Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Verstappen câștigă Marele Premiu al Stiriei în faţa rivalului Hamilton

    Max Verstappen a obținut a doua victorie în șapte zile la Marele Premiu al Stiriei, bucurându-se de o performanță dominantă la Red Bull Ring față de Mercedes-ul rivalului la titlu Lewis Hamilton, în timp ce Valtteri Bottas s-a clasat pe locul trei în fața lui Sergio Perez.

    După ce a câștigat în Marele Premiu al Franței, Verstappen s-a îndepărtat din pole position la un Red Bull Ring uscat, conducând în fiecare tur al cursei pentru a obține cea de-a 14-a victorie a carierei și a treia pe pista de acasă a echipei sale Red Bull.

    Olandezul și-a întins în mod corespunzător avantajul asupra lui Hamilton la 18 puncte în clasamentul piloților, după ce pilotul Mercedes nu a putut oferi niciun răspuns serios la ritmul lui Verstappen în ziua cursei, deși a fost cel puțin capabil să limiteze daunele după ce a luat punctul bonus pentru turul cel mai rapid datorită unui pit stop târziu.

    După ce a început în P5 din cauza accidentului din pit lane de vineri, Bottas a reușit să revendice al treilea loc, reuşind să ţină cel de-al doilea Red Bull al lui Perez în spate, pentru primul podium al finlandezului de la Marele Premiu al Spaniei.

    În spate, o cursă fină a lui Lando Norris de la McLaren l-a văzut urmărindu-și P5-ul de la Marele Premiu al Stiriei de anul trecut cu același rezultat în acest weekend, nemaifiind capabil să coboare pe ritmul Red Bull și Mercedes. El a fost în fața perechii Ferrari formată din Carlos Sainz și Charles Leclerc, care după un coșmar în Marele Premiu al Franței fără puncte, au avut o cursă mult mai bună în Austria.

    Lance Stroll a terminat pe locul opt pentru Aston Martin, în timp ce Fernando Alonso și Yuki Tsunoda au completat topul 10. Kimi Raikkonen a ocupat locul 11, înaintea Aston Martin-ului lui Sebastian Vettel și McLaren-ul lui Daniel Ricciardo – care a urcat pe ordinea din turul 1 dar a căzut înapoi la poziția sa de plecare după ce a pierdut puterea pentru scurt timp – în timp ce Esteban Ocon a luat P14.

    P15 a fost Antonio Giovinazzi, înaintea lui Mick Schumacher, a lui Nicholas Latifi – Williams și al doilea Haas al lui Nikita Mazepin.

    Una dintre primele vedete ale cursei – George Russell a fost forțat cu cruzime să se retragă cu o problemă la unitatea de putere, alergând confortabil în P8 pentru majoritatea Marelui Premiu.

    Pierre Gasly a fost nevoit să se retragă în primul tur, după contactul cu Leclerc care i-a deteriorat roata stânga-spate și care l-a văzut şi pe Giovinazzi învârtindu-se în virajul 3.

    Dar la începutul unui dublu antet de curse austriece, Verstappen și Red Bull au tras o altă lovitură peste arcurile Mercedes cu cea de-a patra victorie consecutivă în cursă.

    Penalizarea pe grilă a lui Valtteri Bottas (pentru rotația sa din FP2 în pit lane) a însemnat că soarta a conspirat încă o dată pentru a-i pune pe protagoniștii titlului Verstappen și Hamilton pe primul rând împreună pentru a patra oară în acest sezon la începutul Marelui Premiu al Stiriei.

    Și pe măsură ce cele cinci lumini s-au stins, Verstappen a fost cel care a făcut escapada perfectă, păstrându-şi conducerea – Hamilton trebuind să corecteze apoi un oversteer la ieșirea din virajul 1 în timp ce se stabilea în P2.

    În spate, Norris a fost forțat să iasă larg în primul viraj, înainte de a petrece primul tur disputându-se cu Red Bull-ul lui Sergio Perez, Perez trecând în pe exteriorului McLaren-ului în virajul 3, înainte ca Norris să ia poziția decisivă înapoi.

    Coechipierul lui Norris, Daniel Ricciardo, urcase de la P13 la P8 până la sfârșitul turului 1.

    Acest lucru a fost parțial datorită contactului dintre vechii colegi Pierre Gasly și Charles Leclerc, Gasly lovindu-l pe Leclerc la virajul 1, Leclerc revenind apoi pe pistă și marcând anvelopa din stânga-spate a francezului.

    Gasly, cu o înțepătură, a fost apoi neputincios să păstreze trasa în virajul 3, împingând Alfa Romeo-ul lui Antonio Giovinazzi într-o rotire, precum și încurcându-l pe Nicholas Latifi.

    Daunele lui Gasly cauzate de pană l-au forțat să se retragă în boxe, iar Leclerc a trebuit să schimbe aripa din față. Între timp, toată munca grea a lui Ricciardo pentru a urca de la P13 a fost apoi desfăcută câteva ture mai târziu, când a suferit o scurtă pierdere de putere, australianul căzând din P8 înapoi la P13.

    Asta a oferit o pauză pentru Williams-ul lui George Russell, pilotul britanic care alerga acum într-un P8 surprinzător după ce a început al 10-lea.

    Perez și Bottas în al patrulea și al cincilea loc au fost în mișcare în turul 10, Norris apărându-se pe măsură ce Red Bull și Mercedes au trecut. În față, până la turul 15, Verstappen și-a construit diferența față de Hamilton la 3s – cu Perez la încă 12s în spatele lui Hamilton, mexicanul fiind la 3s de Bottas.

    Până la turul 25 din 71, ordinea era Verstappen, acum la 5s distanță de Hamilton, el însuși cu 16s de Perez, apoi Bottas, Norris, Lance Stroll (de la P9 la P6 la început), Fernando Alonso, Russell ținându-se excelent în P8, cu Yuki Tsunoda și Carlos Sainz completând top 10. Atât Verstappen, cât și Hamilton se plângeau de anvelopele lor, cu toate acestea, Hamilton a fost aproape de a pierde controlul la ieșirea din virajul 4 în turul 25.

    Dintre primii, Perez a fost cel care s-a oprit primul, luând cauciucuri dure în turul 26 din 71. Dar o schimbare lentă stânga-spate l-a ținut staționar timp de 4,8 secunde, permițându-i lui Bottas să-l depăşească pentru un P3, atunci când finlandezul a oprit un tur mai târziu.

    La o tură după aceea, Hamilton era în joc, iar Verstappen urma o tură după aceea. Toți acei piloţi au luat anvelope dure, cu Verstappen capabil să revină la conducere, la o distanță de 5s de Hamilton, care era la 20s de coechipierul Bottas.

    Cu toate acestea, a fost durere de inimă pentru Russell, cu Williams forțat să gestioneze o problemă a unității de putere care l-a văzut oprit în boxele sale pentru 18s în turul 25 și forțat să se oprească din nou o tură mai târziu, deoarece sistemul său pneumatic a fost umplut cu aer – Russell a căzut până la P18, înainte de a fi în cele din urmă retras în turul 36, punctele pentru Williams continuând să le scape printre degete.

    Turul 41 a văzut ultimii doi piloți non-stop în boxe, Carlos Sainz și Daniel Ricciardo venind în P5 și P7, Sainz reapărând într-un promițător P7 (care a devenit rapid P6 când a trecut de Stroll), în timp ce Ricciardo a fost mai puțin norocos, căzând în spatele unui tren de mașini până la P15 – acel tren, incluzându-i pe Kimi Raikkonen și Leclerc, cu Leclerc tăind aripa din față a finlandezului în timp ce a trecut în P12 câteva ture mai târziu.

    În față a fost cu siguranță o cursă cu doi cai, Verstappen și Hamilton la peste 20s distanță de Bottas, cu 20 de ture rămase şi Verstappen aparent capabil să controleze decalajul față de Hamilton, pe care îl întinsese la acest moment până la 6,3 secunde.

    Cu toate acestea, a existat nervozitate în ambele cabine de pilotaj, Verstappen s-a plâns de problemele legate de frânare – cauzate, conform inginerului de cursă GianPiero Lambiase, de frânarea pe bordurile de pe virajul 10 – în timp ce Hamilton a văzut vezicule începând să apară pe anvelopele sale.

    Perez, incapabil să îl ajungă pe Bottas, a aruncat zarurile, venind pentru a doua oprire în turul 54 pentru medii noi și ținându-se de P4. Între timp, aflându-se chiar în spatele terenului, Leclerc prinsese viață în ultima treime a cursei, monegascul trecând de Tsunoda, Alonso și Stroll într-o succesiune rapidă pentru a urca în P7.

    Cu 10 tururi până la final, Verstappen ușurase distanța față de Hamilton până la 10s, ordinul fiind acum perechea principală apoi Bottas, Perez, Norris, cei doi Ferrari – Sainz și Leclerc, Stroll, Alonso și Tsunoda.

    Marginea era încă în vocea lui Verstappen – dar pe măsură ce tururile s-au bifat, Hamilton și Mercedes păreau resemnați cu soarta lor, confirmând când l-au adus pe Hamilton în boxă pentru a trece la anvelopele moi și pentru a obține punctul pentru cel mai rapid tur, pe care l-a câștigat în mod corespunzător.

    Dar acest lucru nu-l îngrijorase prea mult pe Verstappen, care a trecut linia la sfârșitul a 71 de ture bine controlate pentru a patra victorie a anului și a doua sa consecutivă, întrucât Hamilton a ocupat poziţia a doua – iar în spate, Bottas a reușit să-l rețină pe Perez, perechea trecând linia separaţi de doar 0,527, pentru prima revenire a lui Bottas pe podium de la Barcelona.

    Ritmul lui Norris a fost atât de bun încât a fost lăsat să conducă o cursă solitară, dar a venit totuși P5 pentru al șaptelea top-cinci în opt curse din acest an. În spate, Ferrari a fost înveselit de performanțele din ziua cursei lui Carlos Sainz și Charles Leclerc, care având un ritm de cursă dezastruos în urmă cu șapte zile la Paul Ricard, au reușit să lupte totuși pentru P6 și P7 – Leclerc fiind votat Driver of the Day pentru eforturile sale.

    Lance Stroll a făcut bine să urce în P6 devreme, dar în cele din urmă nu a avut viteza Ferrari-ului duminică, luând P8 ca lider Aston Martin, înaintea lui Fernando Alonso – Alpine și a AlphaTauri-ului lui Yuki Tsunoda.

    Fostii colegi de echipă Ferrari – Raikkonen și Vettel nu au putut face nimic mai bine decât 11 și 12, în timp ce după progresul arătat în Franța, aceasta a fost o zi nefericită pentru Ricciardo, care se descurcase atât de bine la început, dar în cele din urmă nu avea ritmul pentru a urca mai sus de P13.

    El a fost în fața lui Esteban Ocon după un weekend neobișnuit din partea francezului, cu Giovinazzi, Schumacher, Latifi și Mazepin completând ordinul, iar Russell și Gasly out.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss