start-sosire. La această temperatură, limita este reprezentată de puntea față.

    În sprint, valorile s-au învârtit între 27 și 33 de grade. Limita s-a mutat pe puntea spate. Red Bull au ales pneul medium pentru că au observat o degradare mare pe soft în FP2, însă pneul galben ieșea din fereastra optimă în sectorul median. Asta a fost și problema principală. În unele tururi, Verstappen a pierdut chiar și 1s față de restul în S2. Adversarii se puteau apropia și apoi îl depășeau cu DRS pe una din liniile drepte.

    Putem spune că și acest format de weekend a contat. Red Bull au nevoie de mai mult timp să rafineze setup-ul dacă nu îl nimeresc direct ca la Spa. La Interlagos, echilibrul punților a fost găsit foarte greu

    Pornind cu pneuri MEDIUM, Max Verstappen l-a depășit în scurt timp pe Kevin Magnussen, care a surprins pe toată lumea obținând Pole Position, la fel ca și ceilalți fruntași. Dar, pe măsură ce cele 24 de tururi ale cursei de sprint de sâmbătă se desfășurau, Max Verstappen a început să se lupte cu uzura pneurilor și a văzut cum George Russell a redus curând diferența. În virtutea vitezei de top superioare a lui Red Bull Racing, dublul campion mondial a reușit să reziste până la jumătatea cursei, dar în turul 15 George Russell a finalizat în cele din urmă depășirea pentru a prelua conducerea în virajul 4.

    Verstappen, Degradare

    În timp ce Carlos Sainz l-a urmat curând pe George Russell în virajul 1, spaniolul a intrat ușor în contact cu Max Verstappen, deteriorând aripa față a lui Red Bull Racing. Acest lucru a agravat problemele olandezului, care a căzut pe locul 4 în spatele lui Lewis Hamilton, terminând la 10 secunde în urma lui George Russell, care a obținut prima sa victorie la sprint în F1. Max Verstappen a recunoscut că Red Bull Racing nu are o explicație pentru uzura excesivă a pneurilor pe ceea ce ar fi trebuit să fie o compoziție mai durabilă decât cele moi pe care le foloseau concurenții săi.

    „Pur și simplu se confrunta cu o degradare masivă, nu aveam aderență de la pneuri”, a declarat Max Verstappen. „Cumva, pneurile medium nu au rezistat deloc și nu am avut niciun ritm. Pur și simplu mâncam de vii pneurile, așa că nu știu de ce a fost așa. Apoi, cu contactul, aripa mea față a fost puțin deteriorată, dar chiar și cu o aripă față completă aș fi terminat al patrulea”.

    Verstappen, Degradare

    George Russell, care duminică îl va conduce pe Lewis Hamilton pe prima linie a mașinilor Mercedes AMG F1, se așteaptă ca Max Verstappen să „zboare pe lângă” în marele premiu propriu-zis. Cu toate acestea, Max Verstappen crede că, chiar și cu aceeași compoziție de pneuri, Mercedes AMG F1 ar fi fost cu adevărat mai rapid în sprint.

    Pornind de pe locul trei din cauza penalizării de motor a lui Carlos Sainz, Max Verstappen crede că nu va fi atât de simplu să învingă mașinile Mercedes AMG F1 pe cât sugerează dominația sa din 2022. „Chiar și pe soft, cred că nu am fi avut acel ritm pe care l-a avut Mercedes AMG F1, așa că este puțin îngrijorător pentru mâine”, a recunoscut el. „Cu siguranță vom analiza totul, dar, în mod normal, nu poți face prea multe pentru a face mai bine”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss