More

    Latest Posts

    Verstappen concurează cu Leclerc într-un mod diferit față de Hamilton?

    OPINIE: Max Verstappen și Charles Leclerc s-au angajat în două lupte palpitante roată la roată din primele două curse din 2022 ale Formulei 1. Acestea nu s-au încheiat cu controverse, ceea ce a ridicat o întrebare cu privire la modul în care rivalitatea lor se compară cu cea dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton în 2021.

    „Este o cursă grea, dar corectă. Și fiecare cursă ar trebui să fie așa”. Charles Leclerc a gestionat bine înfrângerea din Marele Premiu al Arabiei Saudite de la sfârșitul săptămânii trecute. Greu de anticipat. Faptul că a fost la cinci tururi de o a doua victorie succesivă pentru prima dată de la victoriile sale consecutive din Belgia și Italia în 2019, după ce a trecut prin toate durerile Scuderia Ferrari cu motorul din ultimele două sezoane, va insufla perspectiva sportivă.

    Dar ceea ce a strălucit, de asemenea, prin cuvintele pilotului monegasc a fost plăcerea sa de a se lupta cu câștigătorul cursei Max Verstappen, care și-a forjat reputația de forță naturală de neclintit și copleșitor de F1 în drumul său spre a deveni campion mondial 2021.

    Verstappen, Leclerc

    Viteza fulminantă, ferocitatea față de rivali și personalul din padocuri în afara circuitului, seria de depășiri îndrăznețe, pe circuit și peste limită. Acesta este Max Verstappen. Acesta este campionul din sezonul trecut, care l-a înfruntat pe marele campion în exercițiu Lewis Hamilton cu atâta agresivitate și intensitate încât chiar și unul dintre cei mai curați piloți din F1 a trebuit să se ridice pentru a se întâlni cu tacticile de tip “a face sau a muri” pentru a evita să iasă din cursa pentru titlu.

    Până acum, în 2022, primele două curse ale campaniei au fost marcate de lupte roată la roată între piloții principali de la două echipe diferite. Numai că, de data aceasta, nu a existat niciun contact între ei.

    Daunele suferite de Lewis Hamilton la aripa față în urma imboldului pe care i l-a dat Max Verstappen pentru a-l trimite pe pilotul echipei Mercedes AMG F1 să se izbească de borduri la Imola anul trecut ar fi putut fi minore în comparație cu ceea ce avea să se întâmple între cei doi la Silverstone și Monza, dar până acum, în 2022, Max Verstappen vs Charles Leclerc nu a avut un cost de fibră de carbon.

    Verstappen, Leclerc

    Protagoniștii sunt diferiți de această dată, dar o întrebare a apărut după duminica surprinzător de lină de la Jeddah de weekendul trecut – Max Verstappen se luptă cu Charles Leclerc diferit față de cum a făcut-o cu Lewis Hamilton anul trecut? Extinderea unei astfel de întrebări este că olandezul nu acționează atât de feroce de data aceasta.

    Ideea centrală a acestui argument este absența contactului dintre piloții Red Bull Racing și Scuderia Ferrari până acum în acest sezon. În timp ce anul trecut, în această etapă, Max Verstappen și Lewis Hamilton au avut ciocnirea de la Imola, care a urmat unor argumente considerabile între echipele Red Bull și Mercedes, prin intermediul FIA, cu privire la utilizarea limitelor de pistă respective în deschiderea sezonului 2021 în Bahrain.

    Max Verstappen, de asemenea, nu a livrat până acum niciuna dintre bolizii primului viraj pe care îi trimitea în mod regulat lui Lewis Hamilton în 2021. De asemenea, el s-a abținut să trimită mișcări de apărare uber-agresive la interiorul unui rival atunci când este atacat – așa cum s-a întâmplat în mod infamant în Brazilia anul trecut și apoi din nou la Jeddah, ca urmare a mișcării de la Interlagos care a rămas nepedepsită.

    Verstappen, Leclerc

    Iar Max Verstappen a avut șansa de a lua acest curs de acțiune – cu Charles Leclerc care l-a ocolit prin exterior în Bahrain și cu o mișcare prudentă de revenire în interior la începutul cursei de la boxe, în weekendul trecut. Este foarte posibil ca Max Verstappen să gândească foarte diferit de data aceasta. Schimbarea se întâmplă atunci când un pilot devine campion – oricât de vehement ar susține Max Verstappen că nu s-a întâmplat și nu se va întâmpla în cazul său – dar circumstanțele din 2022 față de cele din 2021 sunt diferite.

    În principal, Red Bull Racing, după ce a înfruntat puternica echipă Mercedes AMG F1, se luptă de data aceasta cu Scuderia Ferrari. Modelul RB18 pare să aibă un avantaj în ceea ce privește viteza pură și ritmul de cursă atunci când echipa Red Bull Racing reușește să facă totul cum trebuie, iar echipa are un palmares excelent în ceea ce privește dezvoltarea pachetelor pentru a fi și mai rapidă.

    În ultimii ani, Scuderia Ferrari poate evidenția câștigurile pe care le-a obținut de când a fost eliminată puterea anterioară a motorului său, dar încă lipsesc dovezile cu privire la cât de bine poate pune la punct un concept aerodinamic pentru a se impune într-o luptă pentru titlu. Dar Scuderia Ferrari este o operațiune de curse mult mai șmecheră în 2022, datorită muncii sale din ultimii doi ani de picaj, așa că are un anumit credit de cheltuit – trebuie doar să arate ce poate face în dezvoltarea aerodinamică de data aceasta.

    Verstappen

    Până atunci însă, Max Verstappen poate reflecta asupra avantajului actual al mașinii sale și poate combina acest lucru cu pedigree-ul recent de dezvoltare al echipei Red Bull Racing. Acest lucru generează încrederea că pur și simplu nu trebuie să îl bată pe Charles Leclerc la fiecare colț, așa cum se pare că a simțit că trebuie să facă cu Lewis Hamilton în 2021, ci trebuie pur și simplu să reziste mai mult decât noul său rival.

    Acum, această sugestie poate fi contracarată de faptul că piloții care se află pe drumul spre a deveni multipli campioni mondiali nu au tendința de a risca să se complacă. Dar Max Verstappen este extrem de încrezător în abilitățile sale și în cele ale Red Bull Racing, chiar și cu DNF-urile din Bahrain în minte – la urma urmei, el și-a angajat viitorul acolo până în 2029.

    Și nu a cunoscut o înfrângere amară la limită într-o luptă pentru titlu în F1, cum a fost cea a lui Lewis Hamilton împotriva lui Nico Rosberg în 2016. Acest lucru pare să-l fi trimis pe britanic în căutarea de a egala abordarea copleșitoare de ansamblu a lui Ayrton Senna cu calculele de consecvență ale lui Alain Prost, pentru a evita să lase eventuale puncte cu care un rival ar putea beneficia în cazul în care ghinionul ar lovi din nou, ca în Malaezia, în urmă cu șase ani.

    Verstappen

     

    Contraargumentul la sugestiile că Charles Leclerc are parte de o perioadă mai ușoară din partea lui Max Verstappen este că mișcările de atac ale campionului mondial din Bahrain au fost din aceeași varietate super, fără compromisuri, pe care le-a mai desfășurat înainte. De trei ori s-a năpustit în virajul 1 acolo, de fiecare dată de la o distanță ceva mai mare în spate. Genial, dar îndrăzneț, și bazându-se pe faptul că rivalul său nu a tăiat peste.

    În plus, cursa de weekendul trecut pentru victorie s-a rezumat la tacticile DRS – liderii având suficient timp față de Carlos Sainz Jr. de pe locul 3, astfel încât, într-o etapă fascinantă, și-au putut permite să arunce ancorele atât de mult timp încât s-au blocat și au intrat adânc în ultimul viraj, în încercările respective de a obține activarea pentru linia dreaptă principală.

    Max Verstappen a fost, de asemenea, conștient că mașina sa a fost mai rapidă la finalul liniei drepte de la Jeddah, ca și în Bahrain, datorită aranjamentului său cu tracțiune redusă. Ferrari-ul lui Charles Leclerc continuă să aibă o accelerație mai bună, dar cu o viteză maximă mai mică, iar la Jeddah Max Verstappen nu a avut nevoie să atace din spate atât de mult. Pista, cu cele trei zone DRS și, prin urmare, pilotul Scuderia Ferrari având avantaj doar în primul sector ușor mai sinuos, a venit de fiecare dată în avantajul său cheie.

    Verstappen

    Atunci când evaluăm luptele de până acum dintre Max Verstappen și Charles Leclerc și le comparăm cu cele din 2021 cu Lewis Hamilton, realitatea în acest moment trebuie să fie cu siguranță că Max Verstappen concurează la fel de tare ca întotdeauna, dar mai mult ca sigur că și-a însușit lecțiile cheie de anul trecut. Una dintre acestea, esențială, este că o apărare ca la Interlagos nu este tocmai corecta…

    De asemenea, se adună dovezi că în 2022 cursele de F1 roată la roată se desfășoară într-un mod diferit cu noua formulă de mașini. Piloții pot urmări mai aproape, deoarece mașinile nu pierd forța de apăsare critică atunci când rulează la aproximativ 2-1 secunde în spatele alteia.

    Dar efectul de aspirație este redus, iar mașinile au un impact mai mare asupra diferitelor tipuri de pneuri, dintre care cele mai moi nu suportă prea bine să fie solicitate. Prin urmare, echilibrul pentru a reuși o depășire este diferit, iar piloții continuă să găsească cea mai bună modalitate de a face față provocării. În plus, Charles Leclerc conduce și el la un nivel de campion până acum în 2022.

    Verstappen

    Înfrângerea suferită în fața lui Max Verstappen în Austria în urmă cu trei ani înseamnă că știe că trebuie să egaleze nivelul de agresivitate al rivalului său în luptă, dar, în același timp, adoptă o abordare asemănătoare cu cea a lui Lewis Hamilton, evitând ciocnirile și desfășurând tactici de cursă inteligente. Acesta l-a câștigat în Bahrain și aproape că a funcționat din nou când Max Verstappen a intensificat presiunea pe finalul cursei din Jeddah.

    Și o ultimă sugestie pentru motivul pentru care resturile de conducere de până acum în 2022 se simt diferit de cel de anul trecut este că, cel puțin în ceea ce privește spectacolul sportiv, în afară de mai multe accidente îngrozitoare în mai multe categorii la un loc de desfășurare a circuitului de stradă inutil de rapid, acțiunea din Jeddah nu s-a apropiat nici pe departe de scenele rușinoase din 2021.

    În orice caz, Max Verstappen nu va recunoaște că și-a schimbat abordarea, chiar dacă acest lucru s-a întâmplat într-adevăr. Pur și simplu, nu este felul lui sau al atâtor sportivi – nu vor să ofere motivație rivalilor, în timp ce caută mereu propriul avantaj de impuls. Dar, indiferent de poziția actuală a lui Max Verstappen, acest lucru, plus strălucirea egală a lui Charles Leclerc, a aprins începutul noii ere a F1.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss