Verstappen câștigă un Mare Premiu al Germaniei întortocheat

Max Verstappen câștigă un Mare Premiu al Germaniei foarte întortocheat, plin de incidente și de nenumărate safety car-uri aduse de condițiile meteorologice foarte interesante. Verstappen a termiant la 7 secunde în fața lui Sebastian Vettel, care a reușit o cursă foarte bună de recuperare având în vedere faptul că a plecat de pe locul 20. Ultima poziție pe podium a mers la Toro Rosso prin performanța excepțională depusă de Daniil Kvyat.

Cursa s-a dovedit problematică pentru Lewis Hamilton care a plecat din pole, dar care a terminat în afara punctelor. Acesta a făcut o greșeală și a lovit barierele în ultimul viraj, avariându-și aripa față și a primit și o penalizare de 5 secunde pe deasupra. Greșeala sa a avut loc la doar un tur de la un incident aproape identic care l-a implicat pe Charles Leclerc, care spre deosebire de pilotul Englez a fost forțat să abandoneze. Valtteri Bottas a avut și el un accident spre finalul cursei iar acest fapt a dus la prima cursă fără puncte pentru Mercedes de mult timp încoace.Lewis Hamilton (GBR) Mercedes AMG F1 W10 leads behind the FIA Safety Car.

În urma a câtorva tururi de formare în spatele safety car-ului, piloții s-au aliniat pe grilă. Când s-a dat startul, Verstappen a plecat foarte prost în comparație cu cele două monoposturi Mercedes de lângă el. Hamilton a plecat foarte bine și a păstrat șefia urmat de Valtteri Bottas.

Lewis Hamilton (GBR) Mercedes AMG F1 W10 leads at the start of the race.

Leclerc reușise să recupereze patru poziții, Vettel recuperase și el cinci la momentul primei ieșiri a safety car-ului, care a ieșit pe circuit datorită unui accident al lui Sergio Perez.

Hamilton a reușit să își construiască un avantaj în fața lui Bottas care era urmărit îndeaproape de Verstappen, iar în urma Olandezului se aliniau Leclerc, Hulkenberg, Raikkonen, Vettel, Sainz, Albon și Giovinazzi.

O problemă la sistemul de eșapament în turul 14 pentru Ricciardo a adus și o primă instanță de Virtual Safety Car în timp ce monopostul său Renault era scos de pe marginea pistei.Daniel Ricciardo (AUS) Renault F1 Team RS19 retired from the race.

Leclerc a oprit în turul 27 pentru pneuri Soft, folosindu-se de avantajul oferit de cea de-a doua perioadă de VSC cauzată de abandonul lui Lando Norris a cărui mașină a avut o problemă la Power Unit. VSC-ul a fost oprit aproape exact în momentul în care Hamilton intra la boxe iar acest lucru i-a oferit lui Leclerc oportunitatea de a ataca prima poziție, dar o greșeală a pilotului Monegasc l-a văzut în bariere și afară din cursă.

În ciuda perioadei de safety car, Hamilton a greșit și a părăsit pista exact în același loc unde o pățise și Leclerc iar aripa sa față a fost avariată. A făcut o intrare la boxe dar totul a fost pe moment, iar echipa sa nu era pregătită pentru el. Perioada de la boxe a fost aproape interminabilă iar în acel moment pilotul Englez a pierdut șefia cursei. Pe deasupra, stewarzii i-au dat și o penalizare de 5 secunde pentru că nu a urmat trasa corectă la intrarea la boxe.

Cu ploaia căzând încă o dată, toți piloții au fost forțați să revină pe pneuri Intermediate iar în urma acestor opriri Verstappen a preluat conducerea fiind urmat de Hulkenberg, Bottas, Albon, Hamilton, Sainz, Raikkonen, Vettel, Gasly și Giovinazzi.

Ultimul viraj al pistei a continuat apoi să facă victime, Raikkonen a fost foarte aproape de a abandona și el după o greșeală în acest viraj iar Nico Hulkenberg nu a fost la fel de norocos, mașina sa lovind barierele și pornind încă o perioadă de safety car.

Pericolul de ploaie nu mai era atât de pronunțat, dar, Verstappen și Vettel au optat să intre la boxe pentru noi seturi de pneuri Inetermediate în cadrul acestui SC. Cu mai nimic de pierdut, Stroll a intrat și a ieșit pe Soft-uri, iar ritmul său foarte rapid i-a convins și pe ceilalți să facă la fel un tur mai târziul. Verstappen și Bottas au intrat și au schimbat pentru slick-uri în turul 47 urmați de Hamilton Raikkonen și Vettel în turul următor.

Lance Stroll s-a aflat pentru un moment chiar în prima poziție, dar Verstappen l-a depășit aproape imediat. Kvyat se afla pe locul trei urmat de Bottas, Sainz, Magnussen, Albon, Gasly, Vettel și Grosjean. Penalizarea de 5 secunde primită mai devreme ș-a văzut pe Hamilton coborât complet înafara punctelor cu doar 15 tururi rămase, iar un derapaj ulterior din primul viraj l-a văzut coborât la coada plutonului.

O luptă crâncenă pentru ultima poziție pe podium l-a văzut pe Bottas greșind în primul viraj într-un incident aproape identic cu cel al lui Hamilton, dar Bottas nu a fost la fel de norocos, mașina sa fiind grav avariată în impact și fiind forțaț să abandoneze iar un ultim safety car a fost trimis pe circuit.

Un final în care a dat tot ce a avut l-a văzut pe Vettel urcând pe a doua treaptă a podiumului, depășindu-i atât pe Stroll cât și pe Kvyat. Sainz a terminat pe cinci urmat de Albon, Raikkonen, Giovinazzi, Grosjean și Magnussen. Hamilton a terminat pe 11 urmat de cei doi piloți Williams.

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings